|
Post by staun on Sept 21, 2010 10:21:14 GMT 1
|
|
|
Post by 4ever on Sept 21, 2010 10:38:38 GMT 1
|
|
|
Post by richardsson on Sept 21, 2010 11:02:23 GMT 1
Naturligtvis är det lite osportsligt att klippa till domaren även om han dömer som en babian, men ändå så får jag lite varma känslor för att det var just Morgan Claesson
|
|
|
Post by Ekis on Sept 21, 2010 11:23:54 GMT 1
Det är aldrig försvarbart att gå till handgripligheter mot en matchfunktionär (i detta fallet en domare), oavsett hur jävla kass han/hon är. Oavsett om vederbörande heter Sven Dahl, Peter Wedenell, Jörgen Dahl, Lasse Henriksson, Ulf Rådbjer eller för den delen Morgan Claesson!
Snabbt och bra agerat av Mjölby, all heder. Inga domare=inga matcher...
Däremot hoppas jag att klubbar som ständigt känner sig förfördelade av samma domare match efter match, rapporterar det till berörda parter (förbund, domaransvarig etc). Är man inte kvalificerad att döma i div 1, så ska man såklart hålla sig till lägre divisioner.
|
|
|
Post by dragkrok on Sept 21, 2010 11:33:19 GMT 1
Det är aldrig försvarbart att gå till handgripligheter mot en matchfunktionär (i detta fallet en domare), oavsett hur jävla kass han/hon är. Oavsett om vederbörande heter Sven Dahl, Peter Wedenell, Jörgen Dahl, Lasse Henriksson, Ulf Rådbjer eller för den delen Morgan Claesson! Snabbt och bra agerat av Mjölby, all heder. Inga domare=inga matcher... Däremot hoppas jag att klubbar som ständigt känner sig förfördelade av samma domare match efter match, rapporterar det till berörda parter (förbund, domaransvarig etc). Är man inte kvalificerad att döma i div 1, så ska man såklart hålla sig till lägre divisioner. Instämmer helt!
|
|
|
Post by wieger on Sept 21, 2010 13:58:00 GMT 1
Nånting drastiskt behövde hända den där M.C. Har vi tur så bankade Jeff in lite hjärnceller på mannen så han kanske själv förstår att de han kallar att döma inte går rätt till. All heder till Jeff Jackobs som vågade göra någonting, han var nog mycket medveten om att han skulle straffas hårt för de innan de smällde till, och ändå så gjorde han det
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Sept 21, 2010 14:39:22 GMT 1
kanske en bra ide för tifogruppen att göra en Jeff Jackobs flagga när vi har oturen att ha M.C på besök nästa gång
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 21, 2010 14:42:01 GMT 1
M. Claesson, har gjort sig "tacklingsbar" i flertalet matcher. Jag är mest förvånad att han inte åkt på en smäll tidgare med tanke på hur kasst han dömmer.
|
|
|
Post by HF on Sept 21, 2010 19:03:39 GMT 1
En dålig domare kan höja stämningen fantastiskt på läktaren!!
|
|
|
Post by tof on Sept 21, 2010 19:28:47 GMT 1
Nu har Mjörnberg skrivit att KHK publiken tycker det är ok med hets mot domare och han har helt missat det uppenbara att det gäller en domare och det är Morgan Claesson och för att han inte kan döma.
|
|
|
Post by dragkrok on Sept 21, 2010 19:44:04 GMT 1
Ja..... Ni som tycker det är ok att köra över domaren (oavsett om det är Claesson eller någon annan) måste vara otroligt(!!) stolta då ni lyckats sätta ytterligare en föga smickrande stämpel på oss KHK-supportrar.
|
|
|
Post by HF on Sept 21, 2010 20:14:31 GMT 1
Klart det inte är ok men att göra ett blogginlägg där ett fåtal skrivit att det tyckte det var bra säger väl mer om bloggaren. Av forumets dryga tusen användare så har drygt en handfull skrivit att det var bra.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 21, 2010 20:39:18 GMT 1
Bra var det ju självklart inte, men jag förstår också Jeff, flera av oss här på forumet hade troligtvis gjort likadant i stridens hetta.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 22, 2010 0:42:29 GMT 1
klart han gjorde fel, men ska man köra över ngn så är ddet ju han
|
|
|
Post by dieselhog on Sept 22, 2010 8:26:32 GMT 1
En dålig domare kan höja stämningen fantastiskt på läktaren!! Eller förkorta ens livslängd pga högt blodtryck ;D För alla på FB kanske detta kan vara intressant: www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=344929030539&ref=mf
|
|