|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2007 8:46:13 GMT 1
Det var goa gubbar som nyförvärv, Värnamo spelade 5 man hem och var på rätt sida hela tiden men det blev ett jäkla tryck ändå. Roligt att de spelade ihop, Macke J och Jönsson bakom de 3 vore en rätt hyfsad femma. Håller med dig till 100%! Min laguppställning (just nu är): Första femman: Brasar, Arvidsson & Svensson Jönsson & M Johansson Andra: Norberg, Sandberg & Häggstöm Hjelm & J Andersson Tredje: O Andersson, Stelert & Ekman Ahnlund & Alm Fjärde (+ bänk): O Pettersson, F Petersson, L Claesson & Martinsson C Andersén Motivation till bänkning av Coffa är att han spelar ett spel som han inte klarar av och han är för omständig i det deffensiva spelet och sprider oro. Av samma anledning är Fredriksson petad. Ifall det blir ett "backförvärv" så placerar jag även Coffa i frysfacket. Hoppas att Per är inne på min bana oxå! För mig obegripligt att formera laget så att både första o andra femman saknar naturliga centrar Nej spela Jönsson, Oskar och Clarre/Olof som centrar ex Sebbe-Jönsson-Jimmie Brasar-Oskar- Sandberg Norberg-Olof(Clarre)-Häggström
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2007 8:49:30 GMT 1
Instämmer! tycker att Olof har höjt sig mer och mer för varje match. Dessutom är ju fredde p en notorisk målskytt! [glow=red,2,300]Att Fredde P är notorisk målskytt kan vi väl alla hålla med om även om det ibland tar allt för lång tid mellan gångerna.[/glow] Han ska spela i flygande anfall & gå direkt på mål där missar han sällan. Olof ser just nu trött ut men är samma typ av spelare men med ett större spelsinne.Olof har höjt sig på det sätt att han nu kommer en meter längre in i zon innan han ska dribbla & chabbla. Killen måste lära sig passa pucken & själv komma i fart för avslut. Även om det nu går trögt, förmodl pga hård träning så ska endast de bästa femmorna stå på isen. Dagsform gäller & inget annat. Uträttar man inget på isen ska man sitta. Riv & slit vid sarg ger inga vinster. In i zon, lägg djupt eller skott på mål. Antingen mål eller tryck. O sedan vin en tekning eller två per match.. de är ju en bra början Rödmarkerade blir en klassiker Annars håller jag med om dina synpunkter
|
|
|
Post by Brutus on Feb 1, 2007 8:52:15 GMT 1
[glow=red,2,300]Att Fredde P är notorisk målskytt kan vi väl alla hålla med om även om det ibland tar allt för lång tid mellan gångerna.[/glow] Han ska spela i flygande anfall & gå direkt på mål där missar han sällan. Olof ser just nu trött ut men är samma typ av spelare men med ett större spelsinne.Olof har höjt sig på det sätt att han nu kommer en meter längre in i zon innan han ska dribbla & chabbla. Killen måste lära sig passa pucken & själv komma i fart för avslut. Även om det nu går trögt, förmodl pga hård träning så ska endast de bästa femmorna stå på isen. Dagsform gäller & inget annat. Uträttar man inget på isen ska man sitta. Riv & slit vid sarg ger inga vinster. In i zon, lägg djupt eller skott på mål. Antingen mål eller tryck. O sedan vin en tekning eller två per match.. de är ju en bra början Rödmarkerade blir en klassiker Annars håller jag med om dina synpunkter Ironi kallas det... Det går tungt för laget just nu HELA laget.. hoppas bara det är hård träning som ligger bakom dessa tunga ben..
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 1, 2007 8:57:25 GMT 1
[glow=red,2,300]Att Fredde P är notorisk målskytt kan vi väl alla hålla med om även om det ibland tar allt för lång tid mellan gångerna.[/glow] Han ska spela i flygande anfall & gå direkt på mål där missar han sällan. Olof ser just nu trött ut men är samma typ av spelare men med ett större spelsinne.Olof har höjt sig på det sätt att han nu kommer en meter längre in i zon innan han ska dribbla & chabbla. Killen måste lära sig passa pucken & själv komma i fart för avslut. Även om det nu går trögt, förmodl pga hård träning så ska endast de bästa femmorna stå på isen. Dagsform gäller & inget annat. Uträttar man inget på isen ska man sitta. Riv & slit vid sarg ger inga vinster. In i zon, lägg djupt eller skott på mål. Antingen mål eller tryck. O sedan vin en tekning eller två per match.. de är ju en bra början Rödmarkerade blir en klassiker Annars håller jag med om dina synpunkter ;D Jag har också svårt att få ihop det, men det är det som är charmen med Brutus.
|
|
|
Post by Brutus on Feb 1, 2007 9:04:46 GMT 1
Rödmarkerade blir en klassiker Annars håller jag med om dina synpunkter ;D Jag har också svårt att få ihop det, men det är det som är charmen med Brutus. Vad e det du inte förstår?? Fredde gör mål, Olof likaså men inte om dom själva ska ta in pucken & försöka trockla sig in på mål.. Allra minst Olof i det fallet..
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 1, 2007 9:20:51 GMT 1
Då var det slut värvar för denna säsongen. Frågan är hur KHK kommer göra med backarna, ska man spela de man har Macke,Jimmy,Hjelm,Coffa,Alm,Ahnlund,Fredriksson? Eller offrar man Jönsson och låter han gå ner som back? Att jag skriver offrar är för att jag tycker han är KHKs bästa center och behövs där!
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 1, 2007 9:32:46 GMT 1
Då var det slut värvar för denna säsongen. Frågan är hur KHK kommer göra med backarna, ska man spela de man har Macke,Jimmy,Hjelm,Coffa,Alm,Ahnlund,Fredriksson? Eller offrar man Jönsson och låter han gå ner som back? Att jag skriver offrar är för att jag tycker han är KHKs bästa center och behövs där! Visst så behövs en center av Andres kaliber. Det gick dock ett rykte igår att han kommer att flyttas ner till en backposition, vi får väl se.]
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2007 10:11:03 GMT 1
Då var det slut värvar för denna säsongen. Frågan är hur KHK kommer göra med backarna, ska man spela de man har Macke,Jimmy,Hjelm,Coffa,Alm,Ahnlund,Fredriksson? Eller offrar man Jönsson och låter han gå ner som back? Att jag skriver offrar är för att jag tycker han är KHKs bästa center och behövs där! Så länge Clarre inte är med har KHK bara en naturlig center om man placerar Jönsson som back. Ohållbart. Vill se Jönsson mellan två av nyförvärven. Tror man skulle få se ännu mer av hans kvalitér då
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Feb 1, 2007 10:22:06 GMT 1
sebbe jönsson Jimma eller brasse jönsson jimma hmm
|
|
|
Post by Brutus on Feb 1, 2007 10:40:27 GMT 1
VAd hände m backen alla snacka om igår då??
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Feb 1, 2007 10:43:29 GMT 1
var nog bara ett löst ryckte men vi få se behöver backar
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 1, 2007 10:44:32 GMT 1
VAd hände m backen alla snacka om igår då?? Verkade bara vara ett rykte!
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2007 10:44:47 GMT 1
VAd hände m backen alla snacka om igår då?? alla ? Inte hört någonting om detta
|
|
|
Post by Brutus on Feb 1, 2007 11:01:19 GMT 1
VAd hände m backen alla snacka om igår då?? alla ? Inte hört någonting om detta Du ingår inte i eliten.. så är det bara ;D
|
|
|
Post by Professorn on Feb 1, 2007 11:03:45 GMT 1
Det har ju diskuterats ett par backar men det gäller inför nästa säsong! Går vi upp har vi ett par klassbackar tidigt under nästa "silly season". Går vi inte upp så finns det nog en möjlighet att dessa överväger div 2 spel kanske.
|
|