Post by time on Jun 19, 2017 21:37:20 GMT 1
En viktig sak du inte fick med ang de avhoppade styrelseledamöterna var att de inte ansåg att KHK hade förutsättningar att fortsätta i SHL.
Övriga styrelsen ville dock anta den utmaningen vilket gjorde att de lämnade. (detta redovisades även på medlemsmötet i februari)
Undrar hur det sett ut i detta forum om styrelsen beslutat att begära ned laget i HA ....
sig för att kräva att KHK skall degraderas pga ekonomin??
Sanningen är nog att man saknade förtroende för ledning (Rolf) och den lagda budgeten. Därmed återstod att säga upp sina platser. Förmodligen av rädsla för att
inte få ansvarsfrihet om budgetar inte höll och i kombination med ekonomins bristfälliga styrning.
Det är oerhört sällsynt att människor först tackar ja till styrelseplats och sedan omgående träder ur. Det förstår ju alla med förnuftet i behåll, att
man var kraftigt missnöjd och därför valde den utvägen.
En advokat och auktoriserad revisor förstår ganska snabbt hur illa ställt det är.
Det tråkiga i det här, och det hoppas jag verkligen att du och andra också förstår, är ju att INGET gjordes för att säkra upp budgetar eller på allvar
ta tag i den kritik som förmodligen framfördes av de avhoppade styrelsemedlemmarna.
Jag menar, det är ju precis därför min kritik är så hård.
VARJE ÅR HAR ROLF SAGT, ATT NU GÄLLER DET ANDRA BULLAR. TILL NÄSTA ÅR ÄR DET LAGD EN DEFENSIV BUDGET SOM SKALL UPPNÅS!!!
Ändå står han som vanligt med byxorna nere och KHK har ännu en gång misslyckats med ekonomin.
Förstår du inte att vi kanske inte har någon klubb kvar om inget görs??
Njaa, det är väl en sanning med modifikation. Tror du på allvar att dessa båda blir tillfrågade och när de sedan ser budgetar, träffar Rolf bestämmer
sig för att kräva att KHK skall degraderas pga ekonomin??
Svar Nej. Men de föreslog såna nedskärningar så att det i praktiken skulle innebära att vi ramlade ur
Sanningen är nog att man saknade förtroende för ledning (Rolf) och den lagda budgeten. Därmed återstod att säga upp sina platser. Förmodligen av rädsla för att
inte få ansvarsfrihet om budgetar inte höll och i kombination med ekonomins bristfälliga styrning.
Det är oerhört sällsynt att människor först tackar ja till styrelseplats och sedan omgående träder ur. Det förstår ju alla med förnuftet i behåll, att
man var kraftigt missnöjd och därför valde den utvägen.
Svar: OK jag kanske inte har förnuftet i behåll då.
Men om du nu VET hur det gick till så hade du ju inte behövt spela ovetande på årsmötet
En advokat och auktoriserad revisor förstår ganska snabbt hur illa ställt det är.
Det tråkiga i det här, och det hoppas jag verkligen att du och andra också förstår, är ju att INGET gjordes för att säkra upp budgetar eller på allvar
ta tag i den kritik som förmodligen framfördes av de avhoppade styrelsemedlemmarna.
Jag menar, det är ju precis därför min kritik är så hård.
VARJE ÅR HAR ROLF SAGT, ATT NU GÄLLER DET ANDRA BULLAR. TILL NÄSTA ÅR ÄR DET LAGD EN DEFENSIV BUDGET SOM SKALL UPPNÅS!!!
Ändå står han som vanligt med byxorna nere och KHK har ännu en gång misslyckats med ekonomin.
Förstår du inte att vi kanske inte har någon klubb kvar om inget görs??
Svar: Jo det förstår jag mycket väl. Kanske inte är riktigt så korkad som vill få mig att framstå.
Kan tillägga att jag är mer pessimistisk än några av dem du delade bord med på mötet
Har ett antal gånger framfört min åsikt (både när vi spelade i HA och efter avancemanget) att jag är ytterst tveksam att vi har förutsättningarna att spela i SHL.
Det är det ökande TV-avtalet lika till alla som jämnar ut det hela. Skulle vi levt på sponsor/publikintäkter (som elitserielagen gjorde förr i tiden) så hade vi varit totalrökta.
Synd att du valde att bara svar på det ena av mina två inlägg.