|
Post by khkkrille on Apr 16, 2013 8:32:41 GMT 1
Vilket?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 16, 2013 9:52:46 GMT 1
"Och att han inte skulle ha något med det sportsliga att göra är ju enbart skitsnack!"
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 16, 2013 12:13:42 GMT 1
Jaha, jo det vet jag men hur går jag inte ut med här. Men för att ta nåt officiellt så sa ju Janne att han inte tagit ut Timo själv utan att det var någon högre upp..den högre upp heter Mats Johansson! Och för den delen, det sportsliga är väl i högsta grad spelarna? Och han satt med i sportgruppen som fixade förra säsongens trupp..var det bra gjort? Jag kan sträcka mig till att hans kontaktnät är bra att ha, men man bör nog komma ihåg att har man varit politiker så länge som han så är det inte enbart vänner som finns där ute..detta gäller i högsta grad Mats.
|
|
|
Post by invalidname on Apr 17, 2013 10:28:41 GMT 1
Har suttit och roat mej lite med hur tongångarna gick innan starten på AS förra säsongen. Kan inte hitta många negativa inlägg faktiskt. Och att Höök sen fick jobbet som sportchef fick nästan bara rosor. Personligen trodde jag själv det skulle gå bättre med laget dom hade. Lätt att vara efterklok. Eller hur khkrille? På mitt jobb blir man inte avskedad för en miss gudskelov. Men man lär sej av misstagen. Återkommer dom däremot ligger man risigt till.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 10:55:31 GMT 1
Japp jag diggade Höök och har fortsatt att försvara honom och kommer fortsätta med det i framtiden med..om det var det du menade såklart?
|
|
|
Post by invalidname on Apr 17, 2013 11:01:18 GMT 1
Så om jag förstår dej rätt så är det enbart Mats J som ska sågas utmed fotknölarna? Kanske för att han är sosse? Hans fel att spelarna inte gjorde vad som förväntades av dom av alla? Inklusive dej och mej.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 11:29:22 GMT 1
Det är väl han som har det yttersta ansvaret? Så har jag förstått att de funkar i större företag? Går det dåligt så avsätter styrelsen vd:n..
|
|
|
Post by invalidname on Apr 17, 2013 11:44:27 GMT 1
Okej. Jag fattar vad du menar. Jag personligen vill ju inte någon ska avsättas för att det går dåligt i 1 utav 13 år som föreningen har funnits. Med Mats vid rodret alla år? Jag vet inte det. Sen som jag sagt innan, det blev ju inget totalfiasko. Vi spelar AS även nästa år. Sen att höra att det var bara för att Vita Hästen hjälpte oss som vissa påstår är fel. KHK kom före i serien med poäng och målskillnad som var bättre än Taif. Punkt slut.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 14:05:03 GMT 1
Om du går bakåt lite som du hade gjort i någon annan tråd så ser du att jag aldrig gillat Mats. Det är pga hans arroganta stil och översittarmentalitet.Det kan inte vara några bra egenskaper som ledare? Han har ju både i politiken och till viss del här gjort sej omöjlig att få bort..här omger han sej med vänner i styrelsen och i S var hanmer eller mindre som en gudfader.
Nej Mats har inte styrt i 13 år men kompetensen har väl haltat förut? ?Bla så har vi fått betala dyra pengar för att nå dit vi är idag, pengar vi istället kunnat haft till bättre tillfällen. Finns väldigt många exempel där våra förutsättningar inte utnyttjats på ett särskilt smart sätt och det måste ju högsta hönset bärastörsta hhundhuvudet för!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 14:07:11 GMT 1
Så om jag förstår dej rätt så är det enbart Mats J som ska sågas utmed fotknölarna? Kanske för att han är sosse? Hans fel att spelarna inte gjorde vad som förväntades av dom av alla? Inklusive dej och mej. Här vill jag även flika in att han satt i den beryktade sportgruppen så han var ju väldigt aktivpå alla plan! Är övertygad om att om Höök hade fått vara med från början så hade vi fått se ett helt annat resultat.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 17, 2013 14:19:03 GMT 1
Fler Hyvönen?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 14:41:40 GMT 1
Har på känn att Hannes inte var Hööks beslut helt och hållet.
|
|
|
Post by invalidname on Apr 17, 2013 15:55:44 GMT 1
Om du går bakåt lite som du hade gjort i någon annan tråd så ser du att jag aldrig gillat Mats. Det är pga hans arroganta stil och översittarmentalitet.Det kan inte vara några bra egenskaper som ledare? Han har ju både i politiken och till viss del här gjort sej omöjlig att få bort..här omger han sej med vänner i styrelsen och i S var hanmer eller mindre som en gudfader. Nej Mats har inte styrt i 13 år men kompetensen har väl haltat förut? ?Bla så har vi fått betala dyra pengar för att nå dit vi är idag, pengar vi istället kunnat haft till bättre tillfällen. Finns väldigt många exempel där våra förutsättningar inte utnyttjats på ett särskilt smart sätt och det måste ju högsta hönset bärastörsta hhundhuvudet för! Jag får erkänna att hans stil är inget som jag heller gillar. Men hur han ser ut och hur han beter sej är 2 helt skilda saker. Jag kan INTE avgöra hur han jobbar genom att tycka hur han ser ut och hurdan stil han har. Det är lätt att få förutfattade meningar om vissa människor. "Bla så har vi fått betala dyra pengar för att nå dit vi är idag,". Ja, och? Hade vi varit i AS utan att lägga dessa pengar? Antar att du ville ha dom pengarna till nyförvärv? Tänk om dom då hade floppat. Vilket ju inte är helt ovanligt. Det är lätt att styra klubben genom att sitta och skriva i ett forum och samtidigt vara motsats till sosse.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 16:05:59 GMT 1
Nä du vet inte hur han är men det vet jag. Jag är övertygad om att det spillts väldigt onödiga pengar till höger och vänster.Pengar är såklart inte en garanti men absolit något du kan använda som verktyg för att minimera riskerna. Nej jag bryr mej inte om att han är sosse..gör du?
|
|
|
Post by invalidname on Apr 17, 2013 16:14:40 GMT 1
Nä du vet inte hur han är men det vet jag. Jag är övertygad om att det spillts väldigt onödiga pengar till höger och vänster.Pengar är såklart inte en garanti men absolit något du kan använda som verktyg för att minimera riskerna. Nej jag bryr mej inte om att han är sosse..gör du? Nej JAG bryr mej inte om att han är sosse. Nej pengarna har inte alltid använts på ett bra sätt, men pengar har använts för att komma till AS. Vilket jag är MYCKET glad för. Bara det inte används till en ny Hannes H. Men det håller jag med dej om. Det måste ha varit Mats som tog hit honom för han ser så arrogant ut. Höök ser ju trevlig ut.
|
|