|
Post by vsn on Dec 27, 2013 0:25:13 GMT 1
Han gör sitt jobb i tekningscirkeln i alla fall.
Jag har egentligen inte så mycket att klaga på, osynlig som sagt, men gör heller inga direkta misstag vad jag har sett. Tar det säkra före det osäkra och agerar defensivt som tredjecenter, vilket jag kan förstå. Dessvärre blir väl också resultatet av detta att det inte händer så mycket framåt, och som korttidslån hade jag gärna sett lite mer av vad han kan skapa offensivt. Matchades väl med Cruseman och Janohls idag om jag inte kommer ihåg fel, är lite osäker då jag tyckte att hela Karlssons kedjeformation var väldigt... oinspirerad. +-0 för dagen i alla fall.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 27, 2013 1:30:10 GMT 1
Vi har hittat en TEKARE! Över 56%. Söder har knappt 42... Är det en nivå som kan hållas över längre tid, så kunde det vara en nyttig spelare att ha kvar. Janne sa ju att han var topp 3 förra matchen...så det finns väl potential.
|
|
|
Post by time on Dec 27, 2013 9:47:33 GMT 1
Vi har hittat en TEKARE! Över 56%. Söder har knappt 42... Är det en nivå som kan hållas över längre tid, så kunde det vara en nyttig spelare att ha kvar. Janne sa ju att han var topp 3 förra matchen...så det finns väl potential. Nästa säsong kanske
|
|
|
Post by Zäta on Dec 29, 2013 21:42:31 GMT 1
SB ville skriva kontrakt säsongen ut. Han tackade nej och drar tillbaka till Vimmerby.
|
|
|
Post by 31an on Dec 29, 2013 22:11:49 GMT 1
Undrar varför. Div 1 känns mer som hans nivå ärligt talat. Inte för att han var kass, han hade sina bra sidor men inte riktigt vad vi behöver känns det som.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 29, 2013 22:59:25 GMT 1
Riktigt bra som 3-4 line center..vinner ju tom nån tekning då o då kul med spelare som har lite klubbkänsla..mitt tips är att han lirar här nästa säsong
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 30, 2013 0:56:11 GMT 1
Undrar varför. Div 1 känns mer som hans nivå ärligt talat. Inte för att han var kass, han hade sina bra sidor men inte riktigt vad vi behöver känns det som. Tydligen bara på denna väg Stefan kan värva... 3:e och 4:e linare har vi redan öberflöd av. Möjligen att han kunde ersatt någon annan
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 30, 2013 1:47:16 GMT 1
Vi har inte överflöd av något. Tom så att vi är folk kort i de kedjorna numera..men vi ses nästa säsong Jakob!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 30, 2013 1:53:23 GMT 1
heh...du fattar nog vad jag menar...att det är en helt annan nivå som måste in för att kunna behålla topp 3-platsen. som vi för bövelen haft sedan vi började. För många av överraskningarna har fått soppatorsk, plus skador/sjukdomar
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 30, 2013 2:02:20 GMT 1
Tror mer det har att göra med att överraskningsmomentet är över och att de lite bättre lagen (mif, vik, bik o dif) har spelare som helt enkelt kan stoppa vårt lag och stå upp mot vårt sätt att spela hockey. men för att återgå till Jakob så ser jag honom som någon som kan utvecklas och någon vi på sikt kan ha nytta av så helt rätt att erbjuda honom förlängning redan i år. Vi kan inte eller bör inte stirra oss blinda på denna säsongen tycker jag utan vi har plats för att tänka långsiktigt med..det måste man ha!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 30, 2013 2:11:49 GMT 1
men har vi inte redan kontrakt med flera, för att åter använda uttrycket, 3:e och 4:e-linespelare? Man brukar prata om att ta nästa steg och jag undrar om inte kvoten "utvecklingsspelare" är rätt full. Beror lite på om det försvinner någon.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 30, 2013 2:17:19 GMT 1
Kan väl inte va fel att ha bredd och konkurrens även på de platserna? Två av dem som lirar där idag har jag svårt att se här nästa säsong och det är Svensson som antagligen slutar eller trappar ner och så Jahnols som absolut inte passar in i de kedjorna. Jahnols är ett dilemma..för dålig för 1a och 2a linen och passar inte till att brunka. Pointman i PP men har inte sett han dra iväg ett skott än! Så mitt svar blir att någon av deras platser hade Jakob kunnat ta redan denna säsongen men framförallt nästa.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 30, 2013 2:26:04 GMT 1
Där kan jag hålla med. Ser heller inte någon användning för Janohls längre. Fruktansvärt ojämn spelare, som trots allt levt på sitt skott. Men vart har det tagit vägen? Begriper inte heller varför han ska stå på blå... Och Jimma hänger helt enkelt inte med
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 30, 2013 2:45:01 GMT 1
Nä Jimma är för seg..det sa jag redan ifjol men då tyckte några han var elitseriemässig..snacka om olika syn
|
|
|
Post by Zäta on Dec 30, 2013 11:48:56 GMT 1
Jimma är inte vindsnabb på rören. Men han är bland dom absolut bästa i serien längs sargen. Jag tror jimma kommer vara kvar. Men #9 kommer inte alls till sin rätt i dagsläget.
|
|