|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 24, 2012 9:10:01 GMT 1
Karlsson vill inte ta presskonferenserna efter matcherna längre, det får Karlsson göra i stället. Jag undrar om Karlsson i detta läge laget befinner sig i är irriterad på det spelarmateriel han har till förfogande eller på sig själv? Jag saknar Karlssons rättframhet och humor.
|
|
|
Post by dejan on Nov 24, 2012 9:11:40 GMT 1
Mental träning!!!!
Vi har en av landets, kanske världens bästa mentala tränare boende i Karlskrona. Vi har ett hockey lag som uppenbarligen helt saknar mental styrka.
Ring Torsten Hansson nu!
Kolla bara vad han har uträttat med Stensson.
|
|
gusto
Björnligan
|
Post by gusto on Nov 24, 2012 10:33:05 GMT 1
Mental träning!!!! Vi har en av landets, kanske världens bästa mentala tränare boende i Karlskrona. Vi har ett hockey lag som uppenbarligen helt saknar mental styrka. Ring Torsten Hansson nu! Kolla bara vad han har uträttat med Stensson. Jag satt under matchen igår och tänkte precis samma sak. Jag var på en grymt bra föreläsning med Torsten för nåt år sedan. Fast han e väl inte direkt gratis heller Vi får väl ringa Fylking och be honom köra lite pep-talk i omklädningsrummet igen
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Nov 24, 2012 11:06:37 GMT 1
Mental träning!!!! Vi har en av landets, kanske världens bästa mentala tränare boende i Karlskrona. Vi har ett hockey lag som uppenbarligen helt saknar mental styrka. Ring Torsten Hansson nu! Kolla bara vad han har uträttat med Stensson. Jag satt under matchen igår och tänkte precis samma sak. Jag var på en grymt bra föreläsning med Torsten för nåt år sedan. Fast han e väl inte direkt gratis heller Vi får väl ringa Fylking och be honom köra lite pep-talk i omklädningsrummet igen Såg just presskonferensen efter matchen, och Tobbe hävdar också att det inte handlar om bristande fysisk ork utan mental kollaps efter 2-4. Låter som att Torsten vore en djäkligt bra idé just nu...
|
|
|
Post by khkmarcus on Nov 24, 2012 12:17:28 GMT 1
KHK sköts 40%
|
|
|
Post by chriande on Nov 25, 2012 21:36:28 GMT 1
Undrar om det hänt något på värvningsfronten i helgen, eftersom det inte har varit någon träning på isen kanske de har haft tid med lite annat, eller har alla bara haft en skön ledighet och laddat batterierna för vad som komma skall. För det gäller att va som bäst från och med nu ända fram till, -Tisdagen den 12 mars 2013 kl 19.00- det är då Kvalserien går igång, 28 omg kvar nu.
KHK måste på de återstående matcherna ta 15p mer än de lag som ligger över strecket, man måste vinna 5 matcher mer än dessa lag, ingen omöjlig uppgift om KHK kan få ordning på spelet i egen zon, få tag i pucken snabbt och lära sig föra spelet mer och på så vis skapa ett betyligt större puckinnehav, vilket ger fler möjligheter att hitta bättre målchanser än första halva på serien, då kommer poängen att trilla in ganska snabbt. Skulle KHK inte lyckas med detta tror jag även Kvalserien kommer att bli för tuff, det är inte lätt att ställa om och börja föra spelet om man inte lyckats med detta på hela säsongen även om motståndet är aningen sämre, dessa lag kommer med en enorm kamplust och inget att förlora, bara ösa på i varje byte på vinst och förlust, bevare mig väl för Kvalserien.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 26, 2012 0:34:38 GMT 1
Borås och Sundsvall var bevisligen betydligt bättre än vad vi är..ändå körde vi över dom i kvalet, med ett ännu svagare lag än vi har nu! Kvalserien ÄR en mardröm...som klubben ändå verkar satsa på. Det händer ju inget stort och det är väl nu dessutom p g a att ingen ens vill komma hit... Först vill vi inte, nu KAN vi inte... I en tråd frågades vad vi nu bör göra...och jag kan säga att jag inte har en aning! När man låtit det gå så här långt, så känns det hopplöst. Man börjar redan känna oro över Janne Karlssons vara också...
|
|
|
Post by wodmatte on Nov 26, 2012 6:29:40 GMT 1
synd o säga q men du ha ju gnällt om alt sen div 3 tuvär ha du ju rätt nu för en gångs skull men hoppet är det man får leva på nu 2-5 nhl spelare o kvalet e fixat och sen gör om gör rätt till nästa sesong inför silly sesen för åter igen höök är inte ansvarig för den trup han fick var redan färdig när han till träde så båten vi siter i just nu är kempe och vem som nu va ansvarig för silly inan höök fick dte jobet om inte 5 nhl spelare i alla fall gör ett lång skot testa me lundquist eller nån anan sjuk målis så vi har 2 idiot säkra kort till kvalet för paja timo till des kan vi ju bara tacka för os o så hoppa över kval serien utan timo hadde vi aldrig komit till allsvenskan tita på mora för fan tagga till höök fixa några skit bra nhl spelare
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 26, 2012 10:01:21 GMT 1
Grattis till världens längsta mening Den stora skillnaden är väl att Mora, Almtuna, Asplöven m.fl. har stora externa finansiärer till NHL-spelare. KHK har väl bara små bäckar, och det krävs många små bäckar för att få ihop till en flod. Som jag ser det, är det för sent att undvika kvalserien. Bättre man satsar allt på ett kort i slutet på säsongen, eller snarare 31 januari.
|
|
|
Post by GermanBastard on Nov 26, 2012 10:05:55 GMT 1
SLUTA GNÄLL, Jag tror KHK´s ledning gör vad dom kan för att vända skutan. Det ligger i deras intresse att klubben går så bra som möjligt. Nu Sticker jag ut hackan Mr Q, att du får rätt är inte så konstigt heller för håller man samma konstanta linje med gnäll så måste det ju slå in någon gång. Jag är inte heller nöjd över hur säsongen har artat sig, men det hjälper förga att gnälla, gnälla och gnälla. Kom med konstruktiv kritik ge förslag engagera sig i klubben osv. Gnälla och tala om hur saker ska vara är lätt. Men de ska fungerar i praktiken och inom kostnadsramar som håller. Men som jag tidigare har skrivit så finns det, med facit i hand saker som KHK kunde gjort annorlunda.
|
|
|
Post by noll1 on Nov 26, 2012 13:02:33 GMT 1
Då vi spelade i Div 1 så pratades det om att KHK hade Allsvenska löner, och om jag läser denna artikel rätt så verkar det onekligen som om vi har Elitserie-löner nu. "I dag meddelade disciplinnämnden att Lundh stängs av i ytterligare två matcher, plus att han får böta 13000 kronor." Det innebär väl att McDonell ligger i ungefär samma lönespann? www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/farjestad/article15835599.abNu är jag inte så insatt i ES så Lundh kanske är mer av en dussinspelare där.
|
|
|
Post by happygilmore on Nov 26, 2012 13:44:08 GMT 1
|
|
|
Post by noll1 on Nov 26, 2012 14:52:47 GMT 1
Tack för den informationen, då har jag lärt mig något nytt! Bra att veta, ingen mening att försöka leta jämförelser av denna typen mao!
|
|
|
Post by Provocare on Nov 28, 2012 18:26:21 GMT 1
Vad det någon mer en jag som såg intervjun med Blomkvist angående Karlskrona gruppen igår? Tyckte den var oerhört intressant! Se den! Också med tanke på hur man tidigare på något sätt fått Powerteamet att verka som " ett sms lån" och därmed också på ett konstigt sätt visa alla dem sponsorerna otacksamhet... Vilket är VÄLDIGT märkligt med tanke på vad dem extra resurserna gjort för KHK! Blomkvist är en affärsman som vill Karlskrona väl... Det ska vi vara glada för! Men om han märker att KHK inte kan hantera pengar eller sköta sin ekonomi eller t o m i värsta fall att KHK åker ur HA...så blir detta också ett "sms lån" Det kan jag garantera!!!
|
|
|
Post by Zäta on Nov 28, 2012 21:31:52 GMT 1
Nu händer det verkligen saker i klubben. Spelare in och spelare ut. Kul.
Men jag kan inte låta bli att tycka att klubben skulle gjort detta samtidigt som övriga klubbar gjorde det. Så här mitt i säsongen....
känns mest rörigt.
(Mattias Modig,Alexander Jirhage,Tom Linder,Kevin Hecquefeuille,Chris Butler,Hannes Hyvönen,Erik Nyström,Andree Brendeheden,Nils Bergström,Tobias Törnkvist,Oskar Back,Shay Stephenson,Logan Stephenson. JP, Mingotti.
En riktig cirkus. Tänk om vi hade gjort som övriga klubbar och skaffat oss en sportchef i TID!!!
|
|