|
Post by chriande on Dec 27, 2012 12:51:09 GMT 1
Om det stämmer som Mikael (Bävern) Johansson skriver i sin Blogg idag om Enroth: "Enroth var en av de spelare som erbjöds KHK när Timo var skadad och han var inte dyr för han ville ha matcher men ledningen valde en annan väg vid det tillfället vilket visade sig va ett mindre bra val" så kan detta beslut av sportchefen Calle Höök kosta KHK den Allsvenska platsen. Under denna period tappade laget både självförtroende och poäng i massor, vilken såpa.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 27, 2012 13:00:01 GMT 1
Jag läste någonstans att hans försäkring kostade 8000 :- i månaden.
|
|
|
Post by 31an on Dec 27, 2012 13:21:02 GMT 1
Stämmer det är det en gigantisk skandal!!! Hur kan man tacka nej till en NHL-målis för en väldigt billig peng? Ffa när vår 1a har problem med ljumskar, nåt som brukar ta tid. Och när man är ett förväntat bottenlag i en på förhand mycket jämn serie.
Säger som du Chriande; Under denna tiden tappade vi MASSOR, inte då enbart poäng.
|
|
|
Post by aloviak on Dec 27, 2012 14:12:37 GMT 1
Om det stämmer som Mikael (Bävern) Johansson skriver i sin Blogg idag om Enroth: "Enroth var en av de spelare som erbjöds KHK när Timo var skadad och han var inte dyr för han ville ha matcher men ledningen valde en annan väg vid det tillfället vilket visade sig va ett mindre bra val" så kan detta beslut av sportchefen Calle Höök kosta KHK den Allsvenska platsen. Under denna period tappade laget både självförtroende och poäng i massor, vilken såpa. Livet e en fest, va enkelt det är när man har facit Många på forumet tyckte att Oskar va kanon under dom matcher Timo var borta (han skulle ändå stå några matcher). Modig skulle avlasta Oskar, en kanon målis i närområdet, på vilka grunder tycker du att det var felbeslut av Hööken? Jag tycker att man jobbade rätt och tog rätt beslut efter förutsättningarna
|
|
|
Post by chriande on Dec 27, 2012 18:14:53 GMT 1
Om det stämmer som Mikael (Bävern) Johansson skriver i sin Blogg idag om Enroth: "Enroth var en av de spelare som erbjöds KHK när Timo var skadad och han var inte dyr för han ville ha matcher men ledningen valde en annan väg vid det tillfället vilket visade sig va ett mindre bra val" så kan detta beslut av sportchefen Calle Höök kosta KHK den Allsvenska platsen. Under denna period tappade laget både självförtroende och poäng i massor, vilken såpa. Livet e en fest, va enkelt det är när man har facit Många på forumet tyckte att Oskar va kanon under dom matcher Timo var borta (han skulle ändå stå några matcher). Modig skulle avlasta Oskar, en kanon målis i närområdet, på vilka grunder tycker du att det var felbeslut av Hööken? Jag tycker att man jobbade rätt och tog rätt beslut efter förutsättningarna Oskar hade vid denna tidpunkt endast vaktat målet i 1 A-lagsmatch ( den sista betydelselösa i Kvalserien mot Borås) aldrig en riktig tävlingsmatch. Detta var en vild chansning som inte gick hem, då gjorde man en ny chansning med Modig och Jirhage som inte heller gick hem. Östlund, Modig, Jirhage turades om i 11 matcher och släppte in 47 mål. Felbeslutet togs redan innan serien startade när man tog beslutet att Timo är förstemålis till varje pris och står alla matcher som han själv vill. Är man nykommling i Allsvenskan har man inte råd med att ha sådan avtal och en B-målis utan självförtroende, som i princip aldrig får stå, där är vi nu med en tabellplacering som innebär 20 träningsmatcher fram till Kvalserien. Vid denna tidpunkt hade heller inte alla skadeproblem börjat, så vi kan inte skylla på det heller.
|
|
|
Post by khkmarcus on Dec 28, 2012 7:56:48 GMT 1
Det som stör mig som satan är att det går fort som fan att skriva på hemsidan när det varit vinst. Men i övrigt så är det tyst som i graven. Måste finnas massvis med info at delge supporters.
Någo skrev att lönebudgeten i KHK va 21miljoner ? Då blir iallafall jag mörkrädd , med en omsättning på 30 miljoner ska ju inte 70% vara lön! Kan bara jämföra med där jag själv jobbar vi omsätter ca 18 miljoner och lönebudgeten är ca 2,4 miljoner inkl sociala avg,( 4 pers) Någon/några i KHK har allt för höga löner det är ju helt klart.
|
|
|
Post by time on Dec 28, 2012 9:59:06 GMT 1
Det som stör mig som satan är att det går fort som fan att skriva på hemsidan när det varit vinst. Men i övrigt så är det tyst som i graven. Måste finnas massvis med info at delge supporters. Någo skrev att lönebudgeten i KHK va 21miljoner ? Då blir iallafall jag mörkrädd , med en omsättning på 30 miljoner ska ju inte 70% vara lön! Kan bara jämföra med där jag själv jobbar vi omsätter ca 18 miljoner och lönebudgeten är ca 2,4 miljoner inkl sociala avg,( 4 pers) Någon/några i KHK har allt för höga löner det är ju helt klart. Du tror inte det skiljer mellan olika branscher? Eller borde en teater ha lika stor andel löneskostnad som ett företag som med hjälp av robotar tillverkar skruvar? (bara som ett exempel) (för övrigt har ni en högre lönekostnad/person på ditt företag. Vilket ni säkert är värda)
|
|
|
Post by time on Dec 28, 2012 10:12:05 GMT 1
Livet e en fest, va enkelt det är när man har facit Många på forumet tyckte att Oskar va kanon under dom matcher Timo var borta (han skulle ändå stå några matcher). Modig skulle avlasta Oskar, en kanon målis i närområdet, på vilka grunder tycker du att det var felbeslut av Hööken? Jag tycker att man jobbade rätt och tog rätt beslut efter förutsättningarna Oskar hade vid denna tidpunkt endast vaktat målet i 1 A-lagsmatch ( den sista betydelselösa i Kvalserien mot Borås) aldrig en riktig tävlingsmatch. Detta var en vild chansning som inte gick hem, då gjorde man en ny chansning med Modig och Jirhage som inte heller gick hem. Östlund, Modig, Jirhage turades om i 11 matcher och släppte in 47 mål. Felbeslutet togs redan innan serien startade när man tog beslutet att Timo är förstemålis till varje pris och står alla matcher som han själv vill. Är man nykommling i Allsvenskan har man inte råd med att ha sådan avtal och en B-målis utan självförtroende, som i princip aldrig får stå, där är vi nu med en tabellplacering som innebär 20 träningsmatcher fram till Kvalserien. Vid denna tidpunkt hade heller inte alla skadeproblem börjat, så vi kan inte skylla på det heller. Kan förstå dina funderingar. Men med facit i hand är allt lätt. Nedanstående är INTE riktat till dig Bara ett par exempel Många hyllade Höök när han ex värvade McDonell. Med facit i hand är Höök oduglig... Nästan alla i forumet trodde att KHK skulle klara sig kvar utan kval Med facit i hand idiotförklaras de som byggde laget ... De som ifrågasatte lagbygget INNAN serien är väldigt lätträknade. Men med facit i hand insåg "alla" redan då att vi inte skulle räcka...
|
|
|
Post by khkmarcus on Dec 28, 2012 11:00:21 GMT 1
Det som stör mig som satan är att det går fort som fan att skriva på hemsidan när det varit vinst. Men i övrigt så är det tyst som i graven. Måste finnas massvis med info at delge supporters. Någo skrev att lönebudgeten i KHK va 21miljoner ? Då blir iallafall jag mörkrädd , med en omsättning på 30 miljoner ska ju inte 70% vara lön! Kan bara jämföra med där jag själv jobbar vi omsätter ca 18 miljoner och lönebudgeten är ca 2,4 miljoner inkl sociala avg,( 4 pers) Någon/några i KHK har allt för höga löner det är ju helt klart. Du tror inte det skiljer mellan olika branscher? Eller borde en teater ha lika stor andel löneskostnad som ett företag som med hjälp av robotar tillverkar skruvar? (bara som ett exempel) (för övrigt har ni en högre lönekostnad/person på ditt företag. Vilket ni säkert är värda) Spelar väll ingen roll vilken bransch man är i. Lönekostnaden skall väll inte vara 70% av omsättningen, eller hur
|
|
|
Post by Zäta on Dec 28, 2012 11:26:29 GMT 1
Oskar hade vid denna tidpunkt endast vaktat målet i 1 A-lagsmatch ( den sista betydelselösa i Kvalserien mot Borås) aldrig en riktig tävlingsmatch. Detta var en vild chansning som inte gick hem, då gjorde man en ny chansning med Modig och Jirhage som inte heller gick hem. Östlund, Modig, Jirhage turades om i 11 matcher och släppte in 47 mål. Felbeslutet togs redan innan serien startade när man tog beslutet att Timo är förstemålis till varje pris och står alla matcher som han själv vill. Är man nykommling i Allsvenskan har man inte råd med att ha sådan avtal och en B-målis utan självförtroende, som i princip aldrig får stå, där är vi nu med en tabellplacering som innebär 20 träningsmatcher fram till Kvalserien. Vid denna tidpunkt hade heller inte alla skadeproblem börjat, så vi kan inte skylla på det heller. Kan förstå dina funderingar. Men med facit i hand är allt lätt. Nedanstående är INTE riktat till dig Bara ett par exempel Många hyllade Höök när han ex värvade McDonell. Med facit i hand är Höök oduglig... Nästan alla i forumet trodde att KHK skulle klara sig kvar utan kval Med facit i hand idiotförklaras de som byggde laget ... De som ifrågasatte lagbygget INNAN serien är väldigt lätträknade. Men med facit i hand insåg "alla" redan då att vi inte skulle räcka... Jag tillhör dom som sågade lagbygget från början. Men jag blev överlycklig när McDonell blev klar. Jag tror ingen här inne va skeptisk till honom. Sen är det ju som du säger lätt att klaga med facit i hand.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 28, 2012 11:34:29 GMT 1
Höök har gjort ett bra arbete utefter rådande omständigheter och förutsättningar! Han tog bort Kempe, tog hit Janne som har en bra meritlista för denna nivån (han kan inte trolla med knäna men blir vi kvar så är jag övertygad om att vi slipper botten nästa säsong) han tog hit McDonell som var en av elitseriens hetaste spelare i slutspelet = bra värvning på pappret inför.Han har när vi haft extrem skadelista (ingen som tycker man borde se över Zalars arbete?)sett till att få in lån för att vi överhuvudtaget skulle kunna ha fullt lag på banan. Han tog in Modig när Timo blev skadad.En av sveriges mest talangfulla målvakt innan han drog till Penguin och blev skadad.Har mycket hockey i sig dock och en potential långt över finnens. Så nä, Höök har gjort ett väldigt gott arbete och hade han bara fått vara inblandad i detta från början så hade det inte sett så mörkt ut nu.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 28, 2012 11:36:40 GMT 1
Fanns väl inte många som inte bottentippade oss redan från början!? Sen om det är 12:e eller 14:e plats kan kvitta. Vi ska inte behöva ställa ett så svagt lag på banan, så att vi ska förutsätta att hamna i bottenstrid över huvud taget! Ramlar vi ner, så hoppas jag att de ansvariga, som finns kvar, lämnar viktiga uppdrag med omedelbar verkan! Kempe har redan satts till svars...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 28, 2012 11:39:50 GMT 1
Höök har gjort ett bra arbete utefter rådande omständigheter och förutsättningar! Han tog bort Kempe, tog hit Janne som har en bra meritlista för denna nivån (han kan inte trolla med knäna men blir vi kvar så är jag övertygad om att vi slipper botten nästa säsong) han tog hit McDonell som var en av elitseriens hetaste spelare i slutspelet = bra värvning på pappret inför.Han har när vi haft extrem skadelista (ingen som tycker man borde se över Zalars arbete?)sett till att få in lån för att vi överhuvudtaget skulle kunna ha fullt lag på banan. Han tog in Modig när Timo blev skadad.En av sveriges mest talangfulla målvakt innan han drog till Penguin och blev skadad.Har mycket hockey i sig dock och en potential långt över finnens. Så nä, Höök har gjort ett väldigt gott arbete och hade han bara fått vara inblandad i detta från början så hade det inte sett så mörkt ut nu. Det han INTE gjort bra, är allt lånandet, i st f att helt enkelt ersätta för dåliga spelare, med permanenta lösningar! Att låna för att ersätta skadade spelare, som ändå är för dåliga när de kommer tillbaka, är ju helt meningslöst!
|
|
|
Post by 31an on Dec 28, 2012 11:40:20 GMT 1
Oskar hade vid denna tidpunkt endast vaktat målet i 1 A-lagsmatch ( den sista betydelselösa i Kvalserien mot Borås) aldrig en riktig tävlingsmatch. Detta var en vild chansning som inte gick hem, då gjorde man en ny chansning med Modig och Jirhage som inte heller gick hem. Östlund, Modig, Jirhage turades om i 11 matcher och släppte in 47 mål. Felbeslutet togs redan innan serien startade när man tog beslutet att Timo är förstemålis till varje pris och står alla matcher som han själv vill. Är man nykommling i Allsvenskan har man inte råd med att ha sådan avtal och en B-målis utan självförtroende, som i princip aldrig får stå, där är vi nu med en tabellplacering som innebär 20 träningsmatcher fram till Kvalserien. Vid denna tidpunkt hade heller inte alla skadeproblem börjat, så vi kan inte skylla på det heller. Kan förstå dina funderingar. Men med facit i hand är allt lätt. Nedanstående är INTE riktat till dig Bara ett par exempel Många hyllade Höök när han ex värvade McDonell. Med facit i hand är Höök oduglig... Nästan alla i forumet trodde att KHK skulle klara sig kvar utan kval Med facit i hand idiotförklaras de som byggde laget ... De som ifrågasatte lagbygget INNAN serien är väldigt lätträknade. Men med facit i hand insåg "alla" redan då att vi inte skulle räcka... Japp, jag trodde vi skulle kunna knipa en 12e plats. Lite optimistisk kände jag mig men trodde det skulle gå. Skillnaden är att jag är en okunnig läktarexpert som eg inte kan nånting medan de som satte ihop laget är professionella som SKA ha koll på det här. Höök SKA ha cred för värvningen av McD. Vem kunde tro att en "stjärna" från ES skulle va så oduglig i en lägre serie? Vad JAG däremot tidigt insåg var att varenda poäng i denna serien kunde vara direkt avgörande för tabelläget efter 52 omgångar. Så tajt och jämnt skulle det bli. Och att då inte ta in en NHL-målis på toppen av karriären när tillfälle ges, och vår ord 1a målis är skadad, DET är fan grovt tjänstefel så det osar skithus lång väg!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 28, 2012 12:52:29 GMT 1
Många som uttalar sig med facit i hand här. Minns att man blev kallad för idiot när man gjorde det samma, fast åt andra hållet, när det gick bra för KHK förra säsongen. "De e lätt att uttala sig med facit i hand höhöhö"
|
|