|
Post by Sir Ironpants on Jan 3, 2013 14:16:44 GMT 1
Snart så kallas våra säsongskort hem till kansliet igen. ;D
|
|
|
Post by krickan on Jan 3, 2013 14:19:00 GMT 1
Så är det IP. Föresten måste vi lämna tillbaka fjolårens publiklyfttröjor, de gällde bara det aktuella året, och var bara på lån.
|
|
|
Post by matse on Jan 13, 2013 20:39:21 GMT 1
Det har snackats länge om att vi har en allsvensk organisation. Innefattas inte de styrande i organisationen?
Med facit i hand så styrs, styrdes KHK av ett gäng gröngölingar som tagit på sig en för stor kostym. Ingen kunskap om allsvenskan, ingen fingertoppskänsla och inte ens en gnutta tur. Det största fiaskot måste vara sportgruppen och oförmågan att värva en erfaren sportchef
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 13, 2013 21:21:06 GMT 1
Med facit i hand? Då får du vänta till efter säsongen. Så här har det väl låtit de senaste tre åren eller så vid den här tiden.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 13, 2013 22:52:35 GMT 1
vi har väl facit på en fiaskosäsong..ÄVEN om vi lyckas med kvalet? Eller menar du att vi ska undvika det?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 14, 2013 7:43:39 GMT 1
vi har väl facit på en fiaskosäsong..ÄVEN om vi lyckas med kvalet? Eller menar du att vi ska undvika det? Nej, fiasko (i ordets riktiga bemärkelse) är det i min mening först om vi åker ur igen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2013 9:25:18 GMT 1
ok...jag tycker det är dunderfiasko att inte undvika kvalserien med våra förutsättningar....borde kunnat kriga i mitten egentligen. FRAMFÖR allt är det fiasko för att vi är långt ifrån nära att klara det ens. Pinsamt att höra såna som Lückner t ex, som pratar om naiviteten
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 14, 2013 9:55:53 GMT 1
ok...jag tycker det är dunderfiasko att inte undvika kvalserien med våra förutsättningar....borde kunnat kriga i mitten egentligen. FRAMFÖR allt är det fiasko för att vi är långt ifrån nära att klara det ens. Pinsamt att höra såna som Lückner t ex, som pratar om naiviteten Det är ett fiasko av monumentalformat! Det enda laget från ettan med viss konkurrens möjligtvis med Björklöven som borde kunna etablera sig på ett bra sätt i HA. Jag är långt ifrån säker på att man klarar kvalserien, förstärkningar tycks ju dröja och det egna kapitalet som ska användas vid sämre tider tycks inte användas heller, man pratar bara om pengar från Karlskronagruppen OM man hittar förstärkningar. Den stora skandalen är att vi sitter nu och letar förstärkningar, det skulle skett för länge länge sedan.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 14, 2013 12:43:38 GMT 1
Jag håller inte med. "...med våra förutsättningar". De har väl inte varit så överdrivna efter att vi bestämde oss för att sätta fjolårslaget på isen även i HA? De har väl inte varit så överdrivna efter att så många HA-lag har haft så mycket bättre förutsättningar att förstärka med lockout-spelare (läs "egna produkter" som gärna spelar lite hemma igen) Ambitionen har väl ändå varit att vi ska hålla oss kvar i HA? När inträffar då ett fiasko (och ett av monumentalformat). Om förutsättningarna är vår ekonomi så kan sådant ändra sig djäkligt fort på den här nivån. Vi hade lätt kunnat vara utan den kassan nu och dessutom utan de (NHL-)spelare som konsumerat den idag, och därmed med en betydligt sämre sitts inför ett kommande kval. Så, därför håller jag inte med. Fiaskot inträffar i mina ögon om vi åker ur serien, ni devalverar bara värdet på ordet "fiasko".
|
|
|
Post by 31an on Jan 14, 2013 12:50:15 GMT 1
Den stora skandalen är att vi sitter nu och letar förstärkningar, det skulle skett för länge länge sedan. Exakt!!
|
|
|
Post by ksoze on Jan 14, 2013 13:29:24 GMT 1
Förmodligen går vi till historien som det lag i allsvenskan som har tagit minst poäng någonsin, det vill jag ändå kalla fiasko!!
|
|
|
Post by ksoze on Jan 14, 2013 13:32:38 GMT 1
Sen är inte kvalserien en måttstock på om det blir fiasko eller ej, det är trots allt grundserien som får användas som måttstock då kvalserien är ett räddningsplank där man hamnar om vi så tagit 0 poäng..
|
|
|
Post by jureka on Jan 14, 2013 13:34:37 GMT 1
Haha. Fiasko, skandal, fiasko av monumental-format.
Det här forumet är så kopiöst jävla roligt. Jag har aldrig i mitt liv påträffat en supporterskara som saknar sådan verklighetsförankring som ni. De största gröngölingarna i er förening är ni supportrar som tror att det är en lätt match att komma upp i HA som nykomlingar, när det dessutom råder lockout på andra sidan atlanten.
Herre jesus säger jag bara. Det märks att er förening aldrig stött på några motgångar tidigare... men hörrni, tro det eller ej, men det är såhär det fungerar på ELITnivå idrottssverige.
Ni har inte en susning om vad fiasko är!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 14, 2013 13:41:41 GMT 1
Haha. Fiasko, skandal, fiasko av monumental-format. Det här forumet är så kopiöst jävla roligt. Jag har aldrig i mitt liv påträffat en supporterskara som saknar sådan verklighetsförankring som ni. De största gröngölingarna i er förening är ni supportrar som tror att det är en lätt match att komma upp i HA som nykomlingar, när det dessutom råder lockout på andra sidan atlanten. Herre jesus säger jag bara. Det märks att er förening aldrig stött på några motgångar tidigare... men hörrni, tro det eller ej, men det är såhär det fungerar på ELITnivå idrottssverige. Ni har inte en susning om vad fiasko är! Dra nu inte alla över en kam... det är mestadels mrQ och några troll ifrån väst som har tagit över forumet med sitt gnällande.
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 14, 2013 13:41:42 GMT 1
Vad roligt att vi kan glädja nån runt om i hockeysverige i alla fall här på forumet.
|
|