|
Post by khkkrille on Dec 14, 2013 14:25:37 GMT 1
Om man ser till resultatet så här långt, har vi väl en duglig förstacenter, eller? Tycker vi har 2 faktiskt nr 40 och 41. Nej, jag tycker att både Jensen och Lindholm gör ett jobb som är över all förväntan och det ska de ha beröm för. Dessvärre är ingen av dem våran uttalade förstacenter, eftersom SB själv också snackar om en förstacenter. Det är snarare så att vi lägger onödigt stor press på dem att prestera i varje match, eftersom vi inte har någon ledande center med pondusen som krävs för att bära fram en uttalad förstaline. En högre tekningsprocent och en lite starkare spelartyp hade heller inte varit fel att ha. Ett genomgående tema den här säsongen är väl annars att "allt måste stämma", då börjar jag undra om SB går och väntar på att någon specifik spelare ska bli kontraktslös. Dessutom så har ju två spelare redan fått sparken trots att allt bevisligen stämde, eftersom de fick kontrakt här. Håller med!
|
|
|
Post by kaffe on Dec 14, 2013 16:09:57 GMT 1
Delar ut fin tackling i offensiv zon i första BP. Han verkar sugen på att visa upp sig.
|
|
|
Post by 31an on Dec 23, 2013 20:34:41 GMT 1
Två matcher till, mot Troja och Mif.
Bra, på så sätt att jag vill se mer av honom. Tyvärr innebär det väl att inget nyförvärv är på G.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 23, 2013 20:54:20 GMT 1
beror det på Bengtzens oförmåga/ovilja att betala bra spelare...eller åter igen sabbad ekonomi? Börjar bli löjligt att vara utan 2 av 3 förstalinespelare i månader
|
|
|
Post by Zäta on Dec 23, 2013 21:10:40 GMT 1
beror det på Bengtzens oförmåga/ovilja att betala bra spelare...eller åter igen sabbad ekonomi? Börjar bli löjligt att vara utan 2 av 3 förstalinespelare i månader Detta är ju ingen bekräftad sanning alls. Men enligt Fredde på wash out va vi i dagsläget 700 000 back.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 23, 2013 21:24:58 GMT 1
jo...och jag börjar undra om denna skit ligger bakom mer än herr sportchef. Får han inte tillräckligt till toppspelare??? ÄR budgeten verkligen så havererad, så är det stor skandal
|
|
|
Post by eddietheeagle on Dec 23, 2013 21:42:00 GMT 1
Om vi ligger 700 000 minus så görs det något monumentalt fel inom föreningen och är i sådana fall illavarslande och oroande. Man måste väl börja fråga sig varför saker går åt fel riktning redan när man ligger 100 000 minus. Att då fortsätta på samma spår och låta det rinna iväg ytterligare påvisar en stor dos ignorans och dumhet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 23, 2013 21:46:10 GMT 1
Sjukast är väl att det inte funkar något år. Oavsett om folk byts, så går det likadant, mer eller mindre
|
|
|
Post by eddietheeagle on Dec 23, 2013 21:55:16 GMT 1
Det tyder på en inkompetens. Någonstans felar man. Jag kan emellertid inte sia om vad då jag saknar inblick i verksamheten. Bara till att hoppas att det löser sig.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 23, 2013 23:11:19 GMT 1
Jag har inte heller någon insikt som sagt. Bara rykten som sagt. Men om så är fallet är det naturligtvis en skandal med tanke på läget. Är det inte så är ju allt i sin ordning.
I vilket fall som helst vore det intressant att höra om det stämmer. För är det så att det stämmer vore det inte bra alls.Då är ju frågan om Mats är ensam ansvarig för allt slarv?
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 24, 2013 1:33:04 GMT 1
Då drar vi igång en omgång rykten till..kan detta vara anledningen till att Mats fått gå? Inte själva löneposten utan hans totala brist på kompetens och lyhördhet? Ingen omöjlighet alls!
|
|
|
Post by sydost on Dec 24, 2013 20:44:57 GMT 1
Taskigt mot Jakob att hans tråd får klä skott för ekonomidiskussionen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 24, 2013 21:24:12 GMT 1
helt rätt...sorry. Anledningen är ju egentligen inte Jakob, utan det allmänna läget. Att vi inte fyller ut luckorna för allsvenska toppspelare. Spelare typ Jakob är perfekt att testa då och då, men ingen förväntar sig väl att han ska fylla dessa luckor direkt. Känns mer logiskt att testa spelare, när man redan har full trupp. Guldkorn finns definitivt. Tror i o f s mer på att låna en mer rutinerad spelare än alla junisar i detta läge
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 25, 2013 11:28:04 GMT 1
Vad jag fått till mig så har lönekostnaderna varit för tok för höga på "övrig" personal.. Fattas det i den ena högen(budget) får man flytta över ifrån den andra (Cerpis,Somma) högen..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 25, 2013 12:13:02 GMT 1
övrig personal måste väl vara extremt lättbudgeterat??? Hur FAN bedrivs saker egentligen? Och OM det är -700000...och om en person skulle vara skyldig. Hur kan det ta så lång tid innan det uppmärksammas? Ingen ekonom som kollar räkenskaperna?
|
|