|
Post by happygilmore on Sept 29, 2010 6:41:40 GMT 1
Bara vi slipper se Cleasson mer i KHK:s matcher är jag nöjd.
|
|
|
Post by aloviak on Sept 29, 2010 7:18:10 GMT 1
Det finns dem som tycker att det var helt ok eftersom det var Claesson som blev påhoppad. Enligt de jag har har pratat med så skall en tackling med klubban i ansiktet ha blivit utdelad mot Claesson. Att ge yttryck för att något sådant skall vara bra för hockeyn bara för att man tycker att en domare är kass är helt enkelt inte ok! Angående att Claesson skulle ljuga om detta borde ju inte tas med annat än en klackspark. Mjölby har sparkat spelaren som för övrigt verkar ha fått århundradets utskällning utav tränaren efter matchen. I min värld brukar inte detta vara brukligt efter en situation där spelaren inte har gjort något...men jag kan ha fel. Oavsett om det som sägs har hänt eller inte borde man vara försiktig att uttala sig om sådant på ett forum som är starkt förknippat med KHK...i alla fall när man/om man stöder ett sådant tilltag mot domare... Wagnborg/före detta domare, numera supervisor/kritiker för domare Bra skrivet, kan bara tillägga att de som kritiserar Claesson skall fundera på hur han tänker nästa gång han är i Karlskrona och dömmer. Tror inte att hans uppfattning om KHK förbättras i alla fall. Riksbloggaren Mjölberg har redan dömt Karlskrona som näste för SD och supportrar som tycker det är rätt att slå ner domare ! Hårt tycker jag men så snabbt går det i datorernas värld. Inga är felfria varken spelare, supportrar eller domare men jag tror inte KHK vinner något på att vi inte tillåter domarna att göra fel, tror i min enfald att domaren känner det på sig själv och jämnar ut det med tiden.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 29, 2010 7:57:07 GMT 1
Har Claesson en "uppfattning" om KHK redan innan match, så skall han nog inte dömma överhuvudtaget, en domare skall var neutral.
Förstår inte varför herr Mjörnberg skall blanda in stuns politiska åsikter i sin HOCKEYblogg!?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 29, 2010 8:28:22 GMT 1
Mjörnberg bör nog ta sig en titt i landet, politiskt sett.
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Sept 29, 2010 8:32:53 GMT 1
Har Claesson en "uppfattning" om KHK redan innan match, så skall han nog inte dömma överhuvudtaget, en domare skall var neutral. Förstår inte varför herr Mjörnberg skall blanda in stuns politiska åsikter i sin HOCKEYblogg!? Nä, någon särskild inställning till Karlskrona har inte Claesson när han går ut för att döma. Jag känner honom så pass bra att jag kan säga att han är professionell i sitt sätt att hantera sådant här. Sen kan man som domare ha en diskussion med en enskild spelare vilket leder till att man inte har en särskilt bra relation efter det. Men detta går aldrig ut över laget. Det är ju inte själva laget som gör bort sig utan enskilda spelare... Jag är tex hundra på att Mjölby inte kommer bli drabbade utav mer utvisningar nästa gång Claesson dömer med anledning av det som hände nu...samma sak för KHK... Det politiska måste ha varit ett kraftigt feltänk...
|
|
|
Post by happygilmore on Sept 29, 2010 8:50:03 GMT 1
Har Claesson en "uppfattning" om KHK redan innan match, så skall han nog inte dömma överhuvudtaget, en domare skall var neutral. Förstår inte varför herr Mjörnberg skall blanda in stuns politiska åsikter i sin HOCKEYblogg!? Nä, någon särskild inställning till Karlskrona har inte Claesson när han går ut för att döma. Jag känner honom så pass bra att jag kan säga att han är professionell i sitt sätt att hantera sådant här. Sen kan man som domare ha en diskussion med en enskild spelare vilket leder till att man inte har en särskilt bra relation efter det. Men detta går aldrig ut över laget. Det är ju inte själva laget som gör bort sig utan enskilda spelare... Jag är tex hundra på att Mjölby inte kommer bli drabbade utav mer utvisningar nästa gång Claesson dömer med anledning av det som hände nu...samma sak för KHK... Det politiska måste ha varit ett kraftigt feltänk... Varför är det så många lag som ogilla Cleasson?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 29, 2010 10:59:04 GMT 1
För att Claesson gärna vill så i centrum.
|
|
|
Post by happygilmore on Sept 29, 2010 11:39:04 GMT 1
För att Claesson gärna vill så i centrum. Ligger väldigt mycket i det .
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 29, 2010 11:43:37 GMT 1
För att Claesson gärna vill så i centrum. Ligger väldigt mycket i det . ;D ;D Finns väl en anledning till varför bröderna Claesson inte får döma i elitserien längre.
|
|
|
Post by offe1988 on Sept 29, 2010 12:27:27 GMT 1
Pehr är kvar i elitserien
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 29, 2010 12:35:58 GMT 1
Pehr är kvar i elitserien Okej, har inte sett honom döma på länge så bara antog. Jag får nöja mig med 1 rätt av 2 möjliga.
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Sept 29, 2010 13:03:57 GMT 1
Jag vet faktiskt inte varför det är så många lag som inte gillar Mojje. Jag tycker att han var en mycket bra domare när jag dömde med honom för ca 3 år sedan. Efter det har jag bara sett honom i en match och det var Nybro hemma i kvalet förra sässen...då gjorde han en godkänd insats enligt vad jag tycker... Mojje valde själv att kliva av Elitserien som linjeman! för att fortsätta som HD. Han har därefter dömt allsvenskan som högst... Det blir väl 0 rätt av 2 möjliga va?? ;D
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 29, 2010 13:21:38 GMT 1
Mojje valde själv att kliva av Elitserien som linjeman! för att fortsätta som HD. Han har därefter dömt allsvenskan som högst... Det blir väl 0 rätt av 2 möjliga va?? ;D Tror jag inte på.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Sept 29, 2010 14:12:44 GMT 1
MC får max godkänt i hälften av de matcher jag sett med honom. Och då är jag snäll. Det är inte bra!! Att inte ha förutfattade meningar om lag eller spelare inför en match kräver ett visst mått av professionalitet, det är jag mycket tveksam till att MC besitter. Han har iaf inte bevisat att han har det!
MC måste lära sig att en bra domare är en domare som inte syns!!!
Självklart är det helt oförlåtligt att på något sätt attackera en domare i vilken sport det än är. Förståeligt ibland, men inte förlåtligt!
|
|
|
Post by Sverker on Sept 29, 2010 14:18:47 GMT 1
Efter det har jag bara sett honom i en match och det var Nybro hemma i kvalet förra sässen...då gjorde han en godkänd insats enligt vad jag tycker... Jag tycker han var bäst på plan den matchen.
|
|