|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2006 12:31:12 GMT 1
Sa innan att jag hoppades att han skulle gå till KRIF....och att han sätter många puckar på oss...det "förtjänar" klubben..
|
|
|
Post by pirre on Oct 2, 2006 12:40:33 GMT 1
Träffade Mats härom dagen och då nämde jag att han iallafall från mitt håll var saknad! Frågade även om det smygtränades för en ev comeback vid jul! Han demmeterade detta ej utan sa enbart att det var ju inte omöjligt
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2006 12:48:14 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 2, 2006 14:29:38 GMT 1
Träffade Mats härom dagen och då nämde jag att han iallafall från mitt håll var saknad! Frågade även om det smygtränades för en ev comeback vid jul! Han demmeterade detta ej utan sa enbart att det var ju inte omöjligt Tror du på detta själv. ;D Finns inte en enda chans att han efter ett 1 ca. års uppehåll att han skulle hänga med i div.2 tempot.
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2006 14:52:32 GMT 1
Träffade Mats härom dagen och då nämde jag att han iallafall från mitt håll var saknad! Frågade även om det smygtränades för en ev comeback vid jul! Han demmeterade detta ej utan sa enbart att det var ju inte omöjligt Tror du på detta själv. ;D Finns inte en enda chans att han efter ett 1 ca. års uppehåll att han skulle hänga med i div.2 tempot. Instämmer. Det är dessutom de tuffa träningen under Miro som gjort att flera spelare nu höjer sig
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2006 14:53:17 GMT 1
Haha...skulle div2 vara HÖGT tempo? ? Det är näst lägsta lingonserien ju! Allt är sannerligen relativt.... Undrar hur Chelios 44 kan spela i världens snabbaste liga....?? Handlar bara om motivation...
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2006 14:56:54 GMT 1
Haha...skulle div2 vara HÖGT tempo? ? Det är näst lägsta lingonserien ju! Allt är sannerligen relativt.... Undrar hur Chelios 44 kan spela i världens snabbaste liga....?? Handlar bara om motivation... Tja han hade ju problem med div3-tempot i fjol. Nu är han snart 42 och missat försäsongsträningen. Tror inte du inser vad som krävs
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 2, 2006 15:07:12 GMT 1
callahans okunnighet lyser igenom mer och mer......... Tyvärr så handlar inte det alltid om "bara om motivation" så fall skulle ju vem som helst kunna spela tex. elitserien om han bara var tillräckligt motiverad, enligt dig.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2006 15:16:47 GMT 1
Haha...okunnighet?? Fick inget svar angående 40+ spelarna i NHL....
Han har själv sagt att det inte var motiverande att harva i 3an...och det sägs också att han inte är en som lagt sig på sofflocket o tynat bort.......
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 2, 2006 15:20:58 GMT 1
"Undrar hur Chelios 44 kan spela i världens snabbaste liga....??"
Talang och vältränad !
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2006 15:27:59 GMT 1
Haha...okunnighet?? Fick inget svar angående 40+ spelarna i NHL.... Han har själv sagt att det inte var motiverande att harva i 3an...och det sägs också att han inte är en som lagt sig på sofflocket o tynat bort....... Det är jag helt övertygad om att han inte gjort. MEN att hålla igång och att försäsongsträna under Miro 5 dar i veckan är helt olika saker. Se bara hur Norberg lyft sig jämfört med förra säsöngen då han anslöt strax före det var dax att gå på is
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2006 15:38:15 GMT 1
Jag har inte sagt att jag VET om han skulle hålla, MEN han förtjänar att på samma villkor som andra visa vad han går för!!! Om han inte hänger med...so be it.... Det är väl så vi "anhängare" resonerar...mer att ge en trotjänare en chans, när han utryckligen VILL visa vad han går för...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 2, 2006 16:24:42 GMT 1
Håller med dig callahan, men jag är ganska säker på att han inte håller. Men om han skulle plus att han hade något att tillföra laget så varför inte, så länge som han inte kommer ivägen för någon J-spelare.
Tänkte bara tillägga att detta är inget annat än spekulationer ingen vet ju faktiskt om han är intresserad av en comeback. Dessutom så tror jag att en del här på forumet tog det hårdare än vad han själv gjorde när han inte fick förnyat kontrakt denna säsong och detta grundar jag på en konversation jag råkade höra.
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2006 16:29:18 GMT 1
Jag har inte sagt att jag VET om han skulle hålla, MEN han förtjänar att på samma villkor som andra visa vad han går för!!! Om han inte hänger med...so be it.... Det är väl så vi "anhängare" resonerar...mer att ge en trotjänare en chans, när han utryckligen VILL visa vad han går för... Där har du en poäng. Man vinklar förstås beroende på om man är "anhängare" eller ej. MEN det är många som skulle VILJA vsia upp sig och få chansen att visa vad man går för. VET att KHK tackat nej till ett antal som själva hört av sig o velat träna med A-laget.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2006 16:43:33 GMT 1
Jag har inte sagt att jag VET om han skulle hålla, MEN han förtjänar att på samma villkor som andra visa vad han går för!!! Om han inte hänger med...so be it.... Det är väl så vi "anhängare" resonerar...mer att ge en trotjänare en chans, när han utryckligen VILL visa vad han går för... Där har du en poäng. Man vinklar förstås beroende på om man är "anhängare" eller ej. MEN det är många som skulle VILJA vsia upp sig och få chansen att visa vad man går för. VET att KHK tackat nej till ett antal som själva hört av sig o velat träna med A-laget. En stor skillnad är att just denna spelare är en STOR anledning till att vi nu är i tvåan...när andra "stjärnor" försvann, visade han hjärtat.... Järnis...JAG har hört att han uttryckligen sagt att han vill spela...och eftersom jag antar att ingen av oss personligen pratat med honom om det, så är det ju bara spekulationer....
|
|