|
Post by kaffe on Dec 13, 2013 12:58:00 GMT 1
Det är väl ganska självklart att Herr Karlsson inte är tänkt att bli vår nya första center. Jag är ändå väldigt positiv till lånet och ser att det finns fler anledningar till det.
Den främsta anledningen till lånet är förstås för att vi helt enkelt inte har tillräckligt med forwards för de kommande två matcherna. Vi har då egentligen två alternativ, panikvärva in någon nu eller ta in någon tillfälligt. Visst haltar framförallt vårt bortaspel nu, men att ta in vad som helst till vilket pris som helst är inte heller en lösning. Jag ser hellre att man tar sin tid att hitta rätt spelare och till ett bra pris så att vi får in någon som kan lyfta laget i den tunga våren och få till en kul kvalserie.
Den andra anledningen är att man får en chans att prova på en ny spelare och då tycker jag att det är bra att man testar någon som faktist har potential till att bli en byggstomme i laget senare. Herr Karlsson är en spelare som är relativt oprövad i Allsvenskan men som är en av de spelare som gör det riktigt bra i div. 1 som kan ta ett kliv upp. Jag kan satsa en slant på att det är så Bengtzén tänker också att det här kan komma att bli en spelare för KHK. Det är svårt att sia om hur han kommer hantera att komma in i laget och göra bra ifrån sig på så kort tid men man kan inte säga att Herr Karlsson saknar potential. Då tycker jag det är bättre med ett sådant här lån än en legoknekt för dyra pengar.
Jag ser fram emot att se vad han kan uträtta på is. Division 1 och HA är väldigt olika, men jag har en känsla av att det här kan bli bra.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 13, 2013 13:01:08 GMT 1
Detta är ett bra lån, tror jag.
|
|
|
Post by vsn on Dec 13, 2013 17:20:34 GMT 1
För att förtydliga: Vi lånar bara spelare. Tyckte det lät som att detta inte skulle vara fallet denna säsongen, men än så länge har vi totalt 0 nya kontrakterade spelare och 3 lån. Det här ser jag som ett skämt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 13, 2013 20:07:33 GMT 1
visst är det så...måste vara fullständigt desperat och felet är att Stefan inte lyckats hitta en ersättare till Somma på flera veckor (inte direkt imponerande)...sedan Cepis och nu annan frånvaro..och Widerström gav "Röglelånsvibbar". Välkommen till lånvärlden
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 13, 2013 20:49:58 GMT 1
Tror inte det är desperation, då hade nog en panikvärvning legat närmare till hands, typ betala för mycket för "vem-det-nu-var" förra veckan. Jag är snarare tacksam för lite kräsenhet i det som ska bli "vårt" och en möjlighet att "klämma" lite på någon som kan vara intressant. Inte desperation, bara en nödvändighet...
|
|
|
Post by matse on Dec 13, 2013 22:57:49 GMT 1
Har för mig att han gjorde avgörande 2-3 mot oss härom året. Ett friläge i slutminuterna, där nr77 och publiken ville ha en utvisning när de snodde pucken efter en brysk sargduell. Dags att betala tillbaka i så fall.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 14, 2013 0:43:39 GMT 1
visst är det så...måste vara fullständigt desperat och felet är att Stefan inte lyckats hitta en ersättare till Somma på flera veckor (inte direkt imponerande)...sedan Cepis och nu annan frånvaro..och Widerström gav "Röglelånsvibbar". Välkommen till lånvärlden Har du koll på marknaden??? "Inte imponerande" tyder iaf på de..slå steffe en signal vettja! Nu låter jag bister kanske men du kallar han ju mer eller mindre inkompetent!
|
|
|
Post by ksoze on Dec 14, 2013 1:49:04 GMT 1
Ska bli skitkul att se vad Jakob kan göra i HA. Att vi lånar är inte så konstigt, är nog en ganska trög marknad samtidigt som vi inte behöver ha någon panik alls. Vi ligger två i serien och hade som målsättning att klara oss kvar, målet är mer eller mindre redan uppfyllt.. Gör mig inte ett skit att vi lånar in någon spelare här och var, det är så det ser ut i dagens läge. Finns nog inget lag i HA i dag som gör en säsong utan 5-10 lån/säsong.
|
|
|
Post by vsn on Dec 14, 2013 9:10:27 GMT 1
Alltså khkkrille, tycker du det är kompetent att inte hitta en förstacenter på ungefär 6 månader? Det måste ju vara helt jävla tomt på spelarmarknaden hela tiden!
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 14, 2013 10:21:00 GMT 1
Alltså khkkrille, tycker du det är kompetent att inte hitta en förstacenter på ungefär 6 månader? Det måste ju vara helt jävla tomt på spelarmarknaden hela tiden! Nädå det finns spelare där men det är väl knappast så att man bara tar nån i högen? Allt måste stämma och de ska framförallt vilja hit.. Oerhört konstigt att börja kalla SB inkompetent då han är den i särklass viktigaste pusselbiten till att vi tagit oss från ett kaosartat bottenlag till ett stabilt topplag på EN säsong. Ja du hör ju själv....
|
|
|
Post by Sverker on Dec 14, 2013 12:13:20 GMT 1
Alltså khkkrille, tycker du det är kompetent att inte hitta en förstacenter på ungefär 6 månader? Det måste ju vara helt jävla tomt på spelarmarknaden hela tiden! Om man ser till resultatet så här långt, har vi väl en duglig förstacenter, eller? Tycker vi har 2 faktiskt nr 40 och 41.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 14, 2013 12:38:50 GMT 1
Alltså khkkrille, tycker du det är kompetent att inte hitta en förstacenter på ungefär 6 månader? Det måste ju vara helt jävla tomt på spelarmarknaden hela tiden! Så du tycker Jensen gör det dåligt? Den enda som håller med dig i detta är khkkrille.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 14, 2013 13:22:21 GMT 1
Ska tydligen spela mellan jimma och kurki.
|
|
|
Post by vsn on Dec 14, 2013 14:21:34 GMT 1
Alltså khkkrille, tycker du det är kompetent att inte hitta en förstacenter på ungefär 6 månader? Det måste ju vara helt jävla tomt på spelarmarknaden hela tiden! Om man ser till resultatet så här långt, har vi väl en duglig förstacenter, eller? Tycker vi har 2 faktiskt nr 40 och 41. Nej, jag tycker att både Jensen och Lindholm gör ett jobb som är över all förväntan och det ska de ha beröm för. Dessvärre är ingen av dem våran uttalade förstacenter, eftersom SB själv också snackar om en förstacenter. Det är snarare så att vi lägger onödigt stor press på dem att prestera i varje match, eftersom vi inte har någon ledande center med pondusen som krävs för att bära fram en uttalad förstaline. En högre tekningsprocent och en lite starkare spelartyp hade heller inte varit fel att ha. Ett genomgående tema den här säsongen är väl annars att "allt måste stämma", då börjar jag undra om SB går och väntar på att någon specifik spelare ska bli kontraktslös. Dessutom så har ju två spelare redan fått sparken trots att allt bevisligen stämde, eftersom de fick kontrakt här.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 14, 2013 14:24:21 GMT 1
Alltså khkkrille, tycker du det är kompetent att inte hitta en förstacenter på ungefär 6 månader? Det måste ju vara helt jävla tomt på spelarmarknaden hela tiden! Om man ser till resultatet så här långt, har vi väl en duglig förstacenter, eller? Tycker vi har 2 faktiskt nr 40 och 41. Ja vi är ju inte i skriande behov av en förstecenter..nu mjukade du upp mej lite sverker när du nämnde nr 41 vi är i behov av spetsvingar..och gärna en back så kurki kan fortsätta som forward!
|
|