|
Post by 31an on Nov 23, 2012 15:15:08 GMT 1
De som spelar hockey i Bofors/Karlskoga har verkligen inga topplöner, eller får de sina inkomster på annat håll. Martin Sandgrens BIK Karlskoga böter på 2000 kr för 2 matcher innebär att han placerar sig på "Månadslön 5 001 - 10 000 kr = 1 000 kr/för en matchs avstängning" Kommer ni ihåg; Kent McDonell stängs av fyra matcher varav 1 match omvandlas till böter på 13 000 Ingen toppspelare på nåt vis, men gör sin 3e säsong i HA. Finns inte på kartan att han spelar för 5-10'. Men behöver inte vara nåt fuffens för det, kanske KHK skulle tänka lite i såna banor med. Lön behöver inte betalas ut enbart i cash.
|
|
|
Post by time on Nov 23, 2012 15:16:57 GMT 1
De som spelar hockey i Bofors/Karlskoga har verkligen inga topplöner, eller får de sina inkomster på annat håll. Martin Sandgrens BIK Karlskoga böter på 2000 kr för 2 matcher innebär att han placerar sig på "Månadslön 5 001 - 10 000 kr = 1 000 kr/för en matchs avstängning" Kommer ni ihåg; Kent McDonell stängs av fyra matcher varav 1 match omvandlas till böter på 13 000 Ingen toppspelare på nåt vis, men gör sin 3e säsong i HA. Finns inte på kartan att han spelar för 5-10'. Men behöver inte vara nåt fuffens för det, kanske KHK skulle tänka lite i såna banor med. Lön behöver inte betalas ut enbart i cash. Utan hurdå utan att det är fuffens?
|
|
|
Post by chriande on Nov 23, 2012 16:19:12 GMT 1
Ingen toppspelare på nåt vis, men gör sin 3e säsong i HA. Finns inte på kartan att han spelar för 5-10'. Men behöver inte vara nåt fuffens för det, kanske KHK skulle tänka lite i såna banor med. Lön behöver inte betalas ut enbart i cash. Utan hurdå utan att det är fuffens? En företagare står för en viss del av lön i en anställning. t.ex.
|
|
|
Post by time on Nov 23, 2012 17:13:02 GMT 1
Utan hurdå utan att det är fuffens? En företagare står för en viss del av lön i en anställning. t.ex. Ok. Jo den varianten finns.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 23, 2012 21:34:34 GMT 1
Tack för ännu en förstörd helg!!! Jag upphör tyvärr inte att förvånas hur naivt den här klubben sköts.... Avsaknaden av tänket hockey/krona känns så avlägset som det någonsin kan göra. Avsaknaden av kunna ta riktigt hockeymässiga beslut känns ännu längre bort. Avsaknaden att kunna ta beslut överhuvudtaget känns längre bort än den avlägsnaste galax i yttre världsrymden. Den här klubben har ALLA förutsättningar att bjuda den oerhört trogna och uppoffrande publik samt sponsorer på något riktigt bra. Istället bjuder man på silverte, när alla förväntar sig åtminstone en trerätters med rätt dryck till. (EJ SILVERTE!!!!) VARFÖR? ? Man ska inte skriva inlägg i affekt, men ikväll förlorar jag alla koncept. Jag är såååååå besviken hur man skött allt. Ifrån naiviteten kring fjolårets trupp, till att inte ta in en riktig målvakt medans Timo gick sönder. Till att vara TOTALT oförmögna till att ens lukta till sig spetsspelare. Eller kunna fylla på med rätt spelare när resurser finns. Powerteamtet har räddat klubben i två säsonger, nu när inte det finns kommer istället en annan räddare, Karlskronagruppen. Men man kan inte hitta några spelare då istället? ? Ridå Ner!!!!!
|
|
|
Post by ksoze on Nov 23, 2012 21:47:02 GMT 1
Ja.. Suck! Nu orkar jag inte bry mig snart.. är så extremt förbannad så det kokar i mig! Vi har i stort sätt de bästa förutsättningarna en nykomling kan ha, men istället går vi förmodligen till historien som det sämsta allsvenska laget någonsin! Snacka om ridå ner!
|
|
|
Post by chriande on Nov 23, 2012 21:56:30 GMT 1
Nu börjar man förstå att ledningen började snacka om kvalserien för en vecka sedan, det finns ingen som helst möjlighet att klara sig kvar med detta laget, det måste till väldigt radikala saker för att detta ska vända, när man ger upp matchen helt efter vid 2-4 målet, alla i KHK slutade spela efter det målet, ingen som helst gnista. Publik, sponsorer alla kan begära mycket mer än detta fjasko, finns det överhuvudtaget något som kan bli rätt denna säsong, tror inte det.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 23, 2012 21:58:45 GMT 1
Ja det kan inte vara många nykomlingar, som kommer ifrån ettan iaf som kan haft så mycket bättre förutsättningar än oss.
Trots detta ställer vi ett ängagäng i sammanhanget på isen.
En fredag fullständigt åt helvete. Det värsta är att jag tycker inte KHK gör en så dålig match. Dom krigar och står i.
Men detta räcker inte.
Det va dags att agera för längesen.
Vad va det Höök sa; Gör om gör rätt.....Hrm, ja just det. Tåget har naturligtvis redan gått. Det blir en lång säsong i år igen.
|
|
|
Post by ksoze on Nov 23, 2012 22:34:37 GMT 1
Jag sa det för flera omgångar sedan, det finns inte en chans i helvetet att det går att undvika kvalserien! Jag är helt övertygad att oavsett nyförvärv så kommer det bli KS, de andra lagen plockar hela tiden poäng och om vi så skulle plocka in nya så kommer det gå 10-15 omgångar (from nu) innan de är på plats, speltillstånd, komma i form, komma in i spelet osv.. Då är oxå avståndet upp ännu större, det växer ju varannan omgång nu.. Och med nyförvärven så har vi ett jämbördigt lag med de allra flesta, inte bättre!
Så tack vare inkompetensen så står klubben för ett gigantiskt problem hur man skall lägga upp resten av säsongen. Tänker givetvis på inkomstbortfallet iom betydligt färre lösbiljetter, tror inte det är speciellt många, framförallt runt juletid, som löser biljetter för 220kr/styck när en förlust är mer eller mindre en garanti!
|
|
|
Post by 31an on Nov 23, 2012 23:33:31 GMT 1
Lång säsong? Nä denna blev ovanligt kort, nu lägger jag ner det här, vi är ju för fan inte ens i närheten av en enda poäng oavsett vad lagledning och krönikörer skriver. Mr hockey och ksoze, ni tar orden ur munnen på mig. Förväntar mig utrensning inom KHK efter denna säsongen, vi medlemmar måste agera när inte ledningen kan.
Japp, tåget har definitivt gått men vi står inte kvar på perrongen. Vi trodde vi var på rätt spår och klev på fel tåg, vi är på väg åt andra hållet!
Väl mött till silly season 2013/14, då tar vi nya tag mot Kungälv och Pantern.
|
|
|
Post by time on Nov 24, 2012 0:07:37 GMT 1
Lång säsong? Nä denna blev ovanligt kort, nu lägger jag ner det här, vi är ju för fan inte ens i närheten av en enda poäng oavsett vad lagledning och krönikörer skriver. Mr hockey och ksoze, ni tar orden ur munnen på mig. Förväntar mig utrensning inom KHK efter denna säsongen, vi medlemmar måste agera när inte ledningen kan. Japp, tåget har definitivt gått men vi står inte kvar på perrongen. Vi trodde vi var på rätt spår och klev på fel tåg, vi är på väg åt andra hållet! Väl mött till silly season 2013/14, då tar vi nya tag mot Kungälv och Pantern. År detta lag (inkl ex Tomi, Jimme och Fimpen och övriga skadade spelare) så mycket sämre än det laget vi gick upp med i våras?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Nov 24, 2012 0:09:35 GMT 1
Lång säsong? Nä denna blev ovanligt kort, nu lägger jag ner det här, vi är ju för fan inte ens i närheten av en enda poäng oavsett vad lagledning och krönikörer skriver. Mr hockey och ksoze, ni tar orden ur munnen på mig. Förväntar mig utrensning inom KHK efter denna säsongen, vi medlemmar måste agera när inte ledningen kan. Japp, tåget har definitivt gått men vi står inte kvar på perrongen. Vi trodde vi var på rätt spår och klev på fel tåg, vi är på väg åt andra hållet! Väl mött till silly season 2013/14, då tar vi nya tag mot Kungälv och Pantern. Du vill att vi hoppar över kvalet och anmäler oss frivilligt till ettan??? Låter onödigt tycker jag...
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 24, 2012 0:26:20 GMT 1
Denna säsongen må vara förlorad när de gäller att vara kvar utan att kvala..tror dock det är en enorm fördel att vara klar för kvalserien så tidigt det går! Hellre missa strecket med 20 poäng än med 1 tycker jag..det kunde man ju se i förra elitseriekvalet tex..man kan förbereda sig på ett helt annat sätt då! Och som time säger, vi har ett bättre lag i år än innan så får de bara in lite självförtroende så tror jag chansen att få vara kvar är mycket goda!
Givetvis är säsongen ett stort misslyckande men man får ta de för hur de ser ut nu och inte för hur det kunnat se ut..vi har ju medlemsmöten för att vädra missnöjet
|
|
|
Post by 31an on Nov 24, 2012 0:30:43 GMT 1
Lång säsong? Nä denna blev ovanligt kort, nu lägger jag ner det här, vi är ju för fan inte ens i närheten av en enda poäng oavsett vad lagledning och krönikörer skriver. Mr hockey och ksoze, ni tar orden ur munnen på mig. Förväntar mig utrensning inom KHK efter denna säsongen, vi medlemmar måste agera när inte ledningen kan. Japp, tåget har definitivt gått men vi står inte kvar på perrongen. Vi trodde vi var på rätt spår och klev på fel tåg, vi är på väg åt andra hållet! Väl mött till silly season 2013/14, då tar vi nya tag mot Kungälv och Pantern. Du vill att vi hoppar över kvalet och anmäler oss frivilligt till ettan??? Låter onödigt tycker jag... Nädå, finns alltid några lättlurade idioter man kan krama pengar ur. Så klart vi ska spela alla matcher. Ber om ursäkt men är så jä-la bitter nu, borde inte skriva eg.... Är själv en av de lättlurade idioterna som kommer sitta där match ut och match in och våndas .
|
|
|
Post by 31an on Nov 24, 2012 0:39:06 GMT 1
Lång säsong? Nä denna blev ovanligt kort, nu lägger jag ner det här, vi är ju för fan inte ens i närheten av en enda poäng oavsett vad lagledning och krönikörer skriver. Mr hockey och ksoze, ni tar orden ur munnen på mig. Förväntar mig utrensning inom KHK efter denna säsongen, vi medlemmar måste agera när inte ledningen kan. Japp, tåget har definitivt gått men vi står inte kvar på perrongen. Vi trodde vi var på rätt spår och klev på fel tåg, vi är på väg åt andra hållet! Väl mött till silly season 2013/14, då tar vi nya tag mot Kungälv och Pantern. År detta lag (inkl ex Tomi, Jimme och Fimpen och övriga skadade spelare) så mycket sämre än det laget vi gick upp med i våras? KS kommer innehålla bra mycket bättre lag i år än förra året. Ffa Hästen och Björklöven från 1an och ett lag till från HA. Vi vet vad OIK och Krif lever för... Sundsvall är ett annat bra lag men som jag inte tror på iofs. Vi är bättre men inte mycket bättre än förra året enligt mig om man beaktar varifrån vi kommer och med vilken mental styrka. Vi kommer få det jävligt tufft! Iaf vad jag tror...
|
|