Just det där med hur naiv styrelsen varit har ju diskuterats en hel del. Själv har jag hävdat precis det du säger att man som styrelsemedlem inte kan springa runt och misstänka folk till höger och vänster. Man måste ju ha förtroende för/lita på ex en KC.
Sen är ju frågan om styrelsen agerat för svagt och/eller för långsamt...
Och som du säger har vi haft en fantastisk möjlighet att ha en enormt god ekonomi i klubben pga de goda sponsor/publikförhållandena. Hockey/krona nämner du men nu ser vi ju att även mycket pengar runnit andra vägar ut ur klubben, personallöner, jumbotronavtal etc.
I denna frågan har jag personligen varit naiv, bara att erkänna. Men nu att problemen kommit upp till ytan och blivit sedda och erkända av styrelsen är i mina ögon det viktigaste steget mot en bättre ekonomisk framtid. Tror att kompetensen finns i styrelsen för att få bukt med problemen och driva en hållbar ekonomi framöver, därför har jag förtroende för styrelsen och ser ändå en ljus framtid för oss. Ljuset har väl bara skjutits lite längre fram...
Men som sagt, jag kan vara ganska naiv av mig, så...
KHK har ju hamnat i en förtroendekris, inget snack om saken.
Man har ifrån ledningens håll en lång tid hävdat att man har kontroll på ekonomin, vilket nu visade sig vara helt fel.
Publik har i viss mån tröttnat på allt käbbel som INTE gäller hockeyn, därav manfallet, trots den överlägset bästa sportsliga prestationen på år och dar.
(TACK GOD GUD för att Stefan B kom in, med det gamla gardet hade vi garanterat blivit toksist igen)
Sponsorer har också tröttnat på att varje år "rädda" klubben i sista ögonblicket. Vare sig det gäller en spelare som borde rymts inom befintlig budget eller insamling tidigare.
En katt sägs ha 9 liv?, vad har då en hockeyklubb??
Tyvärr har vi alldeles i onödan slösat med en hel del liv, frågan är om vi har några kvar??
Vilket ju sig är helt otroligt, med våra förutsättningar. Dessutom har det ju varit många som med stora pekpinnar mästrat upp andra klubbar i hockeysverige,
det får vi ju äta upp själva nu..
Så nu gäller det än gång för alla att skapa förtroende. Stefan Bengtzen inger ju det. Varit i branschen i många år, med dokumenterade framgångar.
Äntligen har i en person som kanske äntligen kan ge oss valuta HOCKEY/KRONA.
Rolf ger absolut ett seriöst intryck, det var ju han som uppdagade hela situationen. Vad hade hänt om allt bara fortsatt?
KHK hade hamnat på samma kyrkogård som KIK,.,,,
Men detta räcker inte, det är dags att ordentligt visa att man menar allvar.
"
De som nu säger att : "vi skall vända blad", "min framruta är större än min bakruta", "varför rota i det gamla", "man kan påverka framtiden, men inte dåtiden" osv osv
blir jag allvarligt rädda för.
Det är precis den sortens personer som gjort att så många valt att inte ifrågasätta, utan bara jamsa med. Att inte själva sätta sig in i problemen, utan bara
blint räknat med att andra löser saken.
TOTALT LIVSFARLIGT!!
Nej nu gäller det att lägga alla korten på bordet, granska allas insatser och DÄRIFRÅN lära av historien.