|
Post by sheriff on Jun 17, 2013 14:24:21 GMT 1
Här har vi lite bilder på honom in action. Lite Mats Näslund-varning med 5-hålsbackhand som tydlig favorit. vimeo.com/43678732
|
|
|
Post by Zäta on Jun 17, 2013 15:02:01 GMT 1
Är det bara jag som tycker det ser ut att gå lite långsamt? Får lite samma vibbar som när pölle presenterades........
|
|
|
Post by wodmatte on Jun 17, 2013 15:06:42 GMT 1
helt övertygad bengtzen vet vad han gör så vi blir nog posetift överaskade
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jun 17, 2013 15:32:05 GMT 1
Chansvärvning.
|
|
|
Post by oneandonly on Jun 17, 2013 15:35:53 GMT 1
Jag är ju optimistiskt lagd och TROR att Bengtzen har 100 koll på vad han gör.
Jacob har snittet 0,98 och Bud Holloway hade 0.96 i ECHL. Som skrivits innan hade Mark H 0,62 i samma liga. Han kom 3:a i ECHL's poängliga. Kevin Ulanski som många velat ha hit tidigare (när han spelade i CHL) kom på 39:e plats...
Jag tror det är en KANONVÄRVNING!
Det ska in klasscenter och klassback!
|
|
|
Post by matse on Jun 17, 2013 15:36:59 GMT 1
Med de två tidigare ECHL kanonerna i färskt minne, så jublar jag väl inte direkt. Känns som han strandat på den nivån. Men tiden får utvisa. Det kanske blir riktigt bra.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 15:58:41 GMT 1
Jag är ju optimistiskt lagd och TROR att Bengtzen har 100 koll på vad han gör. Jacob har snittet 0,98 och Bud Holloway hade 0.96 i ECHL. Som skrivits innan hade Mark H 0,62 i samma liga. Han kom 3:a i ECHL's poängliga. Kevin Ulanski som många velat ha hit tidigare (när han spelade i CHL) kom på 39:e plats... Jag tror det är en KANONVÄRVNING! Det ska in klasscenter och klassback! Att blanda in Ulanski, som vi ville ha när vi spelade på lägre nivå, är rätt meningslöst! Nu har knappast någon tittat åt honom... Och för att Mark gjort succe, så har desto fler liknande spelare varit fiasko. Att du tror att det är kanonvärvning förvånar mig inte, för det är ju allt som värvas i dina ögon. Även förra säsongen, då vi skulle bli 7:a, med såna kanonvärvningar... Extrem chansning, ingenting annat. Allmänt känns det som allsvenska klubbar värvar etablerade AHL-spelare..det är liksom nivån vi är på nu och vad vi behöver. Och i synnerhet med tanke på att nästan hela laget är en chansning
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 17, 2013 16:19:38 GMT 1
Här ger jag dig helt rätt Callahan. Att blanda in MH, Ulanski eller vem det än må vara är faktiskt ointressant! Dels är det ju olika roller i ett lag, MH kanske inte fick samma istid? MHs spel kanske bättre passar stor rink? Finns ju hur många anledningar som helst till varför man inte kan jämföra sådär. Någon nämnde ju Mcgrane kontra MH..tycker ni McGrane var bättre sen?
|
|
|
Post by oneandonly on Jun 17, 2013 16:29:47 GMT 1
Jag är ju optimistiskt lagd och TROR att Bengtzen har 100 koll på vad han gör. Jacob har snittet 0,98 och Bud Holloway hade 0.96 i ECHL. Som skrivits innan hade Mark H 0,62 i samma liga. Han kom 3:a i ECHL's poängliga. Kevin Ulanski som många velat ha hit tidigare (när han spelade i CHL) kom på 39:e plats... Jag tror det är en KANONVÄRVNING! Det ska in klasscenter och klassback! Att blanda in Ulanski, som vi ville ha när vi spelade på lägre nivå, är rätt meningslöst! Nu har knappast någon tittat åt honom... Och för att Mark gjort succe, så har desto fler liknande spelare varit fiasko. Att du tror att det är kanonvärvning förvånar mig inte, för det är ju allt som värvas i dina ögon. Även förra säsongen, då vi skulle bli 7:a, med såna kanonvärvningar... Extrem chansning, ingenting annat. Allmänt känns det som allsvenska klubbar värvar etablerade AHL-spelare..det är liksom nivån vi är på nu och vad vi behöver. Och i synnerhet med tanke på att nästan hela laget är en chansning Du hoppade förstås över Bud Holloway och menade att de hade tur med Mark... Du har med andra ord sågat Bengtzen nu. Du tror INTE han vet vad han gör. Att inte KHK tog in Dig som sportchef istället! Du sågar både Janne K och Bengtzen titt som tätt. Vilken tränare och sportchef skulle vi ha för att Du skulle vara nöjd? Han är inte värvad som en extra spetsspelare och jag tror detta blir KANON! P.s Ja, jag hade fel i tipset ifjol, men har haft rätt så många ggr tidigare. Jag lovar att jag har roligare än Dig, då jag är optimist och tror på folks kompetens.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 16:45:14 GMT 1
Jag hoppar inte över varken det ena eller det andra...men VAD säger att denna killen skulle vara bättre än likvärdiga som floppat? Precis lika lite som att han skulle vara en ny Hurtubise! Att ifrågasätta är inte att såga. Jag undrar bara hur man vågar chansa på oprövade kort nästan hela tiden. Och i fallet Bengtzén, börjar jag nästan undra om han gjort det till någon slags sport att hitta spelare, som ingen känner till. Nästan av princip! Här ska jag visa att jag kan "trolla"! Tongångarna från övriga Sverige är också nästan lika svarta som förra säsongen...nästan ingen tror på oss. Förra säsongen hade de rätt...tänk om de får rätt igen!? Jag ser inget som kan garantera motsatsen och framför allt backsidan ser otroligt osäker ut.
Att tänka själv har också alltid varit ett motto för mig...
|
|
|
Post by optimisten on Jun 17, 2013 16:50:47 GMT 1
Förmodligen kvittar det vem som värvas. Hade Sedinarna värvats så är det också en chansning. Vi vet ju inte hur deras spelstil funkar i HA. Jag har minst lika roligt som OAO. Tycker faktiskt lite synd om callahan som verkar ha det väldigt deppigt. Att jämföra spelare har gjorts hela tiden här, även av C. Helt plötsligt ska vi inte göra det? Jag förstår inte!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 16:58:06 GMT 1
Att jämföra spelare, som är etablerade i Sverige, är en sak...eller åtminstone om de varit i europa, kan man ha lite hum. Spelare reagerar så otroligt olika på att komma hit, att det av den anledningen känns meninglöst att jämföra! Vi VET ju att två som presterat likvärdigt i nordamerika, kan prestera helt olika här. Extra svårt när det är lägre nivå än AHL. Antar all flopprisken är betydligt mindre då...
|
|
|
Post by optimisten on Jun 17, 2013 16:59:34 GMT 1
På tal om chansvärvningar. Är inte alla som värvas lite chansningar? Eller är det bara jag som sett stjärnor som värvas för att sen bli fiasko? Plus att dom kostar avsevärt mer än dom här blåbären Bentzén värvat.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 17:06:18 GMT 1
Jag ser inte Smotherman, Viklund, Galbraith och Bergström som chansningar, men nästan alla andra, mer eller mindre. Just för att detta nästan är de enda vi VET kan prestera! Kategorin stjärnor som floppar, är väl oftast äldre spelare, utan den rätta glöden...
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 17, 2013 17:42:58 GMT 1
Jag ser inte Smotherman, Viklund, Galbraith och Bergström som chansningar, men nästan alla andra, mer eller mindre. Just för att detta nästan är de enda vi VET kan prestera! Kategorin stjärnor som floppar, är väl oftast äldre spelare, utan den rätta glöden... Finns dock inga garantier i sportens värld.Smothie kan ju likaväl glra 10 poäng och vara urusel egentligen. Speciellt vi i KHK borde veta att ett bra namn inte alltid innebär succe och poängspruteri..otal är de spelarna som kommit hit och underprresterat. Ska bli en jäkligt intressant säsong detta.Ska bli kul att se om Bengtzen är den pusselbit vi saknat för att inte tala om hur skoj det ska bli att se Janne leda detta från start!
|
|