|
Post by time on Jan 12, 2018 16:56:51 GMT 1
Man borde gått ut med detta tidigare. Kanske man trodde att Ledins inträde skulle fixa publiksiffrorna. Tyvärr har så inte blivit fallet. Vi kanske pratar om olika saker? Jag pratar om klubbens projekt för att stärka ekonomin. Tror det kommer ett genomarbetat projekt där. Annars har Peter Synnermark varit i radio o gjort reklam för nedanstående: Utmaningen rädda KHK är i full gång. Swisha till 123 511 38 40 Eller Bg. 5488-6312 (Båda direkt till KHK)
|
|
|
Post by time on Jan 12, 2018 16:57:52 GMT 1
Sverker. Gör som mig o många andra swisha. Du har sparat ihop många tusenlappar genom att inte stötta i arenan.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 12, 2018 17:19:16 GMT 1
Jag hade ett förslag förra säsongen som företagare. Vet inte om jag lyckades få fram vad jag ville ha sagt då. Men i regel kalles byggföretag gör ett jobb värt 100 000 och "skänker" 10 % av det till klubben. 10% på ett jobb har alla företag råd med vågar jag påstå. Här kunde man ju gjort något med företag som redan är sponsorer. Tex så kan kalles byggföretag bygga något som svens bilfirma velat ha byggt länge. På så vis hjälper bägge företagen varandra plus att de som utför tjänsten ändå tjänar sin del men mest tjänar kanske klubben. Kanske inte går att genomföra men hade vart grymt häftigt och hade satt ännu mer fart på staun.
|
|
|
Post by time on Jan 12, 2018 17:28:53 GMT 1
Jag hade ett förslag förra säsongen som företagare. Vet inte om jag lyckades få fram vad jag ville ha sagt då. Men i regel kalles byggföretag gör ett jobb värt 100 000 och "skänker" 10 % av det till klubben. 10% på ett jobb har alla företag råd med vågar jag påstå. Här kunde man ju gjort något med företag som redan är sponsorer. Tex så kan kalles byggföretag bygga något som svens bilfirma velat ha byggt länge. På så vis hjälper bägge företagen varandra plus att de som utför tjänsten ändå tjänar sin del men mest tjänar kanske klubben. Kanske inte går att genomföra men hade vart grymt häftigt och hade satt ännu mer fart på staun. Rent spontant låter det som en bra ide. Framfört till KHK?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 12, 2018 18:07:59 GMT 1
Jag hade ett förslag förra säsongen som företagare. Vet inte om jag lyckades få fram vad jag ville ha sagt då. Men i regel kalles byggföretag gör ett jobb värt 100 000 och "skänker" 10 % av det till klubben. 10% på ett jobb har alla företag råd med vågar jag påstå. Här kunde man ju gjort något med företag som redan är sponsorer. Tex så kan kalles byggföretag bygga något som svens bilfirma velat ha byggt länge. På så vis hjälper bägge företagen varandra plus att de som utför tjänsten ändå tjänar sin del men mest tjänar kanske klubben. Kanske inte går att genomföra men hade vart grymt häftigt och hade satt ännu mer fart på staun. Rent spontant låter det som en bra ide. Framfört till KHK? Näe, hörde mej för bland lite andra företagare utan att få varken hiss eller diss. Var i samband med Banks insamling då ju mitt förslag hade dragit in väldigt mycket mer pengar än hans insamling. 10% på ett punktat uppdrag. Kan ju handla om vilka summor som helst egentligen. Gör ett företag ett jobb för 1000 så blir de en hundring till klubben. Funkar väl bara i vissa branscher. Om du tycker det är en bra idé får du gärna förmedla den till rätt person i KHK eller höra med andra kontakter om intresse finns.. för mej finns de bara vinnare då företag på så vis kan knyta nya kontakter o visa vad de går för.
|
|
|
Post by time on Jan 12, 2018 18:25:50 GMT 1
Rent spontant låter det som en bra ide. Framfört till KHK? Näe, hörde mej för bland lite andra företagare utan att få varken hiss eller diss. Var i samband med Banks insamling då ju mitt förslag hade dragit in väldigt mycket mer pengar än hans insamling. 10% på ett punktat uppdrag. Kan ju handla om vilka summor som helst egentligen. Gör ett företag ett jobb för 1000 så blir de en hundring till klubben. Funkar väl bara i vissa branscher. Om du tycker det är en bra idé får du gärna förmedla den till rätt person i KHK eller höra med andra kontakter om intresse finns.. för mej finns de bara vinnare då företag på så vis kan knyta nya kontakter o visa vad de går för. Tycker du gick en bättre väg i detta avseende dvs till företagen
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 12, 2018 20:22:55 GMT 1
Näe, hörde mej för bland lite andra företagare utan att få varken hiss eller diss. Var i samband med Banks insamling då ju mitt förslag hade dragit in väldigt mycket mer pengar än hans insamling. 10% på ett punktat uppdrag. Kan ju handla om vilka summor som helst egentligen. Gör ett företag ett jobb för 1000 så blir de en hundring till klubben. Funkar väl bara i vissa branscher. Om du tycker det är en bra idé får du gärna förmedla den till rätt person i KHK eller höra med andra kontakter om intresse finns.. för mej finns de bara vinnare då företag på så vis kan knyta nya kontakter o visa vad de går för. Tycker du gick en bättre väg i detta avseende dvs till företagen Mm valde dock själv att inte göra nån större grej pga attityden som rådde i den fbgrupp du länkade till innan så egentligen är inte idén presenterad på riktigt. Vad handlar deras företagsutmaning om?
|
|
|
Post by time on Jan 13, 2018 11:28:03 GMT 1
Var ett företag i byggbranschen som utmanade andra företag
|
|
|
Post by time on Jan 13, 2018 11:33:15 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Jan 14, 2018 18:44:57 GMT 1
Sverker. Gör som mig o många andra swisha. Du har sparat ihop många tusenlappar genom att inte stötta i arenan. IECDKDG!
|
|
|
Post by time on Jan 15, 2018 20:18:23 GMT 1
Sverker. Gör som mig o många andra swisha. Du har sparat ihop många tusenlappar genom att inte stötta i arenan. IECDKDG! Får inte fram nåt vettigt i Google translate
|
|
|
Post by Sverker on Jan 16, 2018 17:16:35 GMT 1
Får inte fram nåt vettigt i Google translate Du får fundera lite till. Tips: varje bokstav står för ett svenskt ord. Lycka till.
|
|
|
Post by time on Jan 17, 2018 17:46:37 GMT 1
Får inte fram nåt vettigt i Google translate Du får fundera lite till. Tips: varje bokstav står för ett svenskt ord. Lycka till. Lägger inte tid på det. Antar att du inte vill stötta KHK med en enda krona.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 17, 2018 18:19:28 GMT 1
Du får fundera lite till. Tips: varje bokstav står för ett svenskt ord. Lycka till. Lägger inte tid på det. Antar att du inte vill stötta KHK med en enda krona. Synd, hade varit roligt arr se din gissning.😜 Varför tror du att jag inte vill stötta?😀
|
|
|
Post by raquex on Jan 18, 2018 19:04:22 GMT 1
KHK lär ju spara massor på att Skoglund slutar. I inkomsten som släpptes för förra året så låg väl han i topp av bäst betalda i hela KHK? Tyckte han var på tok för överbetald. Vet dock inte hur mycket av hans inkomst som är från KHK och hur mycket som kommer från annat.
|
|