|
Post by oneandonly on Jun 17, 2013 17:57:16 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Jun 17, 2013 18:55:48 GMT 1
En spetscenter till framåt. Kanske Cepis räknas som ngt mittemellan spets och bredd.
|
|
ano
Nybörjare
|
Post by ano on Jun 17, 2013 23:59:14 GMT 1
Jag är ju optimistiskt lagd och TROR att Bengtzen har 100 koll på vad han gör. Jacob har snittet 0,98 och Bud Holloway hade 0.96 i ECHL. Som skrivits innan hade Mark H 0,62 i samma liga. Han kom 3:a i ECHL's poängliga. Kevin Ulanski som många velat ha hit tidigare (när han spelade i CHL) kom på 39:e plats... Jag tror det är en KANONVÄRVNING! Det ska in klasscenter och klassback! Att blanda in Ulanski, som vi ville ha när vi spelade på lägre nivå, är rätt meningslöst! Nu har knappast någon tittat åt honom... Och för att Mark gjort succe, så har desto fler liknande spelare varit fiasko. Att du tror att det är kanonvärvning förvånar mig inte, för det är ju allt som värvas i dina ögon. Även förra säsongen, då vi skulle bli 7:a, med såna kanonvärvningar... Extrem chansning, ingenting annat. Allmänt känns det som allsvenska klubbar värvar etablerade AHL-spelare..det är liksom nivån vi är på nu och vad vi behöver. Och i synnerhet med tanke på att nästan hela laget är en chansning Tjenare, Vad tror ni Karlskoga tänkte i och med värvningar som www.eliteprospects.com/player.php?player=12845 och www.eliteprospects.com/player.php?player=12846?
|
|
|
Post by vsn on Jun 18, 2013 0:23:09 GMT 1
Vad de tänkte? "Eftersom vi inte har 3000 på läktaren eller tar 5000kr per säsongskort så har vi inte de ekonomiska krafterna att slåss med de andra lagen när det gäller spetsspelare från andra länder" kanske, vad vet jag?
3500kr vs 4900kr är lite skillnad, dock inte så stor skillnad i publiksnitt hemma, där Karlskoga snittade ungefär 2500 och Karlskrona ungefär 2900 under grundserien.
|
|
ano
Nybörjare
|
Post by ano on Jun 18, 2013 0:29:25 GMT 1
Vad de tänkte? "Eftersom vi inte har 3000 på läktaren eller tar 5000kr per säsongskort så har vi inte de ekonomiska krafterna att slåss med de andra lagen när det gäller spetsspelare från andra länder" kanske, vad vet jag? Hej vsn, Jag förstår inte ditt svar. Dessa två herrar kom från spel i Italien, dessa trodde man skulle floppa totalt. Istället så spelar idag Bellissimo och Plastino i elitserien! KHK har mer ekonomisk kraft än Karlskoga, så nog vet allt Bengtzén vad han pysslar med. Inte för att döma någon, men det känns generellt som att folk i detta forum är väldigt okunniga kring hockeykultur, historia - och trångsynta vad gäller konceptet BS tar till KHK.
|
|
|
Post by vsn on Jun 18, 2013 1:10:32 GMT 1
För att vara ärlig så måste KHK gå plus något enormt den här säsongen, om man jämför med fixstjärnorna förra säsongen.
Jag tror att SB har vissa scoutingproblem nu när han helt plötsligt letar spelare som till synes ligger en halv nivå över de har han haft mest scouting på de senaste 7 säsongerna. (Då tänker jag självklart på spets, inte på bredd).
Det känns som att det borde finnas ekonomisk marginal att ta in lite mer beprövade spelare än att behöva luta sig tillbaka på chansningar när vi redan har i princip hela truppen klar, och förutom den tilltänkta 1-linen så ser jag väl egentligen inte någon som kan tänkas kräva mer än lovligt för att få en chans/ny chans i Allsvenskan.
|
|
|
Post by vsn on Jun 18, 2013 1:15:40 GMT 1
Jag kan ju dock erkänna att om KHK hade presterat lika bra som BIK gör och kunnat sälja säsongskort för 3500 så hade jag blivit grymt imponerad. Jag har bara problem att se hur det ska ske med den här truppen... Jag tycker inte ens att den känns medelstark om man ser till alla andra laguppställningar inför AS den här säsongen.
Jag är jävligt rädd att vi hamnar på 13-14e plats igen, och att styrelsen spottar ur sig ännu ett "Men vi lär ju oss fortfarande!".
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jun 18, 2013 5:29:05 GMT 1
This is your thread Jacob, so very welcome to sunny Karlskrona. You'll notice that the sun doesn't always shine here (and for some it never does )
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jun 18, 2013 6:33:34 GMT 1
Intressant hur ElitProspectvärvningskritiker enkelt förvandlas till Elitprospectsågare...
|
|
|
Post by vsn on Jun 18, 2013 19:37:29 GMT 1
EliteProspect-realister är också en gångbar term.
|
|
|
Post by time on Jun 18, 2013 21:17:17 GMT 1
mkt märkligt...är det den s k breddforwarden? På vilket sätt är han scoutad?? Vem vet vad han gåt för?? HUR? ECHL är väl inte allsvensk toppklass precis..? De spelarna brukar div 1-lagen värva. Misslyckas förstavalen..så får vi ta något annat? Tänker på de i Tyskland... tja, det kan ju vara så att Stefan har mer kontakter än dig over there som scoutat honom?
|
|
|
Post by time on Jun 18, 2013 21:23:35 GMT 1
Med de två tidigare ECHL kanonerna i färskt minne, så jublar jag väl inte direkt. Känns som han strandat på den nivån. Men tiden får utvisa. Det kanske blir riktigt bra. Vilka syftar du på?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 18, 2013 21:47:07 GMT 1
mkt märkligt...är det den s k breddforwarden? På vilket sätt är han scoutad?? Vem vet vad han gåt för?? HUR? ECHL är väl inte allsvensk toppklass precis..? De spelarna brukar div 1-lagen värva. Misslyckas förstavalen..så får vi ta något annat? Tänker på de i Tyskland... tja, det kan ju vara så att Stefan har mer kontakter än dig over there som scoutat honom? FInns någon scout där, som sett honom spela i allsvenskan? Eller på stor rink? Tror inte alla scouter att deras spelare ska göra succé?
|
|
|
Post by time on Jun 18, 2013 21:47:55 GMT 1
Jag hoppar inte över varken det ena eller det andra...men VAD säger att denna killen skulle vara bättre än likvärdiga som floppat? Precis lika lite som att han skulle vara en ny Hurtubise! Att ifrågasätta är inte att såga. Jag undrar bara hur man vågar chansa på oprövade kort nästan hela tiden. Och i fallet Bengtzén, börjar jag nästan undra om han gjort det till någon slags sport att hitta spelare, som ingen känner till. Nästan av princip! Här ska jag visa att jag kan "trolla"! Tongångarna från övriga Sverige är också nästan lika svarta som förra säsongen...nästan ingen tror på oss. Förra säsongen hade de rätt...tänk om de får rätt igen!? Jag ser inget som kan garantera motsatsen och framför allt backsidan ser otroligt osäker ut. Att tänka själv har också alltid varit ett motto för mig... Visst. Men hade dina tankar slagit in hade vi mött Landskrona och Åstorp i vinter.
|
|
|
Post by vsn on Jun 18, 2013 23:11:57 GMT 1
Ja, och hade vi inte haft tur i sista omgången så hade vi mött just de lagen... (Då kanske en ECHL-värning hade varit mer passande också.)
|
|