|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2013 13:27:00 GMT 1
har för mig att jag tyckte att medlemsskapet var för dyrt, utanpå allt annat som ska vara hutlöst dyrt här...och med tanke på säsongskortspriserna (som sjukt nog, tydligen ska fortsätta att vara dyrast), så är man för uppretad att lägga mer pengar...tyvärr. Vad är motiveringen att vara dyrast denna gång? Fick inte svar på det förra säsongen...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2013 13:30:30 GMT 1
Det kan också blir fler när förtroendet ökar för den styrande delen av föreningen. Skall man ens ha skuggan av en chans att bygga upp det förtroendet igen så tror jag att en del personer för de två senaste säsongerna behöver ta ett steg tillbaka .. det har hänt för mycket konstiga saker bakom kulisserna som kommit ut för att förtroendet skall finnas här har du säkert ytterligare en anledning!
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 14, 2013 13:44:53 GMT 1
Ibland begriper jag mig inte på Dig. (Trots att jag vet att Du har ett stort KHK hjärta)
Du kritiserar allt, men Du ger inga lösningar.
Du vill att KHK ska ställa ett kanonlag på isen, men det ska helst inte kosta något.
Karlskrona är inte så stor stad. Vi är en ung förening. Klubben jobbar hårt med att få in sponsorspengar. Det hade varit enklare med ett större upptagsområde och det hade varit lättare ta mera betalt för sponsring, om vi hade haft ett elitlag innan.
Visst gjordes fel när förra årets trupp spikades. HA underskattades på tok för mycket. Men nu har man lärt sig av de misstagen.
Vi vill ha ett slagkraftigt lag och då måste tyvärr pengar dras in även från supportrar och publik. (Nu har Du chansen att få P-kort i priset!) Det blev ingen prishöjning och rejält reducerat pris i Kvalserien, så jag tycker att klubben har visat sin tacksamhet mot alla Oss supportrar.
Till sist skulle jag vilja säga två saker.
1. Jag tror att misslyckandet denna säsongen var det bästa som kunde hända klubben och alla supportrar. Detta sagt då det trots allt slutade i dur. Vår unga klubb har innan bara haft positiva kval och avancemang uppåt i seriesystemet. Motgångar kommer för alla. Det klubben och Vi supportrar lärt Oss denna säsongen kommer att bli otroligt viktig lärdom för framtiden.
2. Jag gillar inte alls snacket om att huvuden måste rulla än hit och än dit. Om huvud skulle rullat varje gång som något misstag begåtts hade nog inte många varit kvar på sina arbetsplatser idag. Jag och mina samtliga kollegor hade med garanti varit hängda.
I min värld är det viktiga att man lär sig av misstagen, inte gör om dem och vågar ta sig an nya utmaningar.
Det är Vi som är KHK!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 14, 2013 13:46:03 GMT 1
har för mig att jag tyckte att medlemsskapet var för dyrt, utanpå allt annat som ska vara hutlöst dyrt här...och med tanke på säsongskortspriserna (som sjukt nog, tydligen ska fortsätta att vara dyrast), så är man för uppretad att lägga mer pengar...tyvärr. Vad är motiveringen att vara dyrast denna gång? Fick inte svar på det förra säsongen... Kostar 350kr för vuxen att bli medlem i Djurgården, 250kr i IKO, 200 i BIK.. osv. Vet inte var det ligger på här då jag gav upp efter 10 minuters letande på våran hemsida. Det enda jag hittade var att man ville bli 1000 medlemmar säsongen 2010/11 och då kostade det 200 kronor. Så där är en anledning till varför det är få medlemmar, det står inte ett skit på hemsidan hur mycket det kostar och vad man eventuellt får ut av ett medlemskap i KHK.
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 14, 2013 14:02:12 GMT 1
^^
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 14, 2013 14:29:07 GMT 1
OAO//Du har rätt i mycket du säger men en klubb som ska etablera sig har inte råd att göra så mycket misstag som gjordes den gångna säsongen. Nu slutade det (som jag själv var övertygad om fö) med att vi blev kvar i HA, men hur mycket förtroende hos oss supportrar och sponsorer är förbrukat? Det är ändå vi tillsammans som gör klubben till vad den är genom våra pengar. Risker finns och tas alltid men man kan ju minimera dem genom att ta in iaf någon erfaren person som tex sportchef. Det handlar ju inte om raketforskning att förstå något sådant?
Mats Johansson styrde S med järnhand och har en nonchalant attityd (detta vet jag sedan de politiska åren). Jag anser att har man det så passar man inte som en ledare för något så stort som KHK är idag men tyvärr är han så egenkär så han inser det inte själv. Väldigt frustrerande måste jag säga och det är jäkligt synd att Calle fick bära hundhuvudet för Mats inkompetens!
|
|
|
Post by time on Apr 14, 2013 14:39:43 GMT 1
har för mig att jag tyckte att medlemsskapet var för dyrt, utanpå allt annat som ska vara hutlöst dyrt här...och med tanke på säsongskortspriserna (som sjukt nog, tydligen ska fortsätta att vara dyrast), så är man för uppretad att lägga mer pengar...tyvärr. Vad är motiveringen att vara dyrast denna gång? Fick inte svar på det förra säsongen... Är 200:- hutlöst dyrt?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2013 15:49:42 GMT 1
allt är hutlöst, utöver 4900 för ett säsongskort (vi satsade inte på elitserien och betalade massor för ett "skräplag" i sammanhanget). Där en ledning betalar ut för höga löner och som nykomling tillsätter en klubbchef (tippar 60000 i månaden). Hur många sa att det var viktigare med en rutinerad sportchef, redan då?
|
|
|
Post by darthvader on Apr 14, 2013 16:58:52 GMT 1
Avgå.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 14, 2013 17:34:46 GMT 1
Mycket snack om Mats nu. Problemet är väl i första hand vår styrelse? Vi är en stor förening. Kanske behöver vi ha en klubbchef?
Dock tycker jag att man borde rannsaka sig själva i styrelsen och kanske försöka få in lite mer hockeykunnande i den?
|
|
|
Post by ksoze on Apr 14, 2013 18:11:02 GMT 1
Ja zäta.. det ser jag oxå som ett större problem..
|
|
|
Post by slavko on Apr 15, 2013 23:22:01 GMT 1
jag är nog oxå mer orolig för vår styrelse,samt att man anser en klubbchef vara viktig nu i ha,men en sportchef som alla andra lag har är inte så viktigt..märkligt att inga andra klubbar kommit på den geniala lösningen tidigare
|
|
|
Post by 31an on Apr 15, 2013 23:30:26 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 16, 2013 5:44:15 GMT 1
Håller inte med mycket av vad han skriver..på många verkar det som att om man ghort något bra i klubben så betyder det att man ska få livstids anställning där, likadant med Tobbe! Nä alla har sina begränsningar när kompetensen inte räcker till och Mats har definitivt nått sin! Fingertoppskänsla??? Ja nyförvärven inför säsongen som han i högsta grad var inblandad i gjorde ju verkligen succé! Och att han inte skulle ha något med det sportsliga att göra är ju enbart skitsnack!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 16, 2013 7:32:18 GMT 1
Håller inte med mycket av vad han skriver..på många verkar det som att om man ghort något bra i klubben så betyder det att man ska få livstids anställning där, likadant med Tobbe! Nä alla har sina begränsningar när kompetensen inte räcker till och Mats har definitivt nått sin! Fingertoppskänsla??? Ja nyförvärven inför säsongen som han i högsta grad var inblandad i gjorde ju verkligen succé! Och att han inte skulle ha något med det sportsliga att göra är ju enbart skitsnack!Hur vet du det?
|
|