|
Post by khkkrille on Jun 2, 2017 19:09:22 GMT 1
Ingen slump att de varit i offentlig verksamhet! Båda två älskar också att vara i centrum och höra sig själva. Rolf borde sparkats under säsongen! Egentligen innan säsongen..
|
|
|
Post by Zäta on Jun 4, 2017 12:55:10 GMT 1
Läser överallt att Charlotte är rätt person att vända denna sjunkande skuta. FB och Twitter svämmar över av lovord. På stan sägs samma saker. Jag är väldigt imponerad utav att så många människor vet så himla mycket hur hennes arbete har sett ut på andra ställen i detalj.......
Själv har jag inte en susning egentligen om vår nya klubbchef, mer än att hon tidigare arbetat i Modo och sitter i styrelsen i HA. Vad hon har uträttat där har jag svårt att yttra mig om. Det tror jag gäller dom allra flesta stan. Även dom står tokhyllar henne till höger och vänster.
Oavsett så hoppas jag naturligtvis att hon kommer att göra ett gott arbete hos oss. Frågan är om det i dagsläget finns något tuffare arbete i hockeysverige just nu?
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 4, 2017 14:29:33 GMT 1
Vissa tycker ju att hon har fantastiska idéer. De enda ideerna jag läst om är att de ska bli stopp på gratisbiljetter och att de behövs fler mat/dryckställen för att serva alla..känns ju inte som några revolutionerande idéer direkt utan något som kunnat komma från vilken åskådare som helst. Får se om hon kan omsätta något i praktiken eller om hon blir som Rolf och skyller sitt eget misslyckande på publiken
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jun 7, 2017 10:36:08 GMT 1
Vissa tycker ju att hon har fantastiska idéer. De enda ideerna jag läst om är att de ska bli stopp på gratisbiljetter och att de behövs fler mat/dryckställen för att serva alla..känns ju inte som några revolutionerande idéer direkt utan något som kunnat komma från vilken åskådare som helst. Får se om hon kan omsätta något i praktiken eller om hon blir som Rolf och skyller sitt eget misslyckande på publiken Det här med gratisbiljetterna tycks ju vara en följetång utan dess like. I praktiken varje år sägs det att neddragning kommer. Trots det finns det tydligen i stora mängder? Har personligen inget emot att volontärer, ungdomsledare osv får ett fritt inträde om plats finnes. Men varför räkna med dessa i publiksiffror? Blir ju bara missvisande. Gällande Charlotte får vi väl ge henne en tid att hitta förändringar. Ingen chef/ledare värd namnet kan väl bara på några veckor lämna en komplett åtgärdsplan. Fast som det ser ut idag i KHK, förstår jag mycket väl att det relativt snabbt kommer förändring. Det är mycket som haltar, kort sagt Charlotte är ju faktiskt den första som nått en position i KHK pga egna meriter. Dvs hon har inte anställt sig själv, är kompis med någon i styrelse, klubbledning. Bara hoppas att det rekryteringsbolag som står bakom, kan sitt jobb. Men jag hoppas verkligen att vi supporters, medlemmar i framtiden är mycket mer kritiska, och inte bara tittar åt det andra hållet. Vi är några få som vid olika medlemsmöten sagt ifrån och ifrågasatt dessa ständiga ekonomiska misslyckande, därav undertecknad. Men nu är vi verkligen vid vägs ände, klubben har liksom inga livlinor mer. Blir det ingen förbättring är vi åter i KK. Folk tycks ju inte förstå det.... Så jag hoppas verkligen att alla som bryr sig om KHK dyker upp på medlemsmötet om en vecka och ställer ansvariga mot väggen!
|
|
|
Post by Zäta on Jun 7, 2017 11:52:17 GMT 1
Löser man medlemskapet separat eller ingår det i säsongskortsköpet?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jun 7, 2017 12:42:59 GMT 1
Löser man medlemskapet separat eller ingår det i säsongskortsköpet? Ingår, enligt hemsidan räcker det med uppvisande av säsongskort.
|
|
|
Post by noll1 on Jun 7, 2017 12:56:49 GMT 1
... Gällande Charlotte får vi väl ge henne en tid att hitta förändringar. Ingen chef/ledare värd namnet kan väl bara på några veckor lämna en komplett åtgärdsplan. Fast som det ser ut idag i KHK, förstår jag mycket väl att det relativt snabbt kommer förändring. Det är mycket som haltar, kort sagt Charlotte är ju faktiskt den första som nått en position i KHK pga egna meriter. Dvs hon har inte anställt sig själv, är kompis med någon i styrelse, klubbledning. ... Så som jag förstått det så kände hon Rolf och fler kring KHK sen tidigare så det fanns en koppling, hur pass väl de känner varandra har jag dock ingen aning om. Däremot känns hon som ett rejält lyft, men det är så klart bara baserat på det hon säger i intervjuer och hur hon för sig i media.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 9, 2017 8:54:50 GMT 1
Jag vet inte alls hur det har sett ut tidigare. Men läste i BLT att Charlotte hade som krav att hon skulle ha vetorätt gentemot alla. Sportchef, tränare osv.
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 9, 2017 11:24:43 GMT 1
Jag vet inte alls hur det har sett ut tidigare. Men läste i BLT att Charlotte hade som krav att hon skulle ha vetorätt gentemot alla. Sportchef, tränare osv. Låter ju inte så sunt? Besitter hon verkligen en sån bred kompetens?
|
|
|
Post by Zäta on Jun 9, 2017 15:38:24 GMT 1
Vetot gäller ekonomin. Vill Larsson eller tränarna ha en extra FW så kan hon säga nej exempelvis och hänvisa att det inte finns ekonomiskt utrymme. Det ex stod det i intervjun
|
|
|
Post by jompa on Jun 14, 2017 8:26:19 GMT 1
Tankar efter årsmötet? Undrar en utflyttad KHK:are boende i Stockholm.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jun 14, 2017 9:32:54 GMT 1
Tankar efter årsmötet? Undrar en utflyttad KHK:are boende i Stockholm. Att det inte fanns ordentliga handlingar kring hela föreningens ekonomi var dåligt. Det fick man också följaktligen kritik för. Orsaken enligt Rolf var att "folk" ändå inte förstod om man tog med allt. "Risken" var då enligt Rolf att folk skulle dra fel slutsatser om man fick hela underlaget kring ekonomin? Det säger nog mer om Rolf än om vi som var där och undrade..... Orsaken kring att två blivande styrelsemedlemmar drog sig ur innan dom ens tillträtt förra året (Gustav Linge och Rolf Noresson) var att dom inte trodde på den budget som klubben presenterade och såg tydliga risker för föreningen. Med facit i hand, hade dom ju fullkomligt rätt, tyvärr... Dom frågor som dominerade var självklart om ekonomin. Den har ju återigen missköts, så där kom ju många frågor. Tyvärr blev man väl inte så mycket klokare av svaren, annat än att misslyckats kapitalt och att man skall lära för framtiden (den klyschan har vi väl inte hört förrut va?)
|
|
|
Post by time on Jun 16, 2017 14:43:07 GMT 1
Tankar efter årsmötet? Undrar en utflyttad KHK:are boende i Stockholm. Orsaken kring att två blivande styrelsemedlemmar drog sig ur innan dom ens tillträtt förra året (Gustav Linge och Rolf Noresson) var att dom inte trodde på den budget som klubben presenterade och såg tydliga risker för föreningen. Med facit i hand, hade dom ju fullkomligt rätt, tyvärr... En viktig sak du inte fick med ang de avhoppade styrelseledamöterna var att de inte ansåg att KHK hade förutsättningar att fortsätta i SHL. Övriga styrelsen ville dock anta den utmaningen vilket gjorde att de lämnade. (detta redovisades även på medlemsmötet i februari) Undrar hur det sett ut i detta forum om styrelsen beslutat att begära ned laget i HA ....
|
|
|
Post by time on Jun 16, 2017 15:13:14 GMT 1
Tankar efter årsmötet? Undrar en utflyttad KHK:are boende i Stockholm. Att det inte fanns ordentliga handlingar kring hela föreningens ekonomi var dåligt. Det fick man också följaktligen kritik för. Orsaken enligt Rolf var att "folk" ändå inte förstod om man tog med allt. "Risken" var då enligt Rolf att folk skulle dra fel slutsatser om man fick hela underlaget kring ekonomin? Det säger nog mer om Rolf än om vi som var där och undrade..... Orsaken kring att två blivande styrelsemedlemmar drog sig ur innan dom ens tillträtt förra året (Gustav Linge och Rolf Noresson) var att dom inte trodde på den budget som klubben presenterade och såg tydliga risker för föreningen. Med facit i hand, hade dom ju fullkomligt rätt, tyvärr... Dom frågor som dominerade var självklart om ekonomin. Den har ju återigen missköts, så där kom ju många frågor. Tyvärr blev man väl inte så mycket klokare av svaren, annat än att misslyckats kapitalt och att man skall lära för framtiden (den klyschan har vi väl inte hört förrut va?) Rolf tog över efter Mats och räddade klubben från KK och istället blev det SHL. Så något liiite positivt har han väl ändå uträttat? Åtminstone berömde du Rolf när du och jag sprang ihop hösten 2015. Du ansåg att han gjort "ett hästjobb" när han räddade klubben från KK. Bara att påpekande för att nyansera domen över Rolf lite marginellt i alla fall. Sen har jag vid åtminstone ett tillfälle (tror det är två) försökt rekrytera dig till styrelsen i KHK. Men du har inte varit intresserad. Synd då jag är övertygad att du gjort mycket mer nytta där än på läktaren.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jun 19, 2017 10:06:06 GMT 1
Orsaken kring att två blivande styrelsemedlemmar drog sig ur innan dom ens tillträtt förra året (Gustav Linge och Rolf Noresson) var att dom inte trodde på den budget som klubben presenterade och såg tydliga risker för föreningen. Med facit i hand, hade dom ju fullkomligt rätt, tyvärr... En viktig sak du inte fick med ang de avhoppade styrelseledamöterna var att de inte ansåg att KHK hade förutsättningar att fortsätta i SHL. Övriga styrelsen ville dock anta den utmaningen vilket gjorde att de lämnade. (detta redovisades även på medlemsmötet i februari) Undrar hur det sett ut i detta forum om styrelsen beslutat att begära ned laget i HA .... Njaa, det är väl en sanning med modifikation. Tror du på allvar att dessa båda blir tillfrågade och när de sedan ser budgetar, träffar Rolf bestämmer sig för att kräva att KHK skall degraderas pga ekonomin?? Sanningen är nog att man saknade förtroende för ledning (Rolf) och den lagda budgeten. Därmed återstod att säga upp sina platser. Förmodligen av rädsla för att inte få ansvarsfrihet om budgetar inte höll och i kombination med ekonomins bristfälliga styrning. Det är oerhört sällsynt att människor först tackar ja till styrelseplats och sedan omgående träder ur. Det förstår ju alla med förnuftet i behåll, att man var kraftigt missnöjd och därför valde den utvägen. En advokat och auktoriserad revisor förstår ganska snabbt hur illa ställt det är. Det tråkiga i det här, och det hoppas jag verkligen att du och andra också förstår, är ju att INGET gjordes för att säkra upp budgetar eller på allvar ta tag i den kritik som förmodligen framfördes av de avhoppade styrelsemedlemmarna. Jag menar, det är ju precis därför min kritik är så hård. VARJE ÅR HAR ROLF SAGT, ATT NU GÄLLER DET ANDRA BULLAR. TILL NÄSTA ÅR ÄR DET LAGD EN DEFENSIV BUDGET SOM SKALL UPPNÅS!!! Ändå står han som vanligt med byxorna nere och KHK har ännu en gång misslyckats med ekonomin. Förstår du inte att vi kanske inte har någon klubb kvar om inget görs??
|
|