|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 8:00:05 GMT 1
Var bara tvungen att skapa en ny tråd där man kan sortera in tankar, frågeställningar kring det mesta....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 8:02:36 GMT 1
..kan man undra, när: Man sparkar sin nuvarande tränare, men ej har någon ny på plats direkt? Eller har man det, men valt att inte offentliggöra än? En sak är säker, kommer det inte någon ny tränare OMGÅENDE är det väldigt dåligt skött allting.....
|
|
|
Post by time on Oct 21, 2012 8:04:14 GMT 1
När det gäller tränarfrågan så sköts det illa.
Väljer man att sparka en tränare i ett sådant utsatt läge så mäste man ju ha en ny tränare klar som man tror kan sköta jobbet bättre.
I många andra avseenden sköts KHK mycket bra.
(Lite kuriosa. Jag brukar beskyllas för att försvara KHK's ledning o deras beslut. När jag ifrågasatte sparkningen av Kempe så fick jag i huvudet av en av mina kritiker "det var ju ett enhälligt beslut av styrelsen" .) ;D
|
|
|
Post by time on Oct 21, 2012 8:10:15 GMT 1
..kan man undra, när: Man sparkar sin nuvarande tränare, men ej har någon ny på plats direkt? Eller har man det, men valt att inte offentliggöra än? En sak är säker, kommer det inte någon ny tränare OMGÅENDE är det väldigt dåligt skött allting..... Jag förutsätter att en ny tränare presenteras idag eller allra senast i morgon.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 8:11:44 GMT 1
KHK går in i säsong 2012-2013 med en av de hösta lönebudgetarna i hela HA, ca 21.000.000:-
Den här summan är för hela klubben. Dvs ALL personal anställd av KHK.
Jag har redan flaggat för det olämpliga förhållandet i jämförelse med det totala omsättningen. Lönekostnaden är oerhört stor om man jämför med andra klubbar, företag, organisationer mm
Sedan kan man väl också ifrågasätta varför spelartruppen BARA omfattar ca HÄLFTEN av denna storbudget.
SÄRSKILT när man ser hur truppen ser ut och hittills presterat?
Tyvärr blev jag ju ordentligt hånad av en del härinne, när jag framförde dessa tankar INNAN den här säsongen tog ända. Ja tom på årsmötet.
Undrar vad NI som hånat tycker NU?
|
|
|
Post by time on Oct 21, 2012 8:19:19 GMT 1
KHK går in i säsong 2012-2013 med en av de hösta lönebudgetarna i hela HA, ca 21.000.000:- Sedan kan man väl också ifrågasätta varför spelartruppen BARA omfattar ca HÄLFTEN av denna storbudget. Så 12-13 anställda kostar lika mycket som hela spelartruppen??? I så fall är det något som inte står rätt till.
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 21, 2012 8:25:23 GMT 1
KHK går in i säsong 2012-2013 med en av de hösta lönebudgetarna i hela HA, ca 21.000.000:- Den här summan är för hela klubben. Dvs ALL personal anställd av KHK. Jag har redan flaggat för det olämpliga förhållandet i jämförelse med det totala omsättningen. Lönekostnaden är oerhört stor om man jämför med andra klubbar, företag, organisationer mm Sedan kan man väl också ifrågasätta varför spelartruppen BARA omfattar ca HÄLFTEN av denna storbudget. SÄRSKILT när man ser hur truppen ser ut och hittills presterat? Tyvärr blev jag ju ordentligt hånad av en del härinne, när jag framförde dessa tankar INNAN den här säsongen tog ända. Ja tom på årsmötet. Undrar vad NI som hånat tycker NU? Jag har inte sett siffrorna men inser snabbt att det är oerhört hög summa sett till hur laget ser ut. Har också svårt att se hur åtminstone 7-8 lag ligger i närheten av den budgeten till sina lag. Det bekräftar väl i så fall bara det att i KHK får du riktigt bra betalt och ofta orimligt långa kontrakt i förhållande till sin ålder och klubbens ambitioner. Detta lag är ej allsvenskt och de nyförvärv som skulle hjälpa laget är inte i front, några har till och med svårt att platsa. Det var många som ifrågasatte detta från början och tyvärr verkar det som det var med all rätt. Skulle det sluta i total katastrof och att man trillar ur tror jag att KHK får det jobbigt att nå tillbaka till Allsvenskan och frågan är hur många av den stora ledningen kommer ha kvar sina heltidsjobb.
|
|
|
Post by time on Oct 21, 2012 8:29:11 GMT 1
KHK går in i säsong 2012-2013 med en av de hösta lönebudgetarna i hela HA, ca 21.000.000:- Den här summan är för hela klubben. Dvs ALL personal anställd av KHK. Jag har redan flaggat för det olämpliga förhållandet i jämförelse med det totala omsättningen. Lönekostnaden är oerhört stor om man jämför med andra klubbar, företag, organisationer mm Sedan kan man väl också ifrågasätta varför spelartruppen BARA omfattar ca HÄLFTEN av denna storbudget. SÄRSKILT när man ser hur truppen ser ut och hittills presterat? Tyvärr blev jag ju ordentligt hånad av en del härinne, när jag framförde dessa tankar INNAN den här säsongen tog ända. Ja tom på årsmötet. Undrar vad NI som hånat tycker NU? Jag har inte sett siffrorna men inser snabbt att det är oerhört hög summa sett till hur laget ser ut. Har också svårt att se hur åtminstone 7-8 lag ligger i närheten av den budgeten till sina lag. Det bekräftar väl i så fall bara det att i KHK får du riktigt bra betalt och ofta orimligt långa kontrakt i förhållande till sin ålder och klubbens ambitioner. Detta lag är ej allsvenskt och de nyförvärv som skulle hjälpa laget är inte i front, några har till och med svårt att platsa. Det var många som ifrågasatte detta från början och tyvärr verkar det som det var med all rätt. Skulle det sluta i total katastrof och att man trillar ur tror jag att KHK får det jobbigt att nå tillbaka till Allsvenskan och frågan är hur många av den stora ledningen kommer ha kvar sina heltidsjobb. Antar att du menar totala lönekostnaden? Där är ju vaktmästere bl.a. inräknat där man i många arenor har kommunalt anställd personal. När det gäller spelarbudgeten tror jag inte KHK ligger i topp precis. DIF, Örebro, Leksand, Södertälje, Västerås och Malmö lär ha dyrare spelartrupp.
|
|
|
Post by ksoze on Oct 21, 2012 9:08:32 GMT 1
Det som skrämmer mig är att om vi åker ur så blir vi precis det där "poplaget" som alla kommer dra upp som ett "Halmstad Hammers" exempel. Tror att om vi åker ur så blir det svårt att mobilisera kraften igen hos supporters och sponsorer.. Denna säsongen ÄR livsviktig för KHKs framtid, talar bara för mig själv men kan säga att jag kommer ha svårt att motivera mig att tex köpa ett säsongskort för ca 3000 för att se Nittorp och Kungälv igen.. Och dör "hypen" så har vi inte bättre förutsättningar än tex Almtuna.. Många av oss brinner för KHK men har man betalt så pass mycket pengar som vi har gjort i år och inte får ut mer av det så blir det nog svårt att sälja 2000 säsongskort för ett "återtåg". Jag vill inte vara överdrivet negativ men det som oroar är att jag inte ser någon "förbättringspotential" i många av spelarna.. det är för många som visat för lite. Det som kan vara vår räddning är att det finns andra lag som är ungefär lika dåliga så att säsongen lever ända in i kaklet och att Timo blir frisk! Det tråkiga är väl att ljumskskador kan vara riktigt långdragna..
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 9:14:29 GMT 1
Jag har inte sett siffrorna men inser snabbt att det är oerhört hög summa sett till hur laget ser ut. Har också svårt att se hur åtminstone 7-8 lag ligger i närheten av den budgeten till sina lag. Det bekräftar väl i så fall bara det att i KHK får du riktigt bra betalt och ofta orimligt långa kontrakt i förhållande till sin ålder och klubbens ambitioner. Detta lag är ej allsvenskt och de nyförvärv som skulle hjälpa laget är inte i front, några har till och med svårt att platsa. Det var många som ifrågasatte detta från början och tyvärr verkar det som det var med all rätt. Skulle det sluta i total katastrof och att man trillar ur tror jag att KHK får det jobbigt att nå tillbaka till Allsvenskan och frågan är hur många av den stora ledningen kommer ha kvar sina heltidsjobb. Antar att du menar totala lönekostnaden? Där är ju vaktmästere bl.a. inräknat där man i många arenor har kommunalt anställd personal. När det gäller spelarbudgeten tror jag inte KHK ligger i topp precis. DIF, Örebro, Leksand, Södertälje, Västerås och Malmö lär ha dyrare spelartrupp. Hur mycket man vill lägga på spelartrupp respektive annan personal är ju upp till varje enskild klubb. Vad man prioriterar...... Huvudsaken är ju att det finns underlag, dvs budgetutrymme att göra saker. Om man vill ha en stark spelartrupp eller stark organisation, det är ju upp till var och en...... Jag tror ju att KHK kan ha både och..... Men då får man ju lägga en och annan krona till på spelarna.. Samt då lite mindre på organisationen... SEDAN hade det ju underlättat OM man inte kontrakterat så många div 1 spelare. För ALLA vi skrivit kontrakt med, skall vi självfallet betala för. Vaktmästare är med i en del andras, en del inte. Men där dem är med, som i KHK:s fall, har vi ju också driftsbidraget med i andra ändan. Dvs dem i sig själva är ju ingen minuspost. Däremot är ju vad jag skrev, det en väldigt liten marginal MELLAN totala lönekostnader OCH totala intäkter eller omsättning. DET är ju väldigt alarmerande. SÄRSKILT när vi nu hamnat i den situationen vi gjort, DVS dubbla tränarlöner framöver säsongen ut, samt dubbla spelarlöner. Jag tar nämligen för givet att förstärkningar kommer.... Då kommer ju vi ju också tyvärr få betala för några i nuvarande trupp som får sitta på bänken...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 9:46:45 GMT 1
KHK går in i säsong 2012-2013 med en av de hösta lönebudgetarna i hela HA, ca 21.000.000:- Sedan kan man väl också ifrågasätta varför spelartruppen BARA omfattar ca HÄLFTEN av denna storbudget. Så 12-13 anställda kostar lika mycket som hela spelartruppen??? I så fall är det något som inte står rätt till. Du har precis som jag sett klubbens budget inför nästa år..... Där är allt svart på vitt...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 21, 2012 9:54:05 GMT 1
Dags för Mats att ge sina pengar till viktigare saker? Berätta för mig exakt vad han är nödvändig för? Blir så förb... Jag tjatade om varför vi skulle betala mycket mer för våra säsongskort, än andra, då vi inte hade ett lag i närheten av andra! Jag t o m mailade om det, men fick inget svar. Naivitet, arrogans...ledningen, med Mats i spetsen borde skämmas, för det ser i stort sett ut som jag förväntat mig. Är det en kunnig ledning, som är ljusår ifrån en verklighetsuppfattning om HA? Och Kempe skulle givetvis heller inte förlängts med. Nu är kanske allt för sent...för jag ser faktiskt inte hur vi ska reda ut det. Behövs stora pengar och givetvis RÄTT värvningar. Tveksam till om våra två dyra nyförvärv är det... Nu rinner också tiden iväg. Även om vi tar in spelare, så kan vi hinna tappa alltför mycket mark...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 10:02:44 GMT 1
Det finns många kappvändare härinne
Som aldrig har någon EGEN åsikt, utan har fullt upp med att kritisera andras.... Där man hånar och tillrättarvisar, naturligtvis ALLTID med facit i hand.
Det är INTE ett tillvägagångssätt som jag uppskattar/beundrar....
Sedan finns det dem som faktiskt alltid har en egen åsikt, står för den och blir ständigt kritiserade för just det. Det är människor som jag personligen inte alltid håller med, men som ALLTID har min respekt.
Sverker, MR Q, Time, KHKkrille mfl
Stå på Er, för debatt och olika åsikter för oftast diskussionen framåt!
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 21, 2012 12:50:15 GMT 1
Man tackar Tycker det är roligt,givande och bra att någon med ganska god insyn är här inne och delger oss som bara kan se det ytliga hur det ligger till! För att närma mej trådens ämne så var jag riktigt förbannad igår och är inte gladare nu precis! Jag erkänner mitt personliga agg mot Mats men det är just nu inget jag grundar min kritik mot klubbchef Mats på. Är det någon som har koll på vad hans egentliga arbetsuppgifter är?vad är målet med hans uppdrag? Jag skrev igår att KHK börjat gräva sin egen grav,det står jag fast vid stenhårt! Jag hoppas såklart att jag har fel och att mina profetior inte stämmer men som det ser ut nu så kommer vi åka ur Allsvenskan med buller och bång! Lag som Vita Hästen Björklöven och KRIF (om de kommer till KS) blir väldigt svåra att möta! Nu när Timo är borta så ser man hans betydelse väldigt tydligt,nu är vi inte mer än ett hyggligt div1 lag som ska tampas med Allsvenska toppar! Att man inte tagit in en fullgod ersättare är för mig obegripligt! Har för mig att Höök,som jag förövrigt sätter min tillit till för att rädda detta,sa att de skulle ge laget chansen i ca 10 omgångar och sedan förstärka där det behövs. Vi har fått in Kent och Hannes och det är ju i linje med det uttalandet men vi är i ännu större behov av backar! Kurki och Logan håller,om den sistnämnde ger fan i sina korkade utvisningar. Resten håller helt enkelt inte den klass vi behöver. Visst är det trevligt att tränarna vågar släppa fram Julius men är det så rättvist mot honom?Är det utvecklande för honom att i match efter match ligga steget efter och göra misstag som ger mål och målchanser?i Allsvenskan finns det inte sådana utrymmen! I min bok borde man halvera hans istid eller kanske rent av låna ut honom till något duktigt div1 lag. Aaro,Grönis,Magnusson (som jag gillar när han spelar som han ska dvs tufft!),Wahlqvist är backar som tidigare spelat i Allsvenskan.Alla utom Magnusson har sedan dess fått husera i ettan och det finns det ju en anledning till! Väldigt naivt av klubben att ens tro att det kan hålla med en sådan backbesättning! Nu är serien långt ifrån färdigspelad men just nu är det väldigt tragikomiskt att Asplöven som fick någon månad på sej gör det väldigt mycket bättre. Vi hade bättre förutsättningar men sket i att utnyttja dem helt enkelt vilket gör att jag starkt ifrågasätter ledningens kompetens!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 21, 2012 13:07:05 GMT 1
Mats borde kanske avstå sin lön och andra med honom för att få hit ett par riktigt vassa nyförvärv. Inga åldringar likt HH som ser slutet utav karriären, utan i 20 - 25 års åldern som är på väg uppåt men inte riktigt platsar än i sitt lag i ES t ex.
En tränare måste hit omgående och det är skamligt att man ej hade klart med en tränare innan man kickade Kempe och Oskar. "Vi tittar på några olika alternativ" okej, då hade det t o m varit bättre att haft kvar Kempe tills en ersättare varit klar.
|
|