|
Post by time on Jan 18, 2018 22:33:59 GMT 1
KHK lär ju spara massor på att Skoglund slutar. I inkomsten som släpptes för förra året så låg väl han i topp av bäst betalda i hela KHK? Tyckte han var på tok för överbetald. Vet dock inte hur mycket av hans inkomst som är från KHK och hur mycket som kommer från annat. Merparten var från hans gamla jobb
|
|
b
Björnligan
|
Post by b on Jan 24, 2018 15:56:43 GMT 1
Lägger inte tid på det. Antar att du inte vill stötta KHK med en enda krona. Synd, hade varit roligt arr se din gissning.😜 Varför tror du att jag inte vill stötta?😀 Har inte ett smack med detta att göra men jag gillar rebusar, kan det vara: Inte En Chans Det Kan Du Göra
|
|
|
Post by Sverker on Jan 24, 2018 19:15:16 GMT 1
Kan inte låta bli att tycka till om KHKs senaste idioti! Nu ska alla bussresor dras in för ungdomslagen på resor under 12 mil. Tänk att om ex P 12 har bortamatch i ex Växjö, då ska 4 föräldrar köra med ex 4 pojkar i var bil. Vad händer om ex 1 bil i en eventuell snöstorm hamnar i en olycka? Man spar på fel saker!!!!!!!!
Vore jag spelare med de löner de har, hade jag avstått en del av min lön för att ungdomslagen ff skulle få åka buss!
Ni är säkert en hel del som tycker detta är rätt "för så är det i ungarnas fotbollslag" osv. Är stor skillnad av att vara ute på vägarna vintertid mot sommartid. Betänk då att dessa lag inte omsätter ca 80 milj/säsong!
Visst kan det hända ngt på en bussresa också, men då är det inte förälderns ansvar.
Vi har spelare som har löner över 40 000 kr/mån, skulle inte dom kunna avvara 2-3000 kr i lön i februari, så ungarna får åka buss? Jag blir så förbannad över hur denna förening sköts! Hur ska man kunna stödja KHK, för mig är det iaf en gåta att vissa gör det!
|
|
|
Post by Zäta on Jan 24, 2018 22:11:33 GMT 1
Jag känner nog ingen som inte vill ha sin fulla lön utbetalt. Skyll inte på spelarna. Dom har rätt till sin lön. Skyll på genierna som gett dom istället.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 24, 2018 22:22:09 GMT 1
Jag känner nog ingen som inte vill ha sin fulla lön utbetalt. Skyll inte på spelarna. Dom har rätt till sin lön. Skyll på genierna som gett dom istället. Vem har skyllt på spelarna?
|
|
|
Post by chriande on Jan 24, 2018 22:41:34 GMT 1
Kan inte låta bli att tycka till om KHKs senaste idioti! Nu ska alla bussresor dras in för ungdomslagen på resor under 12 mil. Tänk att om ex P 12 har bortamatch i ex Växjö, då ska 4 föräldrar köra med ex 4 pojkar i var bil. Vad händer om ex 1 bil i en eventuell snöstorm hamnar i en olycka? Man spar på fel saker!!!!!!!! Vore jag spelare med de löner de har, hade jag avstått en del av min lön för att ungdomslagen ff skulle få åka buss! Ni är säkert en hel del som tycker detta är rätt "för så är det i ungarnas fotbollslag" osv. Är stor skillnad av att vara ute på vägarna vintertid mot sommartid. Betänk då att dessa lag inte omsätter ca 80 milj/säsong! Visst kan det hända ngt på en bussresa också, men då är det inte förälderns ansvar. Vi har spelare som har löner över 40 000 kr/mån, skulle inte dom kunna avvara 2-3000 kr i lön i februari, så ungarna får åka buss? Jag blir så förbannad över hur denna förening sköts! Hur ska man kunna stödja KHK, för mig är det iaf en gåta att vissa gör det! Ja, detta är helt åt helvete. Vem ställer upp på detta, vilken förälder är beredda att ta ansvar för en olyckshändelse med andra barn i sin egen bil bara för en hockeymatch. Vad säger försäkringsbolagen, om ansvarsfrågan, omfattas barnen av klubbens försäkring? Detta är att gå tillbaka till Div3-tiden, skandal. Att få spelare att bidra kan vi glömma, de lever på sin idrott och ska inte ställas tillsvars för detta, de måste koncentrera sig på att rädda klubben kvar i SHL. KHK borde hittat en annan lösning, hur mycket kostade den nya hamburgerrestaurangen, den kunde skjutits upp till nästa säsong.
|
|
|
Post by Les Paul on Jan 24, 2018 23:18:54 GMT 1
Kan inte låta bli att tycka till om KHKs senaste idioti! Nu ska alla bussresor dras in för ungdomslagen på resor under 12 mil. Tänk att om ex P 12 har bortamatch i ex Växjö, då ska 4 föräldrar köra med ex 4 pojkar i var bil. Vad händer om ex 1 bil i en eventuell snöstorm hamnar i en olycka? Man spar på fel saker!!!!!!!! Vore jag spelare med de löner de har, hade jag avstått en del av min lön för att ungdomslagen ff skulle få åka buss! Ni är säkert en hel del som tycker detta är rätt "för så är det i ungarnas fotbollslag" osv. Är stor skillnad av att vara ute på vägarna vintertid mot sommartid. Betänk då att dessa lag inte omsätter ca 80 milj/säsong! Visst kan det hända ngt på en bussresa också, men då är det inte förälderns ansvar. Vi har spelare som har löner över 40 000 kr/mån, skulle inte dom kunna avvara 2-3000 kr i lön i februari, så ungarna får åka buss? Jag blir så förbannad över hur denna förening sköts! Hur ska man kunna stödja KHK, för mig är det iaf en gåta att vissa gör det! Fyra grabbar kan man få in i en bil men inte fyra utrustningar. Vi föräldrar ska ställa upp på än det en och än det andra för att det ska finnas bussar m.m. Jag tror även att ungdomslagen har egna sponsorer. Bussarna kom till av säkerhetsskäl, att det inte skulle vara lotteri vilken bil man hamnade i. Dåliga däck, bakfulla föräldrar m.m. Det måste väl finnas två budgetar. En för bolag/elit och en för föreningen. Ska bolaget ta pengar från föreningen eller fattar jag fel? En fråga för MrHockey kanske.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 25, 2018 8:00:14 GMT 1
Kan inte låta bli att tycka till om KHKs senaste idioti! Nu ska alla bussresor dras in för ungdomslagen på resor under 12 mil. Tänk att om ex P 12 har bortamatch i ex Växjö, då ska 4 föräldrar köra med ex 4 pojkar i var bil. Vad händer om ex 1 bil i en eventuell snöstorm hamnar i en olycka? Man spar på fel saker!!!!!!!! Vore jag spelare med de löner de har, hade jag avstått en del av min lön för att ungdomslagen ff skulle få åka buss! Ni är säkert en hel del som tycker detta är rätt "för så är det i ungarnas fotbollslag" osv. Är stor skillnad av att vara ute på vägarna vintertid mot sommartid. Betänk då att dessa lag inte omsätter ca 80 milj/säsong! Visst kan det hända ngt på en bussresa också, men då är det inte förälderns ansvar. Vi har spelare som har löner över 40 000 kr/mån, skulle inte dom kunna avvara 2-3000 kr i lön i februari, så ungarna får åka buss? Jag blir så förbannad över hur denna förening sköts! Hur ska man kunna stödja KHK, för mig är det iaf en gåta att vissa gör det! Jag begriper inte varför man spelarna skulle avstå den fulla ersättningen som klubben lovat att ge dom.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 25, 2018 11:48:10 GMT 1
Kan inte låta bli att tycka till om KHKs senaste idioti! Nu ska alla bussresor dras in för ungdomslagen på resor under 12 mil. Tänk att om ex P 12 har bortamatch i ex Växjö, då ska 4 föräldrar köra med ex 4 pojkar i var bil. Vad händer om ex 1 bil i en eventuell snöstorm hamnar i en olycka? Man spar på fel saker!!!!!!!! Vore jag spelare med de löner de har, hade jag avstått en del av min lön för att ungdomslagen ff skulle få åka buss! Ni är säkert en hel del som tycker detta är rätt "för så är det i ungarnas fotbollslag" osv. Är stor skillnad av att vara ute på vägarna vintertid mot sommartid. Betänk då att dessa lag inte omsätter ca 80 milj/säsong! Visst kan det hända ngt på en bussresa också, men då är det inte förälderns ansvar. Vi har spelare som har löner över 40 000 kr/mån, skulle inte dom kunna avvara 2-3000 kr i lön i februari, så ungarna får åka buss? Jag blir så förbannad över hur denna förening sköts! Hur ska man kunna stödja KHK, för mig är det iaf en gåta att vissa gör det! Jag begriper inte varför man spelarna skulle avstå den fulla ersättningen som klubben lovat att ge dom. Har inte sagt att dom ska avstå, tycker ändå att man i föreningen kunde ställa frågan till dom. De kanske är villiga att stödja ungdomslagen, så de får åka buss? Les Paul: troligtvis blir det väl närmare 7 bilar än 4.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2018 12:56:55 GMT 1
Särskilt Kolan ställer nog upp med några tusen...
|
|
|
Post by time on Jan 25, 2018 14:12:37 GMT 1
Synd, hade varit roligt arr se din gissning.😜 Varför tror du att jag inte vill stötta?😀 Har inte ett smack med detta att göra men jag gillar rebusar, kan det vara: Inte En Chans Det Kan Du Göra Sannolikheten att du har rätt är hög
|
|
|
Post by time on Jan 25, 2018 14:14:50 GMT 1
Jag begriper inte varför man spelarna skulle avstå den fulla ersättningen som klubben lovat att ge dom. Har inte sagt att dom ska avstå, tycker ändå att man i föreningen kunde ställa frågan till dom. De kanske är villiga att stödja ungdomslagen, så de får åka buss? Les Paul: troligtvis blir det väl närmare 7 bilar än 4. Ställer du den frågan så får du spelarfacket på dig tyvärr
|
|
|
Post by Zäta on Jan 25, 2018 14:40:11 GMT 1
Har inte sagt att dom ska avstå, tycker ändå att man i föreningen kunde ställa frågan till dom. De kanske är villiga att stödja ungdomslagen, så de får åka buss? Les Paul: troligtvis blir det väl närmare 7 bilar än 4. Ställer du den frågan så får du spelarfacket på dig tyvärr Tyvärr? Vill spelarna så kan dom väl meddela klubben att dom vill bekosta bussarna. Charlotte berättade att bussarna kostar mellan femhundratusen och en mille.......
|
|
|
Post by khkmarcus on Jan 28, 2018 15:51:31 GMT 1
Vilket jävla tjat att spelarna ska bidra med busspengar Hur mycket har ni själva lagt ?
|
|
|
Post by Zäta on Feb 19, 2018 10:30:51 GMT 1
Hur sköts KHK? Utan Charlotte framöver iaf. Den enda som fått jobbet pga sina meriter. Ska vi gissa på att det kommer in en som känner en..........
|
|