|
Post by krickan on Dec 29, 2012 12:53:10 GMT 1
Hinner jag så kommer jag IP. Är inte hemma än så tror inte jag hinner, tyvärr. D� blir du nog bannad. ;D Aj fan... ;D Ska göra vad jag kan... Sent from my HTC One X using proboards
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 29, 2012 13:01:28 GMT 1
Time: SÃ¥ du menar att spelare gÃ¥r ner i lön för att fÃ¥ spela här med andra ord? Jag läste det som om att de iallafall inte får högre lön ifrån KHK, kanske ligger de på ungefär samma nivå?
|
|
|
Post by krickan on Dec 29, 2012 13:46:16 GMT 1
Hinner jag så kommer jag IP. Är inte hemma än så tror inte jag hinner, tyvärr. D� blir du nog bannad. ;D Jag hinner E på väg nu. Sent from my HTC One X using proboards
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 29, 2012 15:05:41 GMT 1
Tur att vi kunde lösa det.
|
|
|
Post by krickan on Dec 30, 2012 13:10:32 GMT 1
Absolut
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 31, 2012 10:56:56 GMT 1
|
|
|
Post by 31an on Jan 1, 2013 2:23:08 GMT 1
"...går bra till hösten..." Frågan är ju i vilken division...?
|
|
|
Post by kaptensvart on Jan 1, 2013 18:45:11 GMT 1
"...går bra till hösten..." Frågan är ju i vilken division...? Allsvenskan!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 3, 2013 11:40:45 GMT 1
”Ursäkta var är min trupp” ;D
|
|
|
Post by nns on Jan 3, 2013 12:02:11 GMT 1
Att försöka sig på att bygga upp en trupp med lånespelare är ju att bita sig själv i svansen. När de väl börjar att prestera så får hemmaklubben upp ögonen för dem och kallar hem dem. Hur svårt kan det vara att begripa det? Är det så illa ställt med ekonomin att det inte finns ekonomiskt utrymme att satsa på spelare med riktiga kontrakt? Förvisso kan det vara svårt att kontraktera spelare när vi har ena benet i division 1 redan nu. In med klausuler med bonusar för de nya spelarna om KHK hänger kvar i hockeyallsvenskan, det kan vara en morot om de inte har hjärta nog vill säga.
Sedan gäller det att rea ut några spelare så att KHK inte går 100% back på dem.
En annan fundering som någon kanske har svaret på. De som är sjuka/skadade bör ju få ersättning från försäkringskassan och ska ju inte belasta KHK eller sker inte detta för att de ska få ha kvar den högre ersättningen från KHK?
I företag sker det sjukfrånvaroredovisning vilket kan vara en KPI även för KHK att redovisa.
Nej, nu krävs det krafttag för att komma till rätta med truppen så att laget kan hänga kvar.
|
|
ass
Nybörjare
|
Post by ass on Jan 3, 2013 12:46:06 GMT 1
nu måste det vara dax för höken och mats johansson att avgå.. deras inkompetens lyser ju starkare för varje dag som går.. pinsamt är ordet!!
|
|
|
Post by aloviak on Jan 3, 2013 12:50:39 GMT 1
nu måste det vara dax för höken och mats johansson att avgå.. deras inkompetens lyser ju starkare för varje dag som går.. pinsamt är ordet!! Ok, hur löser det vårt problem tycker du? Ännu mer lönepengar som inte genererar spelare på plan. E du en KHK:are tro? för så korkade e vl inte och pinsamt, i vems värld då? Länge leve KHK, Blekinges stål-thet
|
|
|
Post by nissebult on Jan 3, 2013 12:55:35 GMT 1
Vad beror det på att samarbetet (lånen) kallas hem med en gång? Ställer KHK:s ledning för stora krav, inte tillräckligt ödmjuka, lättlurade, orutinerade, för dåliga på att förhandla, godtrogna eller vad beror det på? Det är kanske här vi har mest att lära och förändra om det ska finnas en framtid för KHK som ett etablerat AS lag. Med förhoppning att vi klarar oss kvar
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 3, 2013 14:01:37 GMT 1
Tror att KHK har varit väldigt naiva och litat på att långtidslånen verkligen skulle vara här säsongen ut. Nu har man nog (på ett brutalt sätt) lärt sig hur det fungerar i verkligheten.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 3, 2013 14:11:11 GMT 1
Ja, det naiva verkar aldrig ta slut! Nu har vi redan fått se priset av ännu en nybörjare, denna gång en sportchef, som givetvis också skulle komma från egna led och vara helt orutinerad
|
|