|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 11, 2013 12:43:31 GMT 1
Enligt både Höök och Salo kommer han inte kallas tillbaka utan tillhör KHK säsongen ut.
|
|
|
Post by kaffe on Jan 11, 2013 13:11:40 GMT 1
Enligt både Höök och Salo kommer han inte kallas tillbaka utan tillhör KHK säsongen ut. Javisst. Men som det har sett ut vill man ju gärna ha garantier. När jag läser att Salo säger att han inte kommer kallas tillbaka så förstår jag det som att han inte har planer på att göra det. Om det skulle krisa sig, vad skulle i så fall hindra Salo från att tänka på det bästa för Leksand? Inte för att jag skulle klandra honom i det fallet heller. Det hade ju varit normalt beteende. Därför blev jag snarare positivt överaskad att det verkar som om Leksand inte KAN kalla tillbaka honom efter 31 januari, även om de skulle vilja. Det är en sådan garanti jag var ute efter och en som jag inte trodde existerade. Nu tolkade väl kanske andra det negativt att det verkar som om de skulle kunna kalla tillbaka honom innan månaden är slut.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2013 13:14:04 GMT 1
Man måste väl vara registrerad för en klubb 31 januari och efter det kan man väl varken låna eller kalla tillbaka ngn, eller?
|
|
|
Post by kaffe on Jan 11, 2013 13:30:32 GMT 1
Man måste väl vara registrerad för en klubb 31 januari och efter det kan man väl varken låna eller kalla tillbaka ngn, eller? Så tycks det fungera. Men jag har inte koll på skillnaden mellan regelrätta övergångar och spelarlån. Är det nån som kan säga säkert att det är så? Fast förra året verkar det ju som att han började säsongen med Leksand, blev utlånad 8 matcher till Stjernen och sen kom tillbaka igen till kvalserien. Var det efter den 31 Januari som han kom tillbaka till Leksand då. Vore kul om någon kunde reda ut hur det fungerar med lån. Då menar jag inte vad t.ex Salo säger sig ha för avsikter utan om det verkligen förhåller sig så att man inte kan kalla tillbaka lån efter 31 Januari.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 11, 2013 15:11:47 GMT 1
Är inte helt hundra men tror att ett lån kan kallas tillbaka efter 31/1 men får sen inte lånas ut igen utan måste då stanna i klubben.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 11, 2013 15:32:08 GMT 1
har inte Höök någon form av skriftlig garanti denna gång, så....
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 11, 2013 17:08:50 GMT 1
har inte Höök någon form av skriftlig garanti denna gång, så.... Du menar att några "Gentlemens' agreement" inte funkar inom hockeyvärlden för där finns inga "gentlemen"...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 11, 2013 17:13:28 GMT 1
Tyvärr har vi ju fått bevis på att såna inte finns... Och det svartnade nästan för ögonen, när jag läste ordet lån igen. Och denna säsong ska vi inte spela med VÅRT lag, utan med andras...inte lätt för en som är helt emot allt vad lån heter och gillar lite traditionell lagkänsla. Och då menar jag att det inte ska vara tillåtet att låna, mer än möjligen som säsongslån!
|
|
|
Post by tobiasabramsson on Jan 11, 2013 20:30:04 GMT 1
Är inte helt hundra men tror att ett lån kan kallas tillbaka efter 31/1 men får sen inte lånas ut igen utan måste då stanna i klubben. Precis så är det. Han kan kallas tillbaka efter 31/1 men sen kan han inte bli utlånad igen.
|
|
|
Post by kaffe on Jan 11, 2013 20:38:27 GMT 1
Är inte helt hundra men tror att ett lån kan kallas tillbaka efter 31/1 men får sen inte lånas ut igen utan måste då stanna i klubben. Precis så är det. Han kan kallas tillbaka efter 31/1 men sen kan han inte bli utlånad igen. Jag undrar varför han säger själv i intervjun att efter den 31 januari är det för sent att bli tillbakakallad. Har han inte koll eller är det ett speciellt avtal som gäller i detta fall?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 11, 2013 22:27:47 GMT 1
Han säger väl att han tror, lite skillnad i så fall...
|
|
|
Post by jompa on Sept 8, 2013 13:53:16 GMT 1
Välkommen till en hel säsong denna gången
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2013 14:11:01 GMT 1
Kul! Och välkommen tillbaka! Hoppas killen motbevisar mej, har ju hävdat att han är en 1-2 line spelare men att han inte platsar där i vårt lag och nån 3-4 line lirare tycker jag inte han är.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 8, 2013 14:41:39 GMT 1
Känns klockrent om ni frågar mig. Janne vet vad han får. Han ersätter ju Ågren med råge. Frågan är vem som hamnar utanför vid full trupp. #49 ?
|
|
|
Post by kaffe on Sept 8, 2013 15:30:56 GMT 1
Det här känns riktigt bra, tycker jag. Nu önskar man bara att det hade hänt lite tidigare så man kunde fått se honom i fredags. Det som blir intressant är ju var han kommer hamna och hur han kommer användas. Laget ser ju lite annorlunda ut än förra säsongen. Vi får väl hoppas att han inte träffar ribban hela säsongen.
|
|