|
Post by Sverker on Apr 12, 2018 19:00:24 GMT 1
När har jag hyllat TAIF? Jag tyckte inte vi var mogna HA när vi gick upp eller det året vi klarade oss kvar, därför tyckte jag det vore bättre att de tog den platsen. Med facit i hand, känns det som jag hade rätt! 16 miljoner minus sen 2013!?!?! Tycker du det är ok? När har jag hyllat Paulsson? Är det för att jag trots hans lön, tyckt att han varit topp 6 av våra forwards? Är väl bara jag och time som tyckt det gått alldeles för fort för oss. Att var sponsor och supporter är inte alltid lätt, men man borde iaf kunna se faror hur det sett ut genom åren.
För att du inte ska behöva må illa, tycker jag du ska försöka se klart på vad som hänt sen 2013! Visst är Paulsson ett av våra ekonomiska problem, men inte alla som du tycks tycka.😀
|
|
|
Post by Sverker on Apr 13, 2018 14:59:40 GMT 1
Konkurshotet undanröjt, känns bra.
|
|
|
Post by Sverker on Jun 5, 2018 15:23:55 GMT 1
Vi sköter oss tydligen bra enl Rolf L. Det gör vi inte enl Connie N. Vilket stämmer? Vill Rolf med sin insändare skydda sig själv? Märklig insändare kan iaf jag tycka när jag läser Connies svar!
|
|
|
Post by Zäta on Jun 18, 2018 6:49:21 GMT 1
Är det någon mer som fått en faktura på medlemskapet? Jag har aktivt valt att inte bli medlem i Karlskrona HK bortsett från dom gånger det ingått i säsongskortet. Nu va jag tydligen medlem förra säsongen utan att veta om det.
|
|
|
Post by time on Jun 18, 2018 7:35:38 GMT 1
Är det någon mer som fått en faktura på medlemskapet? Jag har aktivt valt att inte bli medlem i Karlskrona HK bortsett från dom gånger det ingått i säsongskortet. Nu va jag tydligen medlem förra säsongen utan att veta om det. Antar att alla som var medlemmar förra året fått en faktura. (De gånger medlemskapet ingått i säsongskortet har du haft möjlighet att avsäga dig ditt medlemskap) (För mig är det en självklarhet att vara medlem. Har varit det sedan 2001)
|
|
|
Post by Zäta on Jun 18, 2018 7:44:07 GMT 1
Är det någon mer som fått en faktura på medlemskapet? Jag har aktivt valt att inte bli medlem i Karlskrona HK bortsett från dom gånger det ingått i säsongskortet. Nu va jag tydligen medlem förra säsongen utan att veta om det. Antar att alla som var medlemmar förra året fått en faktura. (De gånger medlemskapet ingått i säsongskortet har du haft möjlighet att avsäga dig ditt medlemskap) (För mig är det en självklarhet att vara medlem. Har varit det sedan 2001) Jag köper absolut att man som medlem får en faktura för den nya säsongen. Frågan är när och hur jag blev medlem eftersom det aldrig varit något jag har efterfrågat.
|
|
|
Post by time on Jun 18, 2018 7:47:48 GMT 1
Antar att alla som var medlemmar förra året fått en faktura. (De gånger medlemskapet ingått i säsongskortet har du haft möjlighet att avsäga dig ditt medlemskap) (För mig är det en självklarhet att vara medlem. Har varit det sedan 2001) Jag köper absolut att man som medlem får en faktura för den nya säsongen. Frågan är när och hur jag blev medlem eftersom det aldrig varit något jag har efterfrågat. Iom att du betalade säsongskortet så blev du medlem. Vad är ditt problem med detta? Antar att du håller på KHK. Det kostar dig inte ett öre.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 18, 2018 8:50:25 GMT 1
Jag köper absolut att man som medlem får en faktura för den nya säsongen. Frågan är när och hur jag blev medlem eftersom det aldrig varit något jag har efterfrågat. Iom att du betalade säsongskortet så blev du medlem. Vad är ditt problem med detta? Antar att du håller på KHK. Det kostar dig inte ett öre. Mitt problem i detta är att jag inte visste att jag var medlem då jag aktivt valt att inte vara det men tydligen blev det ändå. Ser nu att det bara är att meddela klubben om man vill träda ur. Det stämmer att jag håller på KHK. Mer än vad som är sunt för mig. Men jag stöttar klubben genom att gå på matcherna. Blir det ordning i leden kan jag absolut tänka mig att träda in som medlem.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 19, 2018 13:10:09 GMT 1
Är det betalningskrav, om man inte säger till? Vanligtvis skiter man i att betala för något man inte vill ha... Ser ingen mening med medlemskapet...utan det var bara något jag fick på köpet.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 20, 2018 21:52:58 GMT 1
Är det betalningskrav, om man inte säger till? Vanligtvis skiter man i att betala för något man inte vill ha... Ser ingen mening med medlemskapet...utan det var bara något jag fick på köpet. Vet inte om klubben anser att man godkänner medlmemsskapet om man inte meddelar dom?
|
|
|
Post by time on Jun 21, 2018 8:18:53 GMT 1
Är det betalningskrav, om man inte säger till? Vanligtvis skiter man i att betala för något man inte vill ha... Ser ingen mening med medlemskapet...utan det var bara något jag fick på köpet. DU om någon borde väl vara medlem. Finns väl få som haft som mycket kritiska synpunker på KHK genom åren. MEN du verkar inte vara så intresserad av att vara med och påverka.
|
|
|
Post by time on Jun 21, 2018 8:21:49 GMT 1
Är det betalningskrav, om man inte säger till? Vanligtvis skiter man i att betala för något man inte vill ha... Ser ingen mening med medlemskapet...utan det var bara något jag fick på köpet. Vet inte om klubben anser att man godkänner medlmemsskapet om man inte meddelar dom? Om du inte betalar lär du inte bli medlem. Men är det sååå jobbigt att skicka ett mail? ursäkta men jag förstår inte hur ni kan lägga så mycket tid att spekulera om dessa frågor. Lägg 5% av tiden på ett mail istället.... Eller RING o PRATA med nån i KHK. De bits inte..
|
|
|
Post by Zäta on Jun 21, 2018 10:09:15 GMT 1
Vet inte om klubben anser att man godkänner medlmemsskapet om man inte meddelar dom? Om du inte betalar lär du inte bli medlem. Men är det sååå jobbigt att skicka ett mail? ursäkta men jag förstår inte hur ni kan lägga så mycket tid att spekulera om dessa frågor. Lägg 5% av tiden på ett mail istället.... Eller RING o PRATA med nån i KHK. De bits inte.. Jag uppskattar att jag totalt lagt ner under 5 minuter på detta senaste veckan. Inte så speciellt mycket. Oavsett har jag den tiden över.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 22, 2018 10:12:51 GMT 1
Haha...ja, inte blir det många minuter.
|
|
|
Post by Sverker on Jul 5, 2018 15:28:43 GMT 1
Nu får vi köpa aktier i klubben!
Skillnaden är stor mellan de hockeyallsvenska klubbarna – Leksand ligger bäst till, medan det är mycket utsatt läge för exempelvis Karlskrona och Pantern.
De 14 lagen i hockeyallsvenskan har lärt sig att snåla och spara de senaste åren. Och de ekonomiska kraven ökar för varje år. Kravet för elitlicens i hockeyallsvenskan till kommande säsong är 1,5 miljoner i eget kapital, en summa som ökar till 2 miljoner nästa år.
För de flesta ser läget gynnsamt ut, visar Hockeypuls kartläggning efter att alla föreningar har haft sina årsmöten och visat upp sina bokslut.
– Absolut, generellt så har regelverket gjort att klubbarna lägger större vikt vid att säkerställa att man har en tillräcklig ekonomi. Några har haft lite svårt men de flesta klarar kraven och det ser generellt bättre ut på sikt för lagen i ligan, säger Sonny Lundwall till Hockeypuls.
Störst problem är det just nu hos Karlskrona HK, AIK och IK Pantern – de klarar inte de ekonomiska kraven, och har visat eller kommer behöva visa upp en handlingsplan för svenska ishockeyförbundets licensnämnd för att få elitlicens.
Pantern var nära att tvångsnedflyttas redan i fjol när klubben missade att lämna in sin årsredovisning i tid till licensnämnden, men lyckades överklaga sig kvar i hockeyallsvenskan. Nu hamnar de i ett kontrollår och likt AIK sätter de sitt hopp till starka finansiärer som ska trycka in pengar som räddar ekonomin.
Karlskrona har fått sin elitlicens och siktar å sin sida på en nyemission likt den som AIK genomförde den gångna säsongen, där aktier säljs till supportrar och sponsorer för att få in pengar de pengar som behövs. KHK behöver gå plus kommande säsong med tio miljoner kronor.
|
|