|
Post by raquex on Oct 21, 2012 13:30:57 GMT 1
Vet inte vilken tråd jag ska vända mig till..
Men vad tror ni om den inlånade målvakten Mattias Modig? Står på många sidor att KHK lånar in honom från Växjö (fanns även info om det igår), men på KHK.se står det ingenting om det.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 21, 2012 13:32:18 GMT 1
..kan man undra, när: Man sparkar sin nuvarande tränare, men ej har någon ny på plats direkt? Eller har man det, men valt att inte offentliggöra än? Kan det vara så att man trodde att man hade en tränare klar? dvs. en jätttetabbe när det senare visade sig att det var långt ifrån klart med något.
|
|
|
Post by Fd sponsor on Oct 21, 2012 13:41:41 GMT 1
När siffror tas fram som jag inte kan hitta själv så vill jag gärna ha källor. I budgeten från årsmötet står det 19 milj och inte 21. Har detta förändrats? De 12-13 pers som ska stå för hälften av detta blir isåfall 750-800 000 kr per person. En lön på 580-620 000 kr per person? Låter helt snett.
Fördelningen kan inte vara 50/50 av personalkostnader eller 12-13 personer. Källa på detta för det låter snett. Den källa jag hittat visar 19 och inte 21 men de andra, vad finns källorna där?
Finns det en källa på spelarbudgeten att denna är 9,5 milj i kostnad vilket borde bli runt 7,5 i löner?
För att vara ett eventbolag som har 26 uppvisningar under vintern inför 3000 personer plus 26 shower på turné med en ensemble på 20 personer med administrativt personal där runt omkring så sköts det väl enligt förväntan? Man kan hoppas på fler vinster, bättre tabelläge och roligare hockey men hade någon förväntat sig annat än att khk skulle vara inblandat i bottenstriden? Jag är trots allt nöjd med det mesta men jag kanske bara är nöjd med att khk får möta riktiga lag trots förlust än mindre spännande lag med vinst.
Källor på siffrorna och beräkningar tack så att man kan prata med riktiga siffror när man träffar khk folket. Det funkar inte att säga att man läst det på detta forumet som belägg för ett påstående......
|
|
|
Post by stolpeout on Oct 21, 2012 13:42:43 GMT 1
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2012 14:46:34 GMT 1
Jag har i varje fall fortfarande förtroende för vår ledning, även om man inte är nöjd för närvarande.
Samtidigt har väl förtroendekapitalet minskat iom att det gått som det gjort, men det kan ju lika snabbt åka upp igen om man nu visar lite styrka och handlingskraft.
Än har jag inte räknat in kvalspel nedåt, det är många poäng kvar att spela om. Sedan är ju det faktiskt så att självförtroendet bland spelarna förmodligen är ganska lågt just nu, så det gäller naturligtvis att vi supporters står bakom vårat lag och ledning.
Men nu känner jag att ledningen OCKSÅ måste börja kommunicera med sponsorer och supporters, så att alla känner att man inte är i "fritt fall" liksom. DET kan faktiskt förbättras omgående........
|
|
|
Post by Sverker on Oct 21, 2012 14:47:37 GMT 1
Tack Mr H, jag gillar även det mesta du skriver!
Att behålla Kempe och anställa Mats som klubbchef är det största misstag KHK gjort. Man kunde inte ta hit Bofors klubbchef, för han var för dyr, men anställa Mats för samma pengar gick bra!?!? Detta försvarades friskt av vissa här, när jag påpekade det idiotiska när han blev klubbchef!
Då Kempe fick fortsätta, skulle man haft en som vågade gå emot honom. Det fanns inte i våras. Calle H har visat att han inte accepterade det Kempe höll på med och handlade också därför. Bra Calle! Att man skulle haft en tränare klar direkt är väl ändå en önskedröm? Det kommer nog en tränare, så vi kan nog vara lugna.
Trots 2 förluster mot 2 riktigt bra lag, tycker ändå jag det är kul att höra vad spelarna tycker nu när Kempe inte är kvar.
OBS se nu inte detta som att spelarna inte bryr sej om att de förlorar. Det är inte det jag skriver!
|
|
|
Post by 31an on Oct 21, 2012 19:59:21 GMT 1
Tack Mr H, jag gillar även det mesta du skriver! Att behålla Kempe och anställa Mats som klubbchef är det största misstag KHK gjort. Man kunde inte ta hit Bofors klubbchef, för han var för dyr, men anställa Mats för samma pengar gick bra!?!? Detta försvarades friskt av vissa här, när jag påpekade det idiotiska när han blev klubbchef! Då Kempe fick fortsätta, skulle man haft en som vågade gå emot honom. Det fanns inte i våras. Calle H har visat att han inte accepterade det Kempe höll på med och handlade också därför. Bra Calle! Att man skulle haft en tränare klar direkt är väl ändå en önskedröm? Det kommer nog en tränare, så vi kan nog vara lugna. Trots 2 förluster mot 2 riktigt bra lag, tycker ändå jag det är kul att höra vad spelarna tycker nu när Kempe inte är kvar. OBS se nu inte detta som att spelarna inte bryr sej om att de förlorar. Det är inte det jag skriver! Ett par frågor på det: 1. Är det verkligen sant att Mats J fick samma lön som BIKs fd sportchef "krävde"? 2. Varför är det en önskedröm att en tränare vore klar innan man sparkade TK? Brukar man inte ha det, eller är jag fel ute?
|
|
|
Post by time on Oct 21, 2012 20:26:13 GMT 1
Tack Mr H, jag gillar även det mesta du skriver! Att behålla Kempe och anställa Mats som klubbchef är det största misstag KHK gjort. Man kunde inte ta hit Bofors klubbchef, för han var för dyr, men anställa Mats för samma pengar gick bra!?!? Detta försvarades friskt av vissa här, när jag påpekade det idiotiska när han blev klubbchef! Då Kempe fick fortsätta, skulle man haft en som vågade gå emot honom. Det fanns inte i våras. Calle H har visat att han inte accepterade det Kempe höll på med och handlade också därför. Bra Calle! Att man skulle haft en tränare klar direkt är väl ändå en önskedröm? Det kommer nog en tränare, så vi kan nog vara lugna. Trots 2 förluster mot 2 riktigt bra lag, tycker ändå jag det är kul att höra vad spelarna tycker nu när Kempe inte är kvar. OBS se nu inte detta som att spelarna inte bryr sej om att de förlorar. Det är inte det jag skriver! Ett par frågor på det: 1. Är det verkligen sant att Mats J fick samma lön som BIKs fd sportchef "krävde"? 2. Varför är det en önskedröm att en tränare vore klar innan man sparkade TK? Brukar man inte ha det, eller är jag fel ute? 1. Detta har förstås inte Sverker en aning om 2. Självklart brukar man ordna detta innan man sparkar tränare.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 23, 2012 14:45:00 GMT 1
1. Rätt att jag inte har en aning, men det kommer i årsredovisningen. Tror däremot inte han gick ner i lön från sitt förra arbete och vad han tjänade där vet jag, för det är offentligt! 2. Hur många lag har haft ny tränare klar när ngn sparkats? I de flesta lag som sparkat tränaren har andre tränare tagit över, ibland temporärt och ibland permanent.
|
|
|
Post by time on Oct 27, 2012 8:54:21 GMT 1
1. Rätt att jag inte har en aning, men det kommer i årsredovisningen. Tror däremot inte han gick ner i lön från sitt förra arbete och vad han tjänade där vet jag, för det är offentligt! 2. Hur många lag har haft ny tränare klar när ngn sparkats? I de flesta lag som sparkat tränaren har andre tränare tagit över, ibland temporärt och ibland permanent. 1. Brukar enskilda personers lön redovisas i årsredovisningen? 2. De flesta har nog det. I de fall andretränaren tagit över så är det väl nån de tycker är mogen att ta över. (typ Leif R Carlsson o Sam Hallam)
|
|
|
Post by chriande on Oct 27, 2012 11:18:08 GMT 1
Hur tänker KHK när man lägger ut denna bild på sitt officiella twitterkonto. twitter.com/KHKofficiellaTar man allt som händer just nu med en klackspark, eller är det ett rent hån mot oss alla som undrar vad som händer i KHK. Totalstopp på info från KHK.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 27, 2012 11:25:47 GMT 1
Hur tänker KHK när man lägger ut denna bild på sitt officiella twitterkonto. twitter.com/KHKofficiellaTar man allt som händer just nu med en klackspark, eller är det ett rent hån mot oss alla som undrar vad som händer i KHK. Totalstopp på info från KHK. Eller att Höök jobbar hårt på att få hit en ny tränare? Han ser ju rätt sliten och knappast så glad ut direkt. Men jag håller med, bättre information tack.
|
|
|
Post by chriande on Oct 27, 2012 15:20:09 GMT 1
Hur tänker KHK när man lägger ut denna bild på sitt officiella twitterkonto. twitter.com/KHKofficiellaTar man allt som händer just nu med en klackspark, eller är det ett rent hån mot oss alla som undrar vad som händer i KHK. Totalstopp på info från KHK. Nu är den borta, givetvis utan någon kommentar.
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 27, 2012 15:51:30 GMT 1
Hur tänker KHK när man lägger ut denna bild på sitt officiella twitterkonto. twitter.com/KHKofficiellaTar man allt som händer just nu med en klackspark, eller är det ett rent hån mot oss alla som undrar vad som händer i KHK. Totalstopp på info från KHK. Nu är den borta, givetvis utan någon kommentar. EXKLUSIV intervju med Höök som förhoppningsvis ger många svar: khkaren.iblug.com/index.jsp?cn=FP13305C3N0027506
|
|
|
Post by chriande on Oct 27, 2012 16:09:56 GMT 1
1. Jag fick svar på att vi är nära en ny tränare, kanske. 2. Vi ska ge detta laget en chans när vi har landat. 3. Det är ingen dramatik att förlora mot bra lag, möjligen sättet. 4. I de tuffa matcherna som kommer nu, ska vi inte ta in några nya spelare som ersättare för #77 eller #29. 5. Vi ska stå bakom och stötta organisatonen och laget oavsett hur det går. 6. Timo är klar för spel mot MIF. 7. Det var rätt att behålla alla från fjolårets trupp.
|
|