|
Post by Mr Hockey on Dec 28, 2012 12:55:24 GMT 1
Kan förstå dina funderingar. Men med facit i hand är allt lätt. Nedanstående är INTE riktat till dig Bara ett par exempel Många hyllade Höök när han ex värvade McDonell. Med facit i hand är Höök oduglig... Nästan alla i forumet trodde att KHK skulle klara sig kvar utan kval Med facit i hand idiotförklaras de som byggde laget ... De som ifrågasatte lagbygget INNAN serien är väldigt lätträknade. Men med facit i hand insåg "alla" redan då att vi inte skulle räcka... Jag tillhör dom som sågade lagbygget från början. Men jag blev överlycklig när McDonell blev klar. Jag tror ingen här inne va skeptisk till honom. Sen är det ju som du säger lätt att klaga med facit i hand. Jag har också haft mina funderingar. Blev också glad för McDonell, MEN när jag fick reda på vilken lön har har, (underlag böterna som baseras på lön) blir man ju oerhört tveksam. Vad som är förvånande är ju inte ETT misslyckande i alla värvningar, utan att i praktiken ALLA inte på långa vägar ligger i paritet till vad dem borde. Då baserar jag det på den totala lönebudgeten, då jag inte till 100% vet vad varje enskild spelare har betalt. Dock har jag ganska bra koll överlag, tror jag mig veta. Som sagt, det har ju inte bara hänt att det blivit NÅGON missräkning, utan en hel radda. Det gäller ju allt ifrån ekonomi, organisation, spelar värvningar etc etc. Då är det i alla fall i min värld, läge att avkräva vissa svar.....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 28, 2012 13:00:13 GMT 1
Men jag kan hålla med lite i kritiken emot Höök, men det kan inte ha varit lätt att gå in som ny sportchef när Kempe redan bestämt sig för att behålla större delen utav laget. Det kan vi endast beskylla Kempe, Oskar, Tobbe och Mats för.
Men jag tror att Höök nu fattat att det inte går att ta hit föredettingar som endast vill ha några sista slantar ifrån hockeyn, utan kör på den unga linjen. Det har ju visat sig gå bra hittills.
|
|
|
Post by chriande on Dec 28, 2012 13:04:39 GMT 1
Oskar hade vid denna tidpunkt endast vaktat målet i 1 A-lagsmatch ( den sista betydelselösa i Kvalserien mot Borås) aldrig en riktig tävlingsmatch. Detta var en vild chansning som inte gick hem, då gjorde man en ny chansning med Modig och Jirhage som inte heller gick hem. Östlund, Modig, Jirhage turades om i 11 matcher och släppte in 47 mål. Felbeslutet togs redan innan serien startade när man tog beslutet att Timo är förstemålis till varje pris och står alla matcher som han själv vill. Är man nykommling i Allsvenskan har man inte råd med att ha sådan avtal och en B-målis utan självförtroende, som i princip aldrig får stå, där är vi nu med en tabellplacering som innebär 20 träningsmatcher fram till Kvalserien. Vid denna tidpunkt hade heller inte alla skadeproblem börjat, så vi kan inte skylla på det heller. Kan förstå dina funderingar. Men med facit i hand är allt lätt. Nedanstående är INTE riktat till dig Bara ett par exempel Många hyllade Höök när han ex värvade McDonell. Med facit i hand är Höök oduglig... Nästan alla i forumet trodde att KHK skulle klara sig kvar utan kval Med facit i hand idiotförklaras de som byggde laget ... De som ifrågasatte lagbygget INNAN serien är väldigt lätträknade. Men med facit i hand insåg "alla" redan då att vi inte skulle räcka... Vi kan lätt se vad som blivit fel när vi har facit i hand skriver du, så är det naturligtvis. Man kan också vända på det och ställa frågan: När, Var och Hur har Höök och KHK träffat rätt med något som verkligen har lyft laget sedan han tog rollen som Sportchef? 1. Värvningen av P Magnusson? 2. Värvningen av K McDonell? 3. Målvaktsbekymret vid skadan på Timo? 4. Tomas Kempe? 5. Janne Karlsson? 6. De 3 Röglelånen? 7. Stephensonbröderna? 8. Växjölånen? 9. Nyström? 10. J Bergman? 11. C Butler? 12. Hecquefeuille? 13. Jens Svensson? 14. M Wallmark? 15. Nästa steg kan bli det viktigaste i KHKs historia. Efter 32 omg. kan vi se att det fortfarande inte går bra för laget, trots alla försök med spelarlån och NHLspelare, för inte kan väl tränare, ledarna och styrelse se det på något annat sätt än vi på läktaren. Skadorna skyller en del på, men vi vann inte innan de blev skadade heller, NHL-lockouten säger en del, men det är lika för alla.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 28, 2012 13:21:04 GMT 1
Höök har gjort ett bra arbete utefter rådande omständigheter och förutsättningar! Han tog bort Kempe, tog hit Janne som har en bra meritlista för denna nivån (han kan inte trolla med knäna men blir vi kvar så är jag övertygad om att vi slipper botten nästa säsong) han tog hit McDonell som var en av elitseriens hetaste spelare i slutspelet = bra värvning på pappret inför.Han har när vi haft extrem skadelista (ingen som tycker man borde se över Zalars arbete?)sett till att få in lån för att vi överhuvudtaget skulle kunna ha fullt lag på banan. Han tog in Modig när Timo blev skadad.En av sveriges mest talangfulla målvakt innan han drog till Penguin och blev skadad.Har mycket hockey i sig dock och en potential långt över finnens. Så nä, Höök har gjort ett väldigt gott arbete och hade han bara fått vara inblandad i detta från början så hade det inte sett så mörkt ut nu. Det han INTE gjort bra, är allt lånandet, i st f att helt enkelt ersätta för dåliga spelare, med permanenta lösningar! Att låna för att ersätta skadade spelare, som ändå är för dåliga när de kommer tillbaka, är ju helt meningslöst! Hade vi kört efter det som du säger så tror jag vi hade gått om TAIF..i dassig ekonomi! Felet begicks innan Höök tillträdde,och generösa kontrakt har ju varit vårat signum under lång tid..väldigt många spelare som inte håller men som sitter på alldeles för bra kontrakt för att vi ska kunna plocka bort dem.Inget Allsvenskt lag vill ta över de kontrakten och div 1 klubbarna har inte råd. KHK har definitivt inte råd med att ha två hela lag på lönelistan,vi sitter i en rävsax helt enkelt,vi får spela med det vi har och det vi kan få tag på för en billig peng (lån) alternativt sätta klubbens existens på spel genom att leka rika.Jag vet vilket jag väljer iaf...Det kommer nya säsonger,denna har ja gett upp,synd bara att ledningen inte insåg allvaret redan i våras. Så nä,att det skulle vara Hööks fel detta,det köper jag inte alls.
|
|
|
Post by time on Dec 28, 2012 14:51:49 GMT 1
Jo jag vet att några av er var tveksamma innan serien som svarat nu. Så det var fel personer som tog åt sig
|
|
|
Post by time on Dec 28, 2012 14:59:25 GMT 1
Jag tillhör dom som sågade lagbygget från början. Men jag blev överlycklig när McDonell blev klar. Jag tror ingen här inne va skeptisk till honom. Sen är det ju som du säger lätt att klaga med facit i hand. Jag har också haft mina funderingar. Blev också glad för McDonell, MEN när jag fick reda på vilken lön har har, (underlag böterna som baseras på lön) blir man ju oerhört tveksam. Vad som är förvånande är ju inte ETT misslyckande i alla värvningar, utan att i praktiken ALLA inte på långa vägar ligger i paritet till vad dem borde. Då baserar jag det på den totala lönebudgeten, då jag inte till 100% vet vad varje enskild spelare har betalt. Dock har jag ganska bra koll överlag, tror jag mig veta. Som sagt, det har ju inte bara hänt att det blivit NÅGON missräkning, utan en hel radda. Det gäller ju allt ifrån ekonomi, organisation, spelar värvningar etc etc. Då är det i alla fall i min värld, läge att avkräva vissa svar..... Jag minns att du var en av få som inte trodde på laget innan. När det gäller McDonells lön så tycker jag inte den är uppseendeväckande hög med tanke på hans prestationer innan och med tanke på lönen han haft innan. Finns det någon med de färska meriterna som spelat i KHK senaste säsongerna? (Brooks undantagen) Sedan är det en helt annan sak att han inte på långa vägar levt upp till förväntningarna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 28, 2012 15:54:18 GMT 1
Skarpis intervju med Höök är ju fullständigt "goddag yxskaft". Vi får se, är svaret på alla frågor...Jens är "jobbigt" att lösa och vi har fyra femmor...så vi letar inte aktivt efter nya spelare just nu! Spelar ingen roll om vi haft sju femmor med samma kapacitet. Höök, SER DU INTE ATT MASSOR AV SPELARE ÄR FÖR DÅLIGA för allsvenskan? Hoppas verkligen att det händer mer än vad som framgick...
|
|
satch
Björnligan
|
Post by satch on Dec 28, 2012 16:10:10 GMT 1
3/4 av KHKs lagbygge var överskattade innan starten av HA! Därför ligger vi där vi ligger!
|
|
|
Post by chriande on Dec 28, 2012 16:51:02 GMT 1
3/4 av KHKs lagbygge var överskattade innan starten av HA! Därför ligger vi där vi ligger! Titta på mitt senaste inlägg i "Nästa match".
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 28, 2012 17:08:28 GMT 1
Skarpis intervju med Höök är ju fullständigt "goddag yxskaft". Vi får se, är svaret på alla frågor...Jens är "jobbigt" att lösa och vi har fyra femmor...så vi letar inte aktivt efter nya spelare just nu! Spelar ingen roll om vi haft sju femmor med samma kapacitet. Höök, SER DU INTE ATT MASSOR AV SPELARE ÄR FÖR DÅLIGA för allsvenskan? Hoppas verkligen att det händer mer än vad som framgick... Vad förväntar du dig att han ska säga?"Nä vi är för dåliga och varenda spelare plus alla i ledningen kan dra åt helvete för de är genomusla"? Det är diplomatsvar han kommer med och det är hans jobb att göra just så,varför ska han ge oss en inblick i värvningarna eller skapa oro bland spelarna genom att säga att han kollar på en massa spelare hit och dit?onödigt!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 28, 2012 18:16:31 GMT 1
Det finns ju inget annat sätt som han kan svara på.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 28, 2012 20:39:08 GMT 1
/photo/1
|
|
|
Post by aloviak on Dec 28, 2012 23:30:41 GMT 1
Alla ni som vill sparka o byta, chriande:s lista visar att det inte är lätt att hitta bra spelare på marknaden. Samma tugg finns på alla lags forum som går lite sämre, alltså finns det en stor brist på bra spelare på marknaden eftersom iinte många lyckas hitta några.
Svara på frågan varför ni tror att en bra spelare inte redan har jobb?
Vår räddning skulle kunna va 2 dubbelpassare men dom är sällsynta.
|
|
|
Post by aloviak on Dec 28, 2012 23:31:36 GMT 1
Vad tycker ni om Hööks beslut om att inte ta hit Conny till vilket pris som helst, vilket ett annat lag gjorde, nu med facit på hand
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 28, 2012 23:40:04 GMT 1
Jag är mycket nöjd med det beslutet.
|
|