|
Post by qALLAHAN on Oct 31, 2014 13:08:05 GMT 1
Det går ju inte att bara räkna +/-. Bergström har tex varit inne på flest baklängesmål. För att få en någorlunda rättvis bild måste man ha med så många parametrar som möjligt. Hur mycket man spelar. vilka man spelar mot. Vilka man spelar med. Hur ofta man är inne på baklängesmål(Varje match?). Osv. Tycker mkt i årets +/- ser märkligt ut. Vi har ju inte en enda forward med bra +/-. Nästan hela laget är "en Angell"...bra framåt, dåligt bakåt...göra en massa mål och släppa in en massa. Inte för att det gör så mycket, för 7-6 är ju roligare än 1-0. Och 7-6 ger lika många poäng som 7-1
|
|
|
Post by aloviak on Oct 31, 2014 13:24:21 GMT 1
Sug på det här, efter 19 matcher har Matuskin, Pudas, Ekelund och Moyer varit inne på 10 baklänges mål var. Hur tolkar du det MrQ? Att Ekelund inte är ett dugg bättre än andra defensivt. Igår tycker jag snarare både han och Moyer stack ut som extremt offensiva. Dock utan att bidra med mål som ger +. Därför tycker jag att de andra känns som med kompletta Pudas har 4 as, hur har han varit med och producerat? Jag tycker att vi har bra backar och kalles styrka är ju framför mål och vid sargerna där Pudas är lite sämre. Kompletta backar har vi nästan inte, Nilsson är nog den som kan bli det
|
|
|
Post by aloviak on Nov 5, 2014 15:40:14 GMT 1
Bävern rankar Jonathan Pudas - 3 Bävergaddar (förra rankingen 3) Pudas har tagit ett snäpp upp och har ett stort plus i 3:an han får. Några snäpp till i offensiven och i det fysiska spelet och han är en toppback. Han kommer fortsätta att utvecklas så länge han är under Miros vingar.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 12, 2014 7:48:37 GMT 1
Vilken backjätte Pudas har blivit!! Har tagit flera kliv. Vår för tillfället bästa back tycker jag!!
|
|
|
Post by aloviak on Nov 12, 2014 8:43:02 GMT 1
Vilken backjätte Pudas har blivit!! Har tagit flera kliv. Vår för tillfället bästa back tycker jag!! Ja nu fick han i väg några skott också, varav en var riktigt bra direkt skott ☆☆☆
|
|
|
Post by aloviak on Jan 5, 2015 16:50:43 GMT 1
37 mål.
Så många mål framåt har Karlskronas back Jonathan Pudas varit inne på i spel fem mot fem den här säsongen. Med den noteringen är han bäst i hela HockeyAllsvenskan.
Undrar hur mycket det skiljer i pris på Pudas/Nick
|
|
|
Post by aloviak on Jan 5, 2015 16:55:02 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Jan 29, 2015 9:00:45 GMT 1
Finns det ngn back som är bättre i serien just nu? Tveksamt va? Han är ju inte den mest fysiska backen i serien. Men jag kan inte komma på ngn som är så noga som han när han spelar sig ur situationerna.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 29, 2015 9:14:54 GMT 1
Finns det ngn back som är bättre i serien just nu? Tveksamt va? Han är ju inte den mest fysiska backen i serien. Men jag kan inte komma på ngn som är så noga som han när han spelar sig ur situationerna. Håller helt med! Fantastisk utveckling
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 29, 2015 9:18:49 GMT 1
Fram med pennan! Säger till tidningen att han vill stanna, oavsett vilken serie vi spelar i!
|
|
|
Post by Zäta on Jan 29, 2015 9:25:05 GMT 1
Det är nog det naturliga att säga. Men kan han säga nej om SAIK kallar?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 29, 2015 9:26:14 GMT 1
Han har blivit vår bäste back ju längre säsongen gått.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 29, 2015 9:26:59 GMT 1
Fram med pennan! Säger till tidningen att han vill stanna, oavsett vilken serie vi spelar i! Ge han ett 2+1. Den grabben kunde man byggt defensiven runt!
|
|
|
Post by aloviak on Jan 29, 2015 10:04:50 GMT 1
Fram med pennan! Säger till tidningen att han vill stanna, oavsett vilken serie vi spelar i! Ge han ett 2+1. Den grabben kunde man byggt defensiven runt! Tillsammans med Matushkin
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 29, 2015 10:19:01 GMT 1
Ge han ett 2+1. Den grabben kunde man byggt defensiven runt! Tillsammans med Matushkin Nej tack. Går vi mot förmodan upp kan vi inte skriva fast honom
|
|