|
Post by khkkrille on Apr 4, 2015 18:39:50 GMT 1
Pudas blev klar innan vi ens hade spelat färdigt för säsongen, det är iallafall det som får Bengtzén att sjunka som en sten i mina ögon. Det är trist men tyvärr så de funkar. För mig hade de varit lika trist om de varit "osten" eller någon annan. Bengtzen vill det bästa för Brynäs då ju de betalar hans lön..inga konstigheter. En eloge till Pudas som inte lät de påverka hans spel
|
|
|
Post by time on Apr 4, 2015 18:42:32 GMT 1
Pudas blev klar innan vi ens hade spelat färdigt för säsongen, det är iallafall det som får Bengtzén att sjunka som en sten i mina ögon. Det är trist men tyvärr så de funkar. För mig hade de varit lika trist om de varit "osten" eller någon annan. Bengtzen vill det bästa för Brynäs då ju de betalar hans lön..inga konstigheter. En eloge till Pudas som inte lät de påverka hans spel Så funkar det i SHL. Bengtzens prat när han lämnade ger jag inget för. Han ville bara lägga lite bomull då. Han är även varit starkt ifrågasatt i Brynäs o är pressad att leverera nu. Om inte ryker han senast till våren.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2015 18:43:22 GMT 1
Pudas blev klar innan vi ens hade spelat färdigt för säsongen, det är iallafall det som får Bengtzén att sjunka som en sten i mina ögon. Det är trist men tyvärr så de funkar. För mig hade de varit lika trist om de varit "osten" eller någon annan. Bengtzen vill det bästa för Brynäs då ju de betalar hans lön..inga konstigheter. En eloge till Pudas som inte lät de påverka hans spel Det är just det jag menar med respekt.. och Bengtzén visade ingen alls, trots att vi släppte honom, trots allt hans snack om KHK, respekt och så vidare. Det borde vara förbjudet att kontakta spelare vars lag är inne i kritiska perioder under en säsong, men det hade nog varit svårt att kolla.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 4, 2015 18:59:31 GMT 1
Pudas blev klar innan vi ens hade spelat färdigt för säsongen, det är iallafall det som får Bengtzén att sjunka som en sten i mina ögon. Skulle inte förvåna mig om han varit och dragit i flera utav våra spelare innan vi spelat klart. Hade han väntat tills efter vårat avancemang blev klart hade jag inte sagt något. Smutsigt, Pudas har inget emot alls.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 5, 2015 8:02:57 GMT 1
Lökig nivå här. Vi har ju med gjort klart med spelare som inte spelat färdigt. Det är knappast ngt unikt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 5, 2015 8:11:10 GMT 1
Lökig nivå här. Vi har ju med gjort klart med spelare som inte spelat färdigt. Det är knappast ngt unikt. Enligt vem då? Men om det stämmer är det ju lika dåligt, dock ej Bengtzén-klass.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2015 10:46:32 GMT 1
Mycket låg nivå..sluta va barnsliga för fan!
|
|
|
Post by time on Apr 5, 2015 11:03:44 GMT 1
Det är trist men tyvärr så de funkar. För mig hade de varit lika trist om de varit "osten" eller någon annan. Bengtzen vill det bästa för Brynäs då ju de betalar hans lön..inga konstigheter. En eloge till Pudas som inte lät de påverka hans spel . Det borde vara förbjudet att kontakta spelare vars lag är inne i kritiska perioder under en säsong, men det hade nog varit svårt att kolla. En sån överenskommelse hade jag gärna sett
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 5, 2015 12:47:43 GMT 1
. Det borde vara förbjudet att kontakta spelare vars lag är inne i kritiska perioder under en säsong, men det hade nog varit svårt att kolla. En sån överenskommelse hade jag gärna sett Men knappast att för samtal med deras agenter väl?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 5, 2015 17:07:57 GMT 1
Lökig nivå här. Vi har ju med gjort klart med spelare som inte spelat färdigt. Det är knappast ngt unikt. Enligt vem då? Men om det stämmer är det ju lika dåligt, dock ej Bengtzén-klass. Gråhns exempelvis. Trucken. Minns inte exakt men hur va det med Höök och Ottinger?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 5, 2015 19:01:03 GMT 1
Enligt vem då? Men om det stämmer är det ju lika dåligt, dock ej Bengtzén-klass. Gråhns exempelvis. Trucken. Minns inte exakt men hur va det med Höök och Ottinger? Djurgården ville bli av med Trukhno och Grånhns ville komma till ett lag där han kunde stanna resten utav säsongen då han endast hade ett match-för-match-kontrakt med Växjö. Värvningarna utav Otto och Höök var dock inte snygga, de var ju klara för oss innan vi spelade ner Mörrum i div 2.
|
|
|
Post by chriande on Apr 5, 2015 19:34:30 GMT 1
Gråhns exempelvis. Trucken. Minns inte exakt men hur va det med Höök och Ottinger? Djurgården ville bli av med Trukhno och Grånhns ville komma till ett lag där han kunde stanna resten utav säsongen då han endast hade ett match-för-match-kontrakt med Växjö. Värvningarna utav Otto och Höök var dock inte snygga, de var ju klara för oss innan vi spelade ner Mörrum i div 2. KHK har tagit in spelare alla säsonger från Div2 och framåt runt jul. Det är i 99 fall av 100 pengarna som kommer i första hand, vilket är helt naturligt, då nästan alla toppspelare i Div 1 och i princip alla i HockeyAllsvenskan och SHL är fullblodsproffs som hoppar och far mellan olika lag hela tiden. Det finns ytterst få spelare som är helt lojala med sin moderklubb genom en hel karriär, det är fans och supportrar som är klubbarnas själ, ytterst få av dessa byter klubb genom hela livet.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 5, 2015 20:06:09 GMT 1
Ytterligare en som missuppfattat det hela, nåja.. nu släpper jag detta.
|
|
|
Post by time on Apr 5, 2015 21:52:30 GMT 1
Djurgården ville bli av med Trukhno och Grånhns ville komma till ett lag där han kunde stanna resten utav säsongen då han endast hade ett match-för-match-kontrakt med Växjö. Värvningarna utav Otto och Höök var dock inte snygga, de var ju klara för oss innan vi spelade ner Mörrum i div 2. KHK har tagit in spelare alla säsonger från Div2 och framåt runt jul. Det är i 99 fall av 100 pengarna som kommer i första hand, vilket är helt naturligt, då nästan alla toppspelare i Div 1 och i princip alla i HockeyAllsvenskan och SHL är fullblodsproffs som hoppar och far mellan olika lag hela tiden. Det finns ytterst få spelare som är helt lojala med sin moderklubb genom en hel karriär, det är fans och supportrar som är klubbarnas själ, ytterst få av dessa byter klubb genom hela livet. Redan i div3. Om du pratar om äldre spelare är det pengarna som styr mycket. Men knappast till 99%. En del ser lite längre Yngre spelare som vill uppåt i karriären spelar ofta hellre i en 4e line i SHL för 18000 i månaden än i en lägre division för pengarnas skull.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 5, 2015 23:04:33 GMT 1
Gråhns exempelvis. Trucken. Minns inte exakt men hur va det med Höök och Ottinger? Djurgården ville bli av med Trukhno och Grånhns ville komma till ett lag där han kunde stanna resten utav säsongen då han endast hade ett match-för-match-kontrakt med Växjö. Värvningarna utav Otto och Höök var dock inte snygga, de var ju klara för oss innan vi spelade ner Mörrum i div 2. Gråhns fick ett annat förslag av Växjö. Dom ville ha kvar honom. Vi är precis som alla andra klubbar i landet. Sig själv närmast.
|
|