|
Post by Zäta on Sept 8, 2013 18:31:54 GMT 1
Är det korrekt uppfattat att det rör sig om ett lån?
|
|
|
Post by jompa on Sept 8, 2013 18:41:09 GMT 1
I BLT står det att kontraktet med Leksand är brutet.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 8, 2013 18:48:52 GMT 1
ok, han står som lån på EP. Skulle kännas bättre om han skrev på ett riktigt kontrakt.
|
|
|
Post by 31an on Sept 8, 2013 18:57:56 GMT 1
Enligt KHKs twitterkonto är han klar för resten av säsongen, står inget om lån... "Martin Janolhs klar för KHK, resten av säsongen. Ansluter till truppen imorgon. Mer information på khk.se under kvällen." Men jag tippar på att det är ett lån. Tror inte Leksand vill gör sig av med honom mer än för denna säsongen. Apropå BLT är det väl Skarpen som sitter å gissar igen...
|
|
|
Post by matse on Sept 8, 2013 19:27:36 GMT 1
Perfekt värvning. Klar för hela säs. Vilket betyder högre motivation, än vid ett ev lån. Vårt lag känns betydligt vassare nu. Janolds är en bra Allsv spelare.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2013 19:49:43 GMT 1
Nån som har nåt förslag i vilken line han ska lira??
|
|
|
Post by 31an on Sept 8, 2013 20:10:52 GMT 1
Enligt KHKs twitterkonto är han klar för resten av säsongen, står inget om lån... "Martin Janolhs klar för KHK, resten av säsongen. Ansluter till truppen imorgon. Mer information på khk.se under kvällen." Men jag tippar på att det är ett lån. Tror inte Leksand vill gör sig av med honom mer än för denna säsongen. Apropå BLT är det väl Skarpen som sitter å gissar igen... Får äta upp mina ord direkt. Janolhs klar för HELA säsongen, inget lån. "Karlskrona HK @khkofficiella 17m Förtydligande! Martin Janolhs har kontrakt med KHK hela säsongen, inget lån."
|
|
|
Post by Zäta on Sept 8, 2013 21:16:26 GMT 1
Nån som har nåt förslag i vilken line han ska lira?? Skulle tro att han tar #49;ans plats till att börja med.
|
|
|
Post by kaffe on Sept 9, 2013 8:08:43 GMT 1
Jag scannar ibland av twitterflödet för att söka efter information om spelare, främst då runt KHK. Inte för att jag är så bra på att navigera mig där men jag kom att tänka på att denna text dök upp i LIF news. lifnews.se/hur-kan-ingen-vilja-ha-janolhs/" Martin Janolhs till Borlänge pga att ingen allsvensk klubb är intresserad? 1. Tråkigt att han inte tar plats i Leksand, men förståeligt och knappast oväntat. 2. Hur kan ingen allsvensk klubb nappa? För hög lön? Sätt honom i vilken producerande femma som helst i serien och han kommer göra sina poäng, var så säkra. En artist beroende av förtroende och speltid för att leverera. Formen när han kom tillbaka från Norge förrförra säsongen var något i hästväg och förhoppningsvis kan han bli den spelaren igen, gärna i Leksand. Frågan är var han hamnar nu, han är på tok för bra för division 1 men å andra sidan verkar ju intresset från högre placerade lag stendött. Han kanske skjuter för mycket i ribban helt enkelt? " Min känsla är att han med en bättre omgivning i år kan blomstra ut riktigt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2013 8:23:59 GMT 1
haha...för mycket skott i ribban, ja... Verkar ju inte vara lån längre...så då är jag helt nöjd. Har ju många ggr önskat tillbaka honom...senast som Ågren-ersättare. Bra Bengtzen, att du lyssnar på mig!
|
|
|
Post by kaffe on Sept 9, 2013 10:02:02 GMT 1
Om du ser det positivt qALLAHAN, så måste det vara bra. Vi får inte heller glömma att han var på delad fjärdeplats i målligan i kvalserien och på en delad andra-plats internt tillsammans med Jensen. Förra säsongen blev väl lite av ett mellanår för honom. Efter en kanonsäsong i Leksand året innan fick han plötsligt inte så mycket istid i Leksand och blev inkastad i jumbon men lyckades ändå prestera bra ifrån sig. Nu när han är med laget från start och det förhoppninsvis kan bli lite stabilare så tror jag att han kan bli guld värd. Som jag nämnt innan hade det varit intressant om han hade hunnit med träningsmatchen i fredags så man hade kunnat se honom med lite olika formationer. Hur hade han fungerat t.ex med Bergström och Jensen?
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 9, 2013 11:23:28 GMT 1
Om du ser det positivt qALLAHAN, så måste det vara bra. Vi får inte heller glömma att han var på delad fjärdeplats i målligan i kvalserien och på en delad andra-plats internt tillsammans med Jensen. Förra säsongen blev väl lite av ett mellanår för honom. Efter en kanonsäsong i Leksand året innan fick han plötsligt inte så mycket istid i Leksand och blev inkastad i jumbon men lyckades ändå prestera bra ifrån sig. Nu när han är med laget från start och det förhoppninsvis kan bli lite stabilare så tror jag att han kan bli guld värd. Som jag nämnt innan hade det varit intressant om han hade hunnit med träningsmatchen i fredags så man hade kunnat se honom med lite olika formationer. Hur hade han fungerat t.ex med Bergström och Jensen? Vill du plocka bort Andersson från den femman??
|
|
|
Post by Zäta on Sept 9, 2013 11:36:45 GMT 1
Lär väl bli ngn utav #14 #18 eller #49 som hamnar utanför. Janohls lär ju gå rakt in i truppen.
|
|
|
Post by kaffe on Sept 9, 2013 11:47:16 GMT 1
Om du ser det positivt qALLAHAN, så måste det vara bra. Vi får inte heller glömma att han var på delad fjärdeplats i målligan i kvalserien och på en delad andra-plats internt tillsammans med Jensen. Förra säsongen blev väl lite av ett mellanår för honom. Efter en kanonsäsong i Leksand året innan fick han plötsligt inte så mycket istid i Leksand och blev inkastad i jumbon men lyckades ändå prestera bra ifrån sig. Nu när han är med laget från start och det förhoppninsvis kan bli lite stabilare så tror jag att han kan bli guld värd. Som jag nämnt innan hade det varit intressant om han hade hunnit med träningsmatchen i fredags så man hade kunnat se honom med lite olika formationer. Hur hade han fungerat t.ex med Bergström och Jensen? Vill du plocka bort Andersson från den femman?? Näääää... det vill jag ju inte. Jag vet inte riktigt var man har tänkt honom eller var han skulle fungera bäst. Men det känns som om det finns en hel del spännande alternativ. Janolhs har ju verkligen en potential att bli en stöttespelare. Förhoppningsvis kommer han vara ännu nytigare för oss i år än förra året med en bättre omgivning och att vara med från start, nåja, seriestarten i alla fall. Men jag vet inte i vilka han skulle kunna tänkas passa bra med och nu hade vi ju 4 formationer som det var, som förvisso det kastats om i litegrann under träningsmatcherna. Men om han går in i en kedja betyder det ju att någon annan går ur den. Jag tycker bara det skulle vara tråkigt, liksom du, om han kommer in fel i laget och hamnar i en brunkarkedja. EDIT: Vilka vill du se honom med Krille?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2013 14:06:20 GMT 1
Finns väl ingen lag att man måste ha någon brunkarkedja alls. Ju fler som producerar, desto bättre. Kan vi få till tre kedjor som delar nästan jämnt på speltid, så sparas mycket kraft hos topparna. F ö har jag inte sett mycket brunkande alls, utan alla har verkligen hållit SPELET uppe!
|
|