|
Post by qALLAHAN on Oct 27, 2012 16:23:32 GMT 1
Tur jag stängde av efter att han sa att det inte var panik och 3/4 kvar av serien. Hade jag hört det sista...
Och det Sune säger om att stå bakom oavsett hur det går..haha...jo, möjligen om man själv tyckte att det var rätt att ställa upp med så svagt lag från början...eller att förlänga med Kempe. Men hur ska vi andra kunna dunka rygg, när vi SA att det troligen kommer att gå åt skogen. Ledarna är väl välbetalda typer med stort ansvar. Brukar man inte ta konsekvenserna för hur man sköter sitt jobb? Värst av allt är att det ÅTER är Höök, som är relativt oskyldig, och inte Mats som pratar. Och var tusan är ordföranden?
Att stå bakom allt, innebär dessutom att man inte ska tänka själv och t ex jag och sverker låter inte andra tala om vad vi ska tycka. Man kan väl dra paralleller med regeringen..står alla bakom den? Tycker alla likadant? Alla måste leva med den som är vald, men ca halva befolkningen är alltid missnöjd. Ändå vill alla fortsätta vara svenskar
|
|
|
Post by chriande on Oct 27, 2012 16:48:40 GMT 1
Tur jag stängde av efter att han sa att det inte var panik och 3/4 kvar av serien. Hade jag hört det sista... Och det Sune säger om att stå bakom oavsett hur det går..haha...jo, möjligen om man själv tyckte att det var rätt att ställa upp med så svagt lag från början...eller att förlänga med Kempe. Men hur ska vi andra kunna dunka rygg, när vi SA att det troligen kommer att gå åt skogen. Ledarna är väl välbetalda typer med stort ansvar. Brukar man inte ta konsekvenserna för hur man sköter sitt jobb? Värst av allt är att det ÅTER är Höök, som är relativt oskyldig, och inte Mats som pratar. Och var tusan är ordföranden? Att stå bakom allt, innebär dessutom att man inte ska tänka själv och t ex jag och sverker låter inte andra tala om vad vi ska tycka. Man kan väl dra paralleller med regeringen..står alla bakom den? Tycker alla likadant? Alla måste leva med den som är vald, men ca halva befolkningen är alltid missnöjd. Ändå vill alla fortsätta vara svenskar Det här snacket om att stå bakom och stötta i med och motgång är ju bara floskler, varför stod inte alla upp och stötade Kempe och Oskar. Jag står 100% bakom föreningen KHK, men inte allt som görs i den.
|
|
|
Post by time on Oct 27, 2012 17:05:39 GMT 1
Tur jag stängde av efter att han sa att det inte var panik och 3/4 kvar av serien. Hade jag hört det sista... Och det Sune säger om att stå bakom oavsett hur det går..haha...jo, möjligen om man själv tyckte att det var rätt att ställa upp med så svagt lag från början...eller att förlänga med Kempe. Men hur ska vi andra kunna dunka rygg, när vi SA att det troligen kommer att gå åt skogen. Ledarna är väl välbetalda typer med stort ansvar. Brukar man inte ta konsekvenserna för hur man sköter sitt jobb? Värst av allt är att det ÅTER är Höök, som är relativt oskyldig, och inte Mats som pratar. Och var tusan är ordföranden? Att stå bakom allt, innebär dessutom att man inte ska tänka själv och t ex jag och sverker låter inte andra tala om vad vi ska tycka. Man kan väl dra paralleller med regeringen..står alla bakom den? Tycker alla likadant? Alla måste leva med den som är vald, men ca halva befolkningen är alltid missnöjd. Ändå vill alla fortsätta vara svenskar Ja det märks att du stängde av och inte hörde hela intervjun
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 27, 2012 17:12:24 GMT 1
Tur jag stängde av efter att han sa att det inte var panik och 3/4 kvar av serien. Hade jag hört det sista... Och det Sune säger om att stå bakom oavsett hur det går..haha...jo, möjligen om man själv tyckte att det var rätt att ställa upp med så svagt lag från början...eller att förlänga med Kempe. Men hur ska vi andra kunna dunka rygg, när vi SA att det troligen kommer att gå åt skogen. Ledarna är väl välbetalda typer med stort ansvar. Brukar man inte ta konsekvenserna för hur man sköter sitt jobb? Värst av allt är att det ÅTER är Höök, som är relativt oskyldig, och inte Mats som pratar. Och var tusan är ordföranden? Att stå bakom allt, innebär dessutom att man inte ska tänka själv och t ex jag och sverker låter inte andra tala om vad vi ska tycka. Man kan väl dra paralleller med regeringen..står alla bakom den? Tycker alla likadant? Alla måste leva med den som är vald, men ca halva befolkningen är alltid missnöjd. Ändå vill alla fortsätta vara svenskar Eftersom du inte kollade på hela klippet missade du när Höök sade att det är helt ok att kritisera.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 27, 2012 18:51:30 GMT 1
Vissa vill bara höra det man vill...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 27, 2012 18:51:53 GMT 1
Hur tänker KHK när man lägger ut denna bild på sitt officiella twitterkonto. twitter.com/KHKofficiellaTar man allt som händer just nu med en klackspark, eller är det ett rent hån mot oss alla som undrar vad som händer i KHK. Totalstopp på info från KHK. Vad var det för bild?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 27, 2012 19:02:50 GMT 1
Hur tänker KHK när man lägger ut denna bild på sitt officiella twitterkonto. twitter.com/KHKofficiellaTar man allt som händer just nu med en klackspark, eller är det ett rent hån mot oss alla som undrar vad som händer i KHK. Totalstopp på info från KHK. Vad var det för bild? En bild på Höök sittandes i en fotölj helt utmattad.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 31, 2012 9:04:17 GMT 1
|
|
|
Post by chriande on Nov 1, 2012 21:39:59 GMT 1
Den här säsongen blir kolossalt lärorik för Sportchef, Klubbchef och styrelse, alla nya på varje post. Truppen spikades väldigt tidigt, det skulle vara kontinuitet och långsiktiga beslut. Nu börjar den truppen tunnas ut. (Asplöven kom in sent men fick ihop ett hyfsat lag ändå.)
Efter 11 matcher sparkades Tränarna. Sedan 4 matcher utan ny tränare. sedan in med Janne Carlsson (kontinuitet och långsiktighet)
Timo skadades, Ingen fullgod ersättare togs in på 11 macher, en lånades in 2 matcher, när den andre inte räckte till. (kontinuitet och långsiktighet)
Några skador kom och Hyvönen in på 1 månad, och 3 spelare på 4 matcher. (kontinuitet och långsiktigt)
Medlemspuben fick va med 4 matcher, blev för dyrt. (kontinuitet och långsiktighet)
Medlemsmöte skulle komma nu på hösten, finns bekräftat på KHKs Twitterkonto 20/10, ingen inplanerad än.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 14, 2012 8:37:20 GMT 1
Saknar mer än någonsin att klubben kommunicerar med supportrar och sponsorer.
Har nog aldrig upplevt en sådan tysthet ifrån hemsida/KHK-TV under alla dessa år i klubben.
Tom i div 2 var det tokmycket mer fart på grejorna.
Med tanke på den ofantliga organisation man byggt upp, kommer naturligtvis frågeställningen upp:
VARFÖR ÄR DET SÅ?
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 14, 2012 9:01:18 GMT 1
Saknar mer än någonsin att klubben kommunicerar med supportrar och sponsorer. Har nog aldrig upplevt en sådan tysthet ifrån hemsida/KHK-TV under alla dessa år i klubben. Tom i div 2 var det tokmycket mer fart på grejorna. Med tanke på den ofantliga organisation man byggt upp, kommer naturligtvis frågeställningen upp: VARFÖR ÄR DET SÅ? Inte en aning, men fel är det och skrev ungefär detsamma igår. Verkar som om klubben tyckte det var roligare att vara i tvåan och ettan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 14, 2012 9:10:29 GMT 1
yes, precis så verkar det vara. Året med McGrane t ex...de gjorde t o m det roliga "på jobbet". Det var saker hela tiden...nedräkningar...något tält där man träffade spelare...presskonferens i hallen med när McGrain kom...mm mm.
|
|
|
Post by ksoze on Nov 22, 2012 0:39:49 GMT 1
Ni som har bättre pejl på detta än vad jag har får gärna svara på mina funderingar.. Jag vet inte hur det ser ut med spelarbudgeten och hur vi ligger till i löneligan, men jag har förstått att det är svårt att få grepp om den då det är massa andra inkluderade.
Men BORDE inte vi ha den billigaste spelartruppen i hela as, vi har mer eller mindre en hel trupp som inte har bevisat någonting i den rollen de har anställning i, dvs ishockeyspelare i allsvenskan. På mitt jobb och säker på många andras oxå så har man en ingångslön och successivt så höjs den med åren/resultat. Vi borde ju betala ganska låga löner och därefter prestationsbaserat. Känns väldigt konstigt om spelarna har fått normala allsvenska kontrakt utan att ha bevisat att de kan göra skäl för lönen. Vi borde ju ha utrymme för förstärkningar men det känns på snacket som om hela budgeten är förbrukad, det känns jävligt konstigt i min värld då vi borde ha en billig trupp och intäkter som ligger på den övre halvan i allsvenskan. Eller är det så enkelt som att spelarna får riktigt bra betalt i khk.. annars är det ju ett gigantiskt läckage någonstans..
|
|
|
Post by wodmatte on Nov 22, 2012 2:18:16 GMT 1
tror och jag bara spekulerar nu att vi nog tuvär betalar mer än va dom bör ha i lön till som du beskrev det allsvenska löner till div 1 spelare
|
|
Burt
Ungdomslirare
|
Post by Burt on Nov 22, 2012 15:25:43 GMT 1
KHK hade det sämsta laget på pappret innan serien startade. De lånar/värvar mestadels föredettingar och juniorer medans alla andra lag i serien som tar in nytt manskap riktar sina blickar mot NHL och elitserien.
Vilket bidrar till att KHK kanske blir lite bättre än vad de var innan, men samtidigt så blir motståndarna MYCKET bättre.
Vad är det i denna ekvationen som jag har missuppfattat? Eftersom det inte görs något åt det, trots att det Karlskronagruppen ger KHK "ekonomiska muskler" att arbe ta med enligt KHK själva!
|
|