|
Post by Zäta on Jun 17, 2013 11:41:45 GMT 1
Jacob Cepis är klar för KHK. www.eliteprospects.com/player.php?player=12062Är det någon som har koll på hur bra ligorna NCAA och ECHL egentligen är? Jah har noll koll på det. Ed McGrane har ett högre poängsnitt i NCAA än Jacob............
|
|
|
Post by jompa on Jun 17, 2013 11:53:16 GMT 1
Welcome
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 17, 2013 12:01:30 GMT 1
Jacob Cepis är klar för KHK. www.eliteprospects.com/player.php?player=12062Är det någon som har koll på hur bra ligorna NCAA och ECHL egentligen är? Jah har noll koll på det. Ed McGrane har ett högre poängsnitt i NCAA än Jacob............ Fan, du lämnar ju öppet mål för Qallahan
|
|
|
Post by Zäta on Jun 17, 2013 12:07:26 GMT 1
Haha, ja men det stämmer ju...!!! Jag antar att han är här för att producera?
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 17, 2013 12:10:12 GMT 1
Om jag minns rätt från tiden när mcgrane o circelli värvades så pratades de väl om att devar väldigt stora skillnader på echl lagen och spelarna. Jag hoppas dock att Cepis kommer ses som en breddvärvning för någon vidare historik tycker jag inte han har. 1 match i AHL och 3 i FM luktar inte spets men han får gärna bevisa mig fel!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 12:17:54 GMT 1
mkt märkligt...är det den s k breddforwarden? På vilket sätt är han scoutad?? Vem vet vad han gåt för?? HUR? ECHL är väl inte allsvensk toppklass precis..? De spelarna brukar div 1-lagen värva. Misslyckas förstavalen..så får vi ta något annat? Tänker på de i Tyskland...
|
|
|
Post by Zäta on Jun 17, 2013 12:29:17 GMT 1
Han är väl inte vår förstacenter?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jun 17, 2013 12:35:42 GMT 1
mkt märkligt...är det den s k breddforwarden? På vilket sätt är han scoutad?? Vem vet vad han gåt för?? HUR? ECHL är väl inte allsvensk toppklass precis..? De spelarna brukar div 1-lagen värva. Misslyckas förstavalen..så får vi ta något annat? Tänker på de i Tyskland... Har betydligt bättre poängsnitt från EHCL än Hurtubise. En jämförelse som inte säger så mkt men nån vi känner till och har följt. Har även 8matcher med Tappara i ET där han gjorde 1mål o 2ass. Kan bli både flipp eller flopp men garanterat intressant att kolla in!
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 17, 2013 12:36:19 GMT 1
Oavsett var han spelar så ser jag detta som en mycket märklig värvning, kan inte ens tänka mig att KHK-krille är nöjd med denna värvning.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 12:38:00 GMT 1
precis...ännu en som kan bli det ena eller det andra. De säkra korten är otroligt få, eller nästan ickeexisterande! Typ 5 spelare... Att säga att truppen ser spännade ut, kan man...visst...men lite väl mycket spänning för min smak.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jun 17, 2013 12:40:05 GMT 1
mkt märkligt...är det den s k breddforwarden? På vilket sätt är han scoutad?? Vem vet vad han gåt för?? HUR? ECHL är väl inte allsvensk toppklass precis..? De spelarna brukar div 1-lagen värva. Misslyckas förstavalen..så får vi ta något annat? Tänker på de i Tyskland... Har betydligt bättre poängsnitt från EHCL än Hurtubise. En jämförelse som inte säger så mkt men nån vi känner till och har följt. Har även 8matcher med Tappara i ET där han gjorde 1mål o 2ass. Kan bli både flipp eller flopp men garanterat intressant att kolla in! Och sämre än Ed McGrane, detta är en rejäl chansning, kan inte tänka mig att detta är någon av de (två) planerade forwards som skulle in, kanske forward tre.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 17, 2013 12:42:58 GMT 1
EP visar tre matcher i Tappara, utan poäng. Men massor i ECHL. Luktar TAIF-värvning... Går ju inte att veta någonting annat än siffror
|
|
|
Post by optimisten on Jun 17, 2013 12:43:49 GMT 1
Som mitt namn antyder så letar jag hellre possitiva än negativa saker. Helt tvärtemot vissa andra här. Pålle jämförde Hurtubaise mot Cepis. Hurtubaise hade i ECHL ett poängsnitt på 0,66% medans Cepis låg på 0,98%. Båda spelade i bottenlag. Kan väl tillägga att jag tycker Hurtubaise är "hyfsad" .
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 17, 2013 13:19:26 GMT 1
EP visar tre matcher i Tappara, utan poäng. Men massor i ECHL. Luktar TAIF-värvning... Går ju inte att veta någonting annat än siffror Jag kände precis som du att det luktar TAIF. Nä, Gloriel, denna killen har jag väldigt svårt att placera in vart han ska lira. Känns, utan att ha sett killen visserligen, somen breddspelare och de trodde jag vi var klara med. Fast tror vi får vänja oss vid det här, att det värvas transor utan att de för den skull måste vara stjärnor. Nu är det ju fritt att ta in hur man vill.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 17, 2013 13:21:24 GMT 1
Det skulle in en Spetsback,spetsforward och en breddforward enligt SB. Hämtar man verkligen bredd från andra sidan pölen? Han kan ju dessutom både spela fw och c.
Så den stora frågan är om han räknas som bredd eller spets......
|
|