|
Post by cykeltjuven on Sept 29, 2010 16:27:33 GMT 1
|
|
|
Post by aslog on Sept 29, 2010 20:24:06 GMT 1
Visst är det jävligt dumt att tackla domaren, men alla som såg playoff-matchen uppe i Nybro förra säsongen kan inte göra annat än känna sympati för killen. Det var så otroligt uppenbart för alla att Claesson redan hade bestämt vilket lag som skulle vinna och vi var nog väldigt många som ville crosschecka honom just då. Dumt, men förståeligt.
|
|
|
Post by 4ever on Oct 2, 2010 8:54:52 GMT 1
Nu kommer ju inte Claesson ännu inte till TAK ock dömer. Dock kommer han döma GSK-KHK den 15/10. ;D Man kommer väl slitas mellan förtvivlan och hopp i denna match
|
|
|
Post by koffus on Oct 2, 2010 13:01:03 GMT 1
Visst är det jävligt dumt att tackla domaren, men alla som såg playoff-matchen uppe i Nybro förra säsongen kan inte göra annat än känna sympati för killen. Det var så otroligt uppenbart för alla att Claesson redan hade bestämt vilket lag som skulle vinna och vi var nog väldigt många som ville crosschecka honom just då. Dumt, men förståeligt. du kan ju inte på allvar skylla förlusten mot oss i kvalet(6-0) på claesson??? när en sån som brasar åker feam till vår laglkapten när han pratar med domaren och er lagkapten och helt enkelt slår han på truten.. förväntar du dig nåt annat än väldigt många utvisningsminuter när man beter sig så? det var spelarnas egna fel att ni fick storspö av oss.. inte domarens,, han måste ju göra sitt jobb.. patetiskt att ens skylla lite på claesson..
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 2, 2010 13:36:46 GMT 1
Men Fahla i match 3 kanske utgången blivit en annan?? Styckade denne stora saftiga karln Nybrospelaren och åt upp honom??? det man sett i ES som gett 2 till 3 matchers avstängning är ju rena förskolenklassen då om man jämnför....
|
|
|
Post by koffus on Oct 2, 2010 13:45:17 GMT 1
klart att det kunde gjort skillnad.. absolut.. nu vet inte jag vem fahla är eller vad han gör på isen men vissa saker osm skedde under den matchen var rena överfall. vad just nu fahla gjorde de kan jag inte minnas men då jag själv dömt hockey i drygt 9 år och försöker vara så opartiskt jag bara kan bli så tyckte jag morgan skötte den matchen bra. sen kan jag tycka att nybro skulle haft några 2minutare till men men.. det hade inte spelat någon roll.
3e matchen var ju sen jämn men ybro var för starka för khk förra säsongen när det verkligen gällde.
hoppas att vi denna säsongen kan mötas i många matcher utan att behöva ha en domare som ska avgöra matchen för nåt lag.. nej tack.. låt spelarna avgöra och må bästa lag vinna.
|
|
|
Post by aslog on Oct 2, 2010 17:04:13 GMT 1
Jag är helt allvarlig. Efter att ha hört om Claessons agerande efter första matchen och sett Claessons agerande i andra så kan jag inte göra någon annan tolkning än att han redan bestämt sig för vilka som skulle vinna. Jag kan inte tänka mig att någon som såg hans hånflin åt både spelare och publik kan göra en annan bedömning. Han njöt. Fahlqvists sex-matchers-avstängning är ju ett utmärkt bevis på det.
Och visst, det var en del rena överfall mot slutet av matchen, men de berodde ju på spelarnas frustration snarare än elakhet. De har inte hänt i några andra kvalmatcher.
Sen vann ni ju tredje matchen helt klart rättvist och ni hade kanske vunnit andra också med en rättvis domare, men det får vi aldrig veta.
|
|
|
Post by pekka on Oct 2, 2010 17:53:27 GMT 1
Det är väll inte Claesson som bestämmer hur många matchers avstängning det ska bli!!!
|
|
|
Post by koffus on Oct 2, 2010 18:05:17 GMT 1
Det är väll inte Claesson som bestämmer hur många matchers avstängning det ska bli!!! nej verkligen inte.. han skickar sin rapport"version" av den aktuella händelsen till förbundet som sedan tar ställning.. däremot så gör förbundet bedömningen på det domaren i fråga skriver i rapporten. skulle domaren överdriva händelsen så tror ju förbundet att det är värre än vad det var och på så sätt kan straffet bli längre..' men alla domare är såpass proffsiga(får man anta) att dem skriver precis som det var. varken mer eller mindre och heller absolut inga personliga åsikter om händelsen. Domarens åsikt har inte med saken att göra, endast vad som händer på isen har med saken att göra.. lite kuriosa för er som undrar hur en rapportering går till vid MP(match penalty) =)
|
|
|
Post by krickan on Oct 2, 2010 18:17:40 GMT 1
Fahlanders sex-matchers-avstängning är ju ett utmärkt bevis på det. Varför stänger de av Fahlander när det är Fahlqvist som är på isen och spelar? Har Tejf varit inblandat i detta?
|
|
|
Post by aslog on Oct 3, 2010 0:27:12 GMT 1
he. ooops.
|
|
|
Post by time on Oct 3, 2010 15:33:33 GMT 1
Det är väll inte Claesson som bestämmer hur många matchers avstängning det ska bli!!! nej verkligen inte.. han skickar sin rapport"version" av den aktuella händelsen till förbundet som sedan tar ställning.. däremot så gör förbundet bedömningen på det domaren i fråga skriver i rapporten. skulle domaren överdriva händelsen så tror ju förbundet att det är värre än vad det var och på så sätt kan straffet bli längre..' men alla domare är såpass proffsiga(får man anta) att dem skriver precis som det var. varken mer eller mindre och heller absolut inga personliga åsikter om händelsen. Domarens åsikt har inte med saken att göra, endast vad som händer på isen har med saken att göra.. lite kuriosa för er som undrar hur en rapportering går till vid MP(match penalty) =) den stora skillnaden är ju att i elitserien kan disciplinnämnde själva se vad som hände i slowmotion dessutom. I ettan väger nog domarens version blytungt
|
|
|
Post by koffus on Oct 3, 2010 18:33:42 GMT 1
aa de stämmer time.. I ettan går ju förbundet enbart på vad domaren skriver i sin rapport, dvs att domaren kan lägga till eller ta bort något från rapporten och på så vis öka eller minska strafflängden. Nu SKA inte detta förekomma men de gör nog det tyvär..
föresten.. ikväll skanderade hela hallen i nybro "sämre än claeson, ja du är sämre än claeson, säämre än claeson, ja du är sämre än claeson".. sämsta domarinsatsen jag varit med om på länge denna afton i nybro mot goiset.. tyvärr.. åt båda håll ska påpekas.
|
|
|
Post by krickan on Oct 3, 2010 19:22:49 GMT 1
Vem dömde?
|
|
|
Post by koffus on Oct 3, 2010 19:27:11 GMT 1
Referee: Rosdahl, Henrik Linesmen: Liljeberg, Henrik, Nyqvist, Anders ..
ska tilläggas att nybro fick ett mål bortdömt åxå då domaren inte såg att den var inne.. alla såg att den var inne och vände, t.o.m goisarna.. jävla pajas..
|
|