|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 3, 2007 11:41:46 GMT 1
Tror att alla sponsorer är mest intresserade av att synas och det gör man bäst om laget vinner och spelar i en högre division! Inga problem för KHK att få sponsorer om man går upp till div och värvar en massa nya spelare.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 3, 2007 11:44:04 GMT 1
Tror att det snarare blir så att klubben får ändra sin Elit2010-strategi lite, som Teddybear skrev ovan är det nära en omöjlighet att spela i ettan med 50% egna produkter. Som det ser ut nu är det nog bara Ekman i J-20 som har chans att ta en ordinarie plats i A-laget, har dock hört att KHK´s J-16 (tror jag att det var) innehåller en del talanger.
Tror inte att KHK kommer att tappa nämnvärt med sponsorer om man inte lirar med ett lag som inte inehåller 50% egna produkter i ettan.
Och den säsongen som KHK skall kvalar till allsvenskan skall vi nog var väldigt glada om det finns 25 % egna produkter i laget.
|
|
|
Post by Professorn on Feb 3, 2007 12:24:12 GMT 1
När vi pratar allsvenskan om 3-4 år så ska vi vara glada om vi har 5-6 "egna produkter". När elitklubbarna räknar egna produkter är det det spelare som gått in i A-laget ifrån J-laget. Jag tror att det är läge att gå ut och "värva" 6-8 15-17 åringar till juniorverksamheten. Hittar man två-tre killar som kan gå in i A-laget så kan klubben tjäna en hel del pengar (cirka 40000/per månad första året i "allsvenskan") för ska man värva 2-3 spelare så blir det dyrare ju längre upp i seriesystemet man kommer. Just nu så har vi en kille i truppen som är van att lyfta ut runt 20000 per månad ifrån sin allsvenska klubb och han är inte den dyraste.
Sedan kan jag undra hur KHK kunde neka 3 tingsrydsjuniorer, som hade velat spela för klubben i år och nu hade J-20 laget behövt mer resurser och jag tror att Sebbe kan gå ner och hjälpa till någon match i kvalet till J-20 div1... Just nu så är A-lagsverksamheten "självgående" och jag anser att det är dags att lägga mer resurser på J-verksamheten så att inte våra yngre talanger ledsnar och försvinner, samt att kunna ha en möjlighet att plocka in talanger från regionen, för tillfället så går det inte att genomföra en allsvensk satsning själva och vi måste tillgodose regionens resurser som jag ser som goda. Annars så kan det gå lika bra som Halmstad, Team Boro & Växjö Lakers (som verkar ha stora ekonomiska bekymmer).
Men jag är övertygad att Tobbe har koll på dessa faktorer för han verkar ha samma överblick som Håkan Loob i FBK och deras satsning med farmarlag istället för J-20 lag har burit frukt i år! Även deras senirvärvningar är ju i toppklass och det kommer med stor sannolikhet leda till SM-GULD i år och säkert även nästa år.
|
|
|
Post by dragskott on Feb 3, 2007 13:23:04 GMT 1
För att ha en bred ungdomsverksamhet krävs det också att det skapas förutsättningar för ungdomarna att kunna kombinera skola och hockey. 15-16 åringarna har ca 4 isträningar , 2 off ice träningar och sedan kanske 2 matcher per vecka?! Det är väldigt tufft att kombinera detta med skolan. Nu finns det ju möjlighet i.o.m. hockeyprofilen vilket är jättebra, men jag tror inte att detta lockar ungdomsspelare från så många andra klubber. Jag tror att man måste höja statusen isåfall till ett hockey gymnasium. Titta på Tingsryd hur många spelare har dom fått genom åren via sitt hockeygymnasium. Skulle var ganska intressant statistik att följa upp. Förlåt HF, jag vet att det finns en tråd ang. hockeygymnasium.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 3, 2007 14:15:48 GMT 1
f-n vad seriöst detta forum blivit senaste månaden
|
|
|
Post by burt on Feb 3, 2007 15:11:10 GMT 1
Det tyckte Goe med och sen försvann han från forumet... ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 4, 2007 15:06:33 GMT 1
Tror att det snarare blir så att klubben får ändra sin Elit2010-strategi lite, som Teddybear skrev ovan är det nära en omöjlighet att spela i ettan med 50% egna produkter. Som det ser ut nu är det nog bara Ekman i J-20 som har chans att ta en ordinarie plats i A-laget, har dock hört att KHK´s J-16 (tror jag att det var) innehåller en del talanger. U-15
|
|
|
Post by HF on Feb 4, 2007 18:18:47 GMT 1
[glow=red,2,300]Att Fredde P är notorisk målskytt kan vi väl alla hålla med om även om det ibland tar allt för lång tid mellan gångerna.[/glow] Han ska spela i flygande anfall & gå direkt på mål där missar han sällan. Olof ser just nu trött ut men är samma typ av spelare men med ett större spelsinne.Olof har höjt sig på det sätt att han nu kommer en meter längre in i zon innan han ska dribbla & chabbla. Killen måste lära sig passa pucken & själv komma i fart för avslut. Även om det nu går trögt, förmodl pga hård träning så ska endast de bästa femmorna stå på isen. Dagsform gäller & inget annat. Uträttar man inget på isen ska man sitta. Riv & slit vid sarg ger inga vinster. In i zon, lägg djupt eller skott på mål. Antingen mål eller tryck. O sedan vin en tekning eller två per match.. de är ju en bra början Rödmarkerade blir en klassiker Annars håller jag med om dina synpunkter här
|
|
|
Post by dragskott on Feb 7, 2007 0:08:58 GMT 1
Tror att det snarare blir så att klubben får ändra sin Elit2010-strategi lite, som Teddybear skrev ovan är det nära en omöjlighet att spela i ettan med 50% egna produkter. Som det ser ut nu är det nog bara Ekman i J-20 som har chans att ta en ordinarie plats i A-laget, har dock hört att KHK´s J-16 (tror jag att det var) innehåller en del talanger. Det ryktas om att en 91:a snart börjar träna med A-laget. Henrik Sirbäck som idag spelar i J-20. Det finns fler talanger bland 91 och 92:orna.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 7, 2007 8:56:48 GMT 1
Tror att det snarare blir så att klubben får ändra sin Elit2010-strategi lite, som Teddybear skrev ovan är det nära en omöjlighet att spela i ettan med 50% egna produkter. Som det ser ut nu är det nog bara Ekman i J-20 som har chans att ta en ordinarie plats i A-laget, har dock hört att KHK´s J-16 (tror jag att det var) innehåller en del talanger. Det ryktas om att en 91:a snart börjar träna med A-laget. Henrik Sirbäck som idag spelar i J-20. Det finns fler talanger bland 91 och 92:orna. Appropå nyförvärv ?
|
|
|
Post by 56578790 on Feb 7, 2007 9:26:51 GMT 1
vi kmr inte ha några egna produkter som spelar med oss om vi går upp till ettan/allsvenskan iochmed att vi inte har något hockeygymnsaium...dom utvecklas inte här och det bästa för dom är att sticka till andra klubbar med hockeygymnasium (om dom nu platsar där). Det e ett jävla kliv från juniorhockey till a-lags hockey...det e många här som inte verkar fatta det....och henrik sirbäck i dagens a-lag?!?!!? Nej, tror inte det
|
|
|
Post by dragskott on Feb 7, 2007 22:13:02 GMT 1
vi kmr inte ha några egna produkter som spelar med oss om vi går upp till ettan/allsvenskan iochmed att vi inte har något hockeygymnsaium...dom utvecklas inte här och det bästa för dom är att sticka till andra klubbar med hockeygymnasium (om dom nu platsar där). Det e ett jävla kliv från juniorhockey till a-lags hockey...det e många här som inte verkar fatta det....och henrik sirbäck i dagens a-lag?!?!!? Nej, tror inte det Tror inte att det var meningen att han skulle spela utan få en tempohöjning på träning. Vad gäller hockeygymnasium så finns det en tråd om det.
|
|
|
Post by klave on Feb 18, 2007 4:09:46 GMT 1
Hejsan Sussanne P.
|
|