|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2007 11:05:56 GMT 1
alla ? Inte hört någonting om detta Du ingår inte i eliten.. så är det bara ;D Har så smått börjat inse detta
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 1, 2007 11:31:36 GMT 1
Då var det slut värvar för denna säsongen. Frågan är hur KHK kommer göra med backarna, ska man spela de man har Macke,Jimmy,Hjelm,Coffa,Alm,Ahnlund,Fredriksson? Eller offrar man Jönsson och låter han gå ner som back? Att jag skriver offrar är för att jag tycker han är KHKs bästa center och behövs där! Så länge Clarre inte är med har KHK bara en naturlig center om man placerar Jönsson som back. Ohållbart. Vill se Jönsson mellan två av nyförvärven. Tror man skulle få se ännu mer av hans kvalitér då WÖRD! Vi har dassigt med centrar så rör inte de vi har!
|
|
|
Post by HF on Feb 1, 2007 12:34:55 GMT 1
Hoppas verkligen inte Jönsson kommer spela back, låt han slippa vara Erlingmark!!!In med Jönsson mellan Sebbe och Jimmie och låt Brasar spela med Oskar och Norberg. Oskar är ju inte i behov att ha så mycket puck i anfallszon utan där kan puckkära killar som Jonas och Daniel ha puck.
Om det nu är så att KHK inte värvat en back så måste jag säga att det är konstigt att man inte tog Lönken. Med den skrala backbesättningen vi har så behövs det backar! Med skrala menar jag inte att några är skadade utan spelstandaden på vissa.
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 1, 2007 12:47:56 GMT 1
Tycker det är en självklarhet att Brasar ska spela med antingen Sebbe eller Jimmie. Man såg väldigt tydligt igår hur Sebbe och Jimmie skapade ytor(motorvägar) som Brasar kunde lirka sig igenom. Jag har inte sett ett enda lag med så många spelare precis framför målet som Värnamo igår i årets division 2, men ändå kunde de lirka sig in framför kassen flertalet gånger.
|
|
|
Post by HF on Feb 1, 2007 12:55:51 GMT 1
[glow=red,2,300]Att Fredde P är notorisk målskytt kan vi väl alla hålla med om även om det ibland tar allt för lång tid mellan gångerna.[/glow] Han ska spela i flygande anfall & gå direkt på mål där missar han sällan. Olof ser just nu trött ut men är samma typ av spelare men med ett större spelsinne.Olof har höjt sig på det sätt att han nu kommer en meter längre in i zon innan han ska dribbla & chabbla. Killen måste lära sig passa pucken & själv komma i fart för avslut. Även om det nu går trögt, förmodl pga hård träning så ska endast de bästa femmorna stå på isen. Dagsform gäller & inget annat. Uträttar man inget på isen ska man sitta. Riv & slit vid sarg ger inga vinster. In i zon, lägg djupt eller skott på mål. Antingen mål eller tryck. O sedan vin en tekning eller två per match.. de är ju en bra början Rödmarkerade blir en klassiker Annars håller jag med om dina synpunkter Tja Fredde är ju nästa bästa målskytt i KHK ändå spelar han i tredjekedjan. Sätt han med Norberg och Oskar så blir den nog ännu bättre. Nu har han ju fått spela med olika folk varje match, ofta någon av bänkvärmarna.
|
|
|
Post by Jason on Feb 1, 2007 13:06:21 GMT 1
Då var det slut värvar för denna säsongen. Frågan är hur KHK kommer göra med backarna, ska man spela de man har Macke,Jimmy,Hjelm,Coffa,Alm,Ahnlund,Fredriksson? Eller offrar man Jönsson och låter han gå ner som back? Att jag skriver offrar är för att jag tycker han är KHKs bästa center och behövs där! Som jag skrev igår... Rykten från truppen sa som så att Jönsson skulle gå ner på back om det krisar sig...
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2007 14:15:24 GMT 1
Tycker det är en självklarhet att Brasar ska spela med antingen Sebbe eller Jimmie. Man såg väldigt tydligt igår hur Sebbe och Jimmie skapade ytor(motorvägar) som Brasar kunde lirka sig igenom. Jag har inte sett ett enda lag med så många spelare precis framför målet som Värnamo igår i årets division 2, men ändå kunde de lirka sig in framför kassen flertalet gånger. Brasar-Jönsson-Jimmie tror jag på (tre olika spelartyper som kompletterar varandra bra)
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 1, 2007 14:16:07 GMT 1
Jönsson måste vara kvar som center. Jag ser hellre att en junis-back får chansen. Dom spelar ofta enkelt när dom får chansen i a-laget innan dom lägger till sig med en massa olater som t.ex. snurra bort sig själv runt egen kasse ala Koffa. Fredriksson trodde man skulle bli något stort som junior. Hans kurva gick mot zenit men tyvärr valde han nadir. Det måste finnas chans att bänka nonchalanta backar.
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 1, 2007 14:32:50 GMT 1
Jönsson måste vara kvar som center. Jag ser hellre att en junis-back får chansen. Dom spelar ofta enkelt när dom får chansen i a-laget innan dom lägger till sig med en massa olater som t.ex. snurra bort sig själv runt egen kasse ala Koffa. Fredriksson trodde man skulle bli något stort som junior. Hans kurva gick mot zenit men tyvärr valde han nadir. Det måste finnas chans att bänka nonchalanta backar. Jag tycker faktiskt Fredriksson skött relativt bra på slutet. Annars hade det varit intressant och se hur Linus Claesson skött sig på en backposition. Han har ju ett otroligt bra spelsinne, spelar oftast ganska enkelt och har ett bra skott.
|
|
|
Post by Brutus on Feb 1, 2007 15:00:31 GMT 1
Jönsson måste vara kvar som center. Jag ser hellre att en junis-back får chansen. Dom spelar ofta enkelt när dom får chansen i a-laget innan dom lägger till sig med en massa olater som t.ex. snurra bort sig själv runt egen kasse ala Koffa. Fredriksson trodde man skulle bli något stort som junior. Hans kurva gick mot zenit men tyvärr valde han nadir. Det måste finnas chans att bänka nonchalanta backar. Jag tycker faktiskt Fredriksson skött relativt bra på slutet. Annars hade det varit intressant och se hur Linus Claesson skött sig på en backposition. Han har ju ett otroligt bra spelsinne, spelar oftast ganska enkelt och har ett bra skott. Jo det är nog rätt kille att sätta ner va? Stor, tung & jobbar hårt.... ;D Du skojar va? Linus är ok då han vill men ger upp allt för lätt enl min mening.
|
|
|
Post by chriande on Feb 1, 2007 15:21:22 GMT 1
Jag tycker faktiskt Fredriksson skött relativt bra på slutet. Annars hade det varit intressant och se hur Linus Claesson skött sig på en backposition. Han har ju ett otroligt bra spelsinne, spelar oftast ganska enkelt och har ett bra skott. Jo det är nog rätt kille att sätta ner va? Stor, tung & jobbar hårt.... ;D Du skojar va? Linus är ok då han vill men ger upp allt för lätt enl min mening. Det hade inte varit fel om Pavol Valko kommit tillbaks nu!!!!
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 1, 2007 15:36:51 GMT 1
Jag tycker faktiskt Fredriksson skött relativt bra på slutet. Annars hade det varit intressant och se hur Linus Claesson skött sig på en backposition. Han har ju ett otroligt bra spelsinne, spelar oftast ganska enkelt och har ett bra skott. Jo det är nog rätt kille att sätta ner va? Stor, tung & jobbar hårt.... ;D Du skojar va? Linus är ok då han vill men ger upp allt för lätt enl min mening. Det är väl nästa det största problemet med våra backor. Dom jobbar alldeles för mycket, de åker ifrån sina markering i princip hela tiden och skapar ytor framför mål. Visst, är han långt ifrån ultimat. Men med sitt spelsinne och sin tyngd hade han nog kunnat sköta jobbet framför mål. Han blir nog förmodligen en av få backar som kan slå ett uppspel rätt, då passningsprocenten hos de nuvarande backarna är ju på Islanders-nivå.
|
|
|
Post by HF on Feb 1, 2007 15:45:24 GMT 1
Jönsson måste vara kvar som center. Jag ser hellre att en junis-back får chansen. Dom spelar ofta enkelt när dom får chansen i a-laget innan dom lägger till sig med en massa olater som t.ex. snurra bort sig själv runt egen kasse ala Koffa. Fredriksson trodde man skulle bli något stort som junior. Hans kurva gick mot zenit men tyvärr valde han nadir. Det måste finnas chans att bänka nonchalanta backar. Jag tycker faktiskt Fredriksson skött relativt bra på slutet. Annars hade det varit intressant och se hur Linus Claesson skött sig på en backposition. Han har ju ett otroligt bra spelsinne, spelar oftast ganska enkelt och har ett bra skott. Mycket kan man säga om Linus men att han har ett bra skott är inte en av sakerna...
|
|
|
Post by lawless on Feb 1, 2007 16:27:11 GMT 1
Förstår inte varför inte 22 får spela center i 3e nu när 17 e bortra.... Förstår inte att 16 hela tiden får nya chanser... Karln kan omöjligt slå en passning.... Varje gång jag säger att 5 ser tung o långsam ut så gör han mål... 7, 26 och 13 platsar inte i div1... Sebbe Jönson Brasar- Sebbe o Brasar har spelat ihop förr. Jönson e vår bästa center Norberg Oskar Sandberg- Vi vet att den kedjan är bra ihop. Jimma Ekman Häggström- Kan man växa mer som center än man gör bredvid Jimma! Strelert Fredde P Linus C Backarna skiter jag i o komentera för det fins bara två som e värda att nämna o de e 20 och 11... dom andra vill inte jag se i div 1....
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 1, 2007 16:42:56 GMT 1
Jag tycker faktiskt Fredriksson skött relativt bra på slutet. Annars hade det varit intressant och se hur Linus Claesson skött sig på en backposition. Han har ju ett otroligt bra spelsinne, spelar oftast ganska enkelt och har ett bra skott. Mycket kan man säga om Linus men att han har ett bra skott är inte en av sakerna... Mja, så vidare hårt skjuter han väl inte, men smart. Men annars. Tobbe kan ringer Jens Sjöstedt eller någon annan het legend!
|
|