|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 12, 2013 21:08:29 GMT 1
KHK lånar centern Jakob Karlsson, lagkapten i Vimmerby. Nya lån, hoppas det blir bra!
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 12, 2013 21:30:33 GMT 1
Fel väg att gå..om vi ska låna så ska vi låna från lag över oss och inte någon som är inkörd i sunkigt div1 tempo. Tveksam med andra ord
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 12, 2013 21:37:41 GMT 1
spontan tanke...men vad säger du om Lindholms, Crusemans och Anderssons sunkiga tempo? Dessutom komna från än sunkigare serier.. Antar att det är ren desperation för att fylla truppen fram till jul
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 12, 2013 21:53:21 GMT 1
De har dock fått en stenhård försäsongsträning och träningsmatcher. Lindholm hade ju också fina färska meriter från högre serier och är ju en talang. Inget av detta tycker jag man kan säga om Jakob. Hade mycket hellre sett OIKs dansk om man nu ska plocka någon från ettan..
|
|
|
Post by time on Dec 12, 2013 22:35:16 GMT 1
De har dock fått en stenhård försäsongsträning och träningsmatcher. Lindholm hade ju också fina färska meriter från högre serier och är ju en talang. Inget av detta tycker jag man kan säga om Jakob. Hade mycket hellre sett OIKs dansk om man nu ska plocka någon från ettan.. Tror du verkligen att lag som har något streck att spela om lånar ut spelare? Speciellt sina spetsar? Så korkade är de inte
|
|
|
Post by vsn on Dec 13, 2013 8:11:30 GMT 1
Är det här ett skämt?
|
|
|
Post by thebeast on Dec 13, 2013 8:26:05 GMT 1
Ja, Bengtzén har misslyckats med dom flesta än så länge. Så visst är detta ett skämt. OM det nu inte är ett skämt så hälsar jag dej varmt välkommen Jakob. Har sett dej spela många ggr. Detta blir bra. Fast tyvärr blir det inte så länge.
|
|
|
Post by benderman on Dec 13, 2013 8:30:36 GMT 1
Jag tror han står sig bra i hockeyallsvenskan, kommer ihåg honom i OIKs tröja där han var riktig bra. Han och hans partner Holmberg har lyft Vimmerby från medioker div1 lag till topp av E serien. Han är här att bredda truppen i två matcher men snart måste vi ha permanent lösning. Hur det än är så litar jag på Janne och SB.
|
|
|
Post by time on Dec 13, 2013 8:32:13 GMT 1
När jag såg Jakob i OIK var jag övertygad om att han nu skulle spela i HA.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 13, 2013 9:34:44 GMT 1
De har dock fått en stenhård försäsongsträning och träningsmatcher. Lindholm hade ju också fina färska meriter från högre serier och är ju en talang. Inget av detta tycker jag man kan säga om Jakob. Hade mycket hellre sett OIKs dansk om man nu ska plocka någon från ettan.. Tror du verkligen att lag som har något streck att spela om lånar ut spelare? Speciellt sina spetsar? Så korkade är de inte Vilket streck då om man får fråga? Allettan är ju körd för dem?? Plus att de enbart hade handlat om 2 matcher så han hade ju varit tillbaka till fortsättningsserien
|
|
|
Post by Rocket on Dec 13, 2013 10:32:45 GMT 1
När jag såg Jakob i OIK var jag övertygad om att han nu skulle spela i HA. En av de bästa spelarna i division 1F de åren han spelade i OIK och speciellt det sista. Bra speed på rören och tung att möta. Han bröt ju sitt kontrakt med OIK för spel i hockeyallsvenskan med Borås. Borås degraderades pga ekonomin och han hamnade i sin hemmaklubb strax innan säsongen började. Att han varit ett ämne för HA är det inget snack om, frågan är bara om han är det fortfarande? Ska bli intressant att se honom imorgon mot SSK. Jag tror ändå att Bengtzén och Jane K har ganska bra koll Om jag fattat det rätt så ska han spela 2 matcher för KHK!
|
|
|
Post by time on Dec 13, 2013 10:48:55 GMT 1
Tror du verkligen att lag som har något streck att spela om lånar ut spelare? Speciellt sina spetsar? Så korkade är de inte Vilket streck då om man får fråga? Allettan är ju körd för dem?? Plus att de enbart hade handlat om 2 matcher så han hade ju varit tillbaka till fortsättningsserien Sorry jag som blandade ihop klubbarna.
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 13, 2013 10:49:19 GMT 1
Tror du verkligen att lag som har något streck att spela om lånar ut spelare? Speciellt sina spetsar? Så korkade är de inte Vilket streck då om man får fråga? Allettan är ju körd för dem?? Plus att de enbart hade handlat om 2 matcher så han hade ju varit tillbaka till fortsättningsserien Exakt! OIk kan väl knappast förlora något på att låna ut Max.. Mest ekonomi att vinna så fall...
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 13, 2013 11:02:09 GMT 1
Ja en spelare jag mer än gärna sett på närmre håll.. Lugnt Time..man kan inte ha rätt varje gång
|
|
|
Post by time on Dec 13, 2013 11:43:21 GMT 1
Vilket streck då om man får fråga? Allettan är ju körd för dem?? Plus att de enbart hade handlat om 2 matcher så han hade ju varit tillbaka till fortsättningsserien Exakt! OIk kan väl knappast förlora något på att låna ut Max.. Mest ekonomi att vinna så fall... Läs innantill vad jag skrev ovan
|
|