|
Post by ksoze on Jan 14, 2013 13:45:58 GMT 1
Så du menar att det inte är fiasko att gå till historien som det lag i allsvenskan som har tagit minst poäng någonsin? Vad är det då? Succé? Väntat? Fiaskot består inte att vi hamnar i ks utan att det redan stod klart efter 10-15 omgångar..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2013 14:35:37 GMT 1
Exakt, där är den stora fiaskopoängen...hela säsongen har i stort sett känts meningslös! Hur ofta..i NÅGON serie, händer det att man börjar tänka på kval i november? Bara att Asplöven KAN vara före oss över huvud taget, är fiasko. (Ta inte illa upp, ni gör det bara fantastiskt, så fantastiskt som det inte ska kunna göras!)
|
|
|
Post by Zäta on Jan 14, 2013 15:28:38 GMT 1
Haha. Fiasko, skandal, fiasko av monumental-format. Det här forumet är så kopiöst jävla roligt. Jag har aldrig i mitt liv påträffat en supporterskara som saknar sådan verklighetsförankring som ni. De största gröngölingarna i er förening är ni supportrar som tror att det är en lätt match att komma upp i HA som nykomlingar, när det dessutom råder lockout på andra sidan atlanten. Herre jesus säger jag bara. Det märks att er förening aldrig stött på några motgångar tidigare... men hörrni, tro det eller ej, men det är såhär det fungerar på ELITnivå idrottssverige. Ni har inte en susning om vad fiasko är! Kul att vi kan glädja någon. Det stämmer att vi helt har saknat motgång egentligen. För egen del ligger inte fiaskot att vi ligger sist direkt. Men på sättet vi gör det.......... Jag tror att det är väldigt få klubbar som har haft dom förutsättningarna som kHK haft,som nykomlingar. En hockeytokig stad både vad det gäller publik och sponsorer. Den underskattningen som gjordes utav Kempe med sportgrupp var monumental. Vi startar allsvenskan med ett div 1 lag. Det går åt helvete. Vi värvar/lånar på ett sätt som saknar motstycke. Nu efter 37 omg står vi på 23 poäng. Med 7 spelare som inte va med förra säsongen.Jag vet inte en hur många som kommit och gått.... Vi är långt ifrån störst bäst och vackrast i allsvenskan. Men förutsättningarna vi hade att få hit bra spelare INNAN säsongen började måste vara sällsynt. Det sket vi fullkomligt bort. Som det ser ut nu så plockar vi andra lags bänkvärmare. Och det från samma serie!!! Vilka kan vi knyta till oss nu? Jag är hypernervös inför kommande kvalserie............. Jag är sjukt bitter!!
|
|
|
Post by time on Jan 14, 2013 17:43:14 GMT 1
Personligen tycker jag det är värre om vi skulle tagit 55 p och hamnat på plats 13 och sedan åkt ned i ettan än om vi tar 23 p och klarar oss kvar HA.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2013 18:09:48 GMT 1
Samtidigt...vad är meningen med idrott? Att ha något upphetsande att titta på! Spänningen! Är vägen fram till den sista omgången oviktig/ointressant? Månader av betydelselösa matcher spelar ingen roll, om man sista matchen klarar sig? Ditt resonemang gäller ju alltid...alla, skulle jag vilja påstå...liksom en självklarhet
|
|
|
Post by Zäta on Jan 14, 2013 18:46:06 GMT 1
Personligen tycker jag det är värre om vi skulle tagit 55 p och hamnat på plats 13 och sedan åkt ned i ettan än om vi tar 23 p och klarar oss kvar HA. Hellre 55 poäng än 23 poäng alla dar i veckan.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 14, 2013 18:52:44 GMT 1
Personligen tycker jag det är värre om vi skulle tagit 55 p och hamnat på plats 13 och sedan åkt ned i ettan än om vi tar 23 p och klarar oss kvar HA. ? Hade det inte varit roligare om vi slagits om plats 12-13 intill slutet? Själv tycker jag det hade varit roligare att gå på matcherna då. I övrigt håller jag med hockeyfarsan, fiasko blir ett faktum om vi åker ur.
|
|
|
Post by time on Jan 14, 2013 19:32:40 GMT 1
Personligen tycker jag det är värre om vi skulle tagit 55 p och hamnat på plats 13 och sedan åkt ned i ettan än om vi tar 23 p och klarar oss kvar HA. ? Hade det inte varit roligare om vi slagits om plats 12-13 intill slutet? Själv tycker jag det hade varit roligare att gå på matcherna då. I övrigt håller jag med hockeyfarsan, fiasko blir ett faktum om vi åker ur. Vad jag ville säga var att det viktigaste är att vi spelar i HA nästa säsong.
|
|
|
Post by chriande on Jan 14, 2013 19:34:13 GMT 1
Personligen tycker jag det är värre om vi skulle tagit 55 p och hamnat på plats 13 och sedan åkt ned i ettan än om vi tar 23 p och klarar oss kvar HA. Och än värre är det om vi tar 23p och åker ur. Alla dar i veckan på en slutstrid in i det sista och sluta på 55p och visat att vi hänger med de andra lagen i Allsvenskan, med all den spänning som medföljer som bonus. Som denna säsongen utspelat sig, så tog spänningen slut när Klubben öppet accepterade Kvalserien redan i början på December. Agerar de på samma sätt när det gäller Kvalserien och inte tar den på fullaste allvar, tillsammans med den "oflyt" som Calle Höök och Klubbledningen har med lagbygget så blir det Div1. Vi kommer att förlora matcher i Kvalserien, ingen har gått igenom Kvalserien obesegrade sedan den infördes .
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 14, 2013 20:01:02 GMT 1
Som sagt, bittergökar, ni har alltid (ja, jag generaliserar också) haft lika svårt att nyansera er så här års. Jag förstår att när ni nu har slitit ut ord som "fiasko" och "skandal" medelst flitigt användande i flera år så blir det liksom bara "dunderfiasko" och liknande kvar när det kärvar på riktigt. OM ni nu kommer på hemmamatcherna resten av säsongen, så snällla, gör det för att försöka heja fram laget, inte skrika ut er bitterhet. OK? (Fy vilken utmaning...., f'låt ;-)
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 14, 2013 20:04:54 GMT 1
+1 på den, hockeyfarsan!
|
|
|
Post by time on Jan 14, 2013 20:27:34 GMT 1
Personligen tycker jag det är värre om vi skulle tagit 55 p och hamnat på plats 13 och sedan åkt ned i ettan än om vi tar 23 p och klarar oss kvar HA. Hellre 55 poäng än 23 poäng alla dar i veckan. OK då ser vi olika på saker och ting. Kul att du inte bryr dig om vilken division vi spelar i nästa säsong...
|
|
|
Post by Zäta on Jan 14, 2013 20:35:57 GMT 1
Klart jag vill att KHK ska spela allsvenskt även nästa säsong.
Men jag hade tyckt att det vore så otroligt mycket enklare att spela kval om vi haft 55 p istället för 23. Då hade det visat att vi hade i denna serien att göra. Som det är nu visar det ju bara att vi inte hade i allsvenskan att göra denna säsongen.
|
|
|
Post by chriande on Jan 14, 2013 20:39:09 GMT 1
Som sagt, bittergökar, ni har alltid (ja, jag generaliserar också) haft lika svårt att nyansera er så här års. Jag förstår att när ni nu har slitit ut ord som "fiasko" och "skandal" medelst flitigt användande i flera år så blir det liksom bara "dunderfiasko" och liknande kvar när det kärvar på riktigt. OM ni nu kommer på hemmamatcherna resten av säsongen, så snällla, gör det för att försöka heja fram laget, inte skrika ut er bitterhet. OK? (Fy vilken utmaning...., f'låt ;-) Förstår mig inte på sådana kommentarer som denna, vi kommer på varenda hemmamatch vi åker till och med på bortamatcherna, vi sluter upp som aldrig förr, köper programblad, lotter, korv läsk godis....vi hoppas och hoppas och ger aldrig upp, men, men, men, Det handlar inte om att sluta stötta sitt lag, skulle lätt lägga en 1000kr eller mer om vi skulle klara oss kvar i Allsvenskan, utan vidare, vi försökte rädda KIK en gång med gemansamma krafter, tyvärr misslyckades det den gången, hoppas inte vi går samma öde tillmötes igen på grund av att ingen får säga vad man tycker. Varför kan man inte bedömma ett lags prestation? Ett tillkortakommande av stora mått på en bättre förväntad placering av ett lag med större förutsättningar än de flesta lag på denna nivå, ska vi applådera till misstagen som görs eller ska vi sitta stillasittande och beskåda fallet utan att få kommentera det. Det som händer på isen kan vi inte påverka ett skit, det är bara titta på, ska vi var någorlunda säkra på att klara detta behövs det klasspelare av rang, som är nära nog överlägsna en Div1 spelare och ändå finns chansen kvar att misslyckas, idrott är ett spel och bara en vinnare. Ibland låter det som att det inte kan gå fel i Kvalserien från folk nära klubben, det gäller att vara förberedd för det värsta.
|
|
|
Post by ksoze on Jan 14, 2013 20:49:57 GMT 1
Som sagt, bittergökar, ni har alltid (ja, jag generaliserar också) haft lika svårt att nyansera er så här års. Jag förstår att när ni nu har slitit ut ord som "fiasko" och "skandal" medelst flitigt användande i flera år så blir det liksom bara "dunderfiasko" och liknande kvar när det kärvar på riktigt. OM ni nu kommer på hemmamatcherna resten av säsongen, så snällla, gör det för att försöka heja fram laget, inte skrika ut er bitterhet. OK? (Fy vilken utmaning...., f'låt ;-) Bittergök? Nej, knappast.. Kallar bara saker vid deras rätta namn.. för att kalla denna säsongen för något annat än fiasko är väl ändå fel? Vad krävs i så fall för att kunna kalla en säsong för fiasko? Det måste väl ändå vara fiasko att gå till historien som det sämsta laget i allsvenskans historia, ha hälften så mycket poäng som laget som ligger näst sist, vara sämst i mer eller mindre alla statistiktabeller osv.. är inte det fiasko så vet i fan vad det är! Jag går och hejar på laget som jag alltid har gjort och kommer så alltid göra, det lönar sig inte att gräva ner sig.. och jag är övertygad att vi reder ut ks, men det förtar inte fiaskostämplen på GRUNDSERIEN!
|
|