|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 27, 2014 9:07:45 GMT 1
En som satt bredvid mej igår hade redan fått inbetkort innan matchen spelades på 3400 kr!? Han såg lite fundersam ut när publiksiffran lästes upp. Bart: Tror du man visste redan då att vissa skulle köpa 2,3 eller 4 biljetter till matchen eller har klubben själva köpt 300 biljetter för att det skulle bli 3400 i publiken? Noterat ditt erbjudande pålle! Bra! Hör av dig när du varit i kontakt med Elofsson.
|
|
|
Post by noll1 on Feb 27, 2014 10:04:56 GMT 1
KHKs marknadsavdelning hade säkert kunnat vara tydligare och kanske tom borde varit tydligare med hur de tänkte sig kostnaderna för enkronan. I 10-öringen var det supertydligt, det stod rakt av 340:- och man kunde betala in före matchen.
Men ärligt talat, är det bara jag som tycker att detta är en storm i ett vattenglas? Stormen började tom *innan* matchen, om det nu var så viktigt kunde man väl ringt marknad och frågat hur de tänkt sig upplägget?
|
|
|
Post by time on Feb 27, 2014 10:09:54 GMT 1
En som satt bredvid mej igår hade redan fått inbetkort innan matchen spelades på 3400 kr!? Han såg lite fundersam ut när publiksiffran lästes upp. Bart: Tror du man visste redan då att vissa skulle köpa 2,3 eller 4 biljetter till matchen eller har klubben själva köpt 300 biljetter för att det skulle bli 3400 i publiken? Noterat ditt erbjudande pålle! Bra! Hör av dig när du varit i kontakt med Elofsson. Du har ett pm!
|
|
|
Post by time on Feb 27, 2014 10:12:46 GMT 1
KHKs marknadsavdelning hade säkert kunnat vara tydligare och kanske tom borde varit tydligare med hur de tänkte sig kostnaderna för enkronan. I 10-öringen var det supertydligt, det stod rakt av 340:- och man kunde betala in före matchen. Men ärligt talat, är det bara jag som tycker att detta är en storm i ett vattenglas? Stormen började tom *innan* matchen, om det nu var så viktigt kunde man väl ringt marknad och frågat hur de tänkt sig upplägget? Nej du är långt ifrån ensam. En del har såna I-landsproblem ....
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 27, 2014 10:25:22 GMT 1
Känns som amatörernas julafton detta här.. Som någon säger :Upplägget är helt tokigt.. Var inte sj på matchen igår , men följde den via Viasathockey och några 3400 var då inte på plats!! Varför inte fylla hallen ordentligt? Erbjud alla som inte ha kort en biljett för 50/sitt och 20 /stå..Då för khk in mer pengar och man slipper "luras" ang publiksiffran när 1 kronorna ska betalas in. Alla andra lag som kör "enkrona" låter sponsorerna betala entrén ,men här blir det dubbla intäkter, enkronor och entreér
|
|
|
Post by time on Feb 27, 2014 10:33:34 GMT 1
Känns som amatörernas julafton detta här.. Som någon säger :Upplägget är helt tokigt.. Var inte sj på matchen igår , men följde den via Viasathockey och några 3400 var då inte på plats!! Varför inte fylla hallen ordentligt? Erbjud alla som inte ha kort en biljett för 50/sitt och 20 /stå..Då för khk in mer pengar och man slipper "luras" ang publiksiffran när 1 kronorna ska betalas in. Alla andra lag som kör "enkrona" låter sponsorerna betala entrén ,men här blir det dubbla intäkter, enkronor och entreér Man kan göra olika upplägg. Men svårt att jämföra. Karlskoga som snittar drygt 2000 och har en hall som rymmer 5000 tjänar ju netto på att ha fri entre.
|
|
|
Post by time on Feb 27, 2014 10:37:53 GMT 1
Om ni Pm:ar mig era namn och adresser, så ska jag meddela till KHK att ni tar 150 kr var och så betalar jag 3100. Helt ok för mej. Om ni inte gör det, så betalar jag inte någonting. Du har ett pm
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 27, 2014 10:42:23 GMT 1
Känns som amatörernas julafton detta här.. Som någon säger :Upplägget är helt tokigt.. Var inte sj på matchen igår , men följde den via Viasathockey och några 3400 var då inte på plats!! Varför inte fylla hallen ordentligt? Erbjud alla som inte ha kort en biljett för 50/sitt och 20 /stå..Då för khk in mer pengar och man slipper "luras" ang publiksiffran när 1 kronorna ska betalas in. Alla andra lag som kör "enkrona" låter sponsorerna betala entrén ,men här blir det dubbla intäkter, enkronor och entreér Man kan göra olika upplägg. Men svårt att jämföra. Karlskoga som snittar drygt 2000 och har en hall som rymmer 5000 tjänar ju netto på att ha fri entre. Det hade väl KHK med gjort? Eller hur räknar du? Någon sa att det var storm i ett vattenglas..hur tänker man då?? Vi är väl på en sådan nivå numera att man kan kräva noggrannhet? Sådant här hade vart ok i div2..Det är ju runt 70 000 man mer eller mindre lurar till sej? Hur kan de va ok? Jag förstår att klubben är utsatt ekonomiskt men desto större anledning att vara tydlig och noggrann!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 27, 2014 10:48:27 GMT 1
Känns som amatörernas julafton detta här.. Som någon säger :Upplägget är helt tokigt.. Var inte sj på matchen igår , men följde den via Viasathockey och några 3400 var då inte på plats!! Varför inte fylla hallen ordentligt? Erbjud alla som inte ha kort en biljett för 50/sitt och 20 /stå..Då för khk in mer pengar och man slipper "luras" ang publiksiffran när 1 kronorna ska betalas in. Alla andra lag som kör "enkrona" låter sponsorerna betala entrén ,men här blir det dubbla intäkter, enkronor och entreér När det gäller att mjölka folk, så har vi väl ALDRIG betett oss om andra. "Korkskallarna betalar ju ändå". Fantastiskt nog lyckas man ändå göra av med allt och mkt mer än det
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 27, 2014 10:50:05 GMT 1
Man kan göra olika upplägg. Men svårt att jämföra. Karlskoga som snittar drygt 2000 och har en hall som rymmer 5000 tjänar ju netto på att ha fri entre. Det hade väl KHK med gjort? Eller hur räknar du? Någon sa att det var storm i ett vattenglas..hur tänker man då?? Vi är väl på en sådan nivå numera att man kan kräva noggrannhet? Sådant här hade vart ok i div2..Det är ju runt 70 000 man mer eller mindre lurar till sej? Hur kan de va ok? Jag förstår att klubben är utsatt ekonomiskt men desto större anledning att vara tydlig och noggrann!! Som sagt, VEM som bestämmer på detta ställe, eller hur många som byts ut, spelar tydligen ingen roll...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 27, 2014 10:57:25 GMT 1
Nä tydligen inte..tror dock inte det gjorts om man inte haft ekonomiska bekymmer eller lagts en glädjebudget i sammanhanget. Men nä..detta är inte ok!
|
|
|
Post by aloviak on Feb 27, 2014 11:47:29 GMT 1
Nu vet jag att det finns folk som köpt kanske 2-3 biljetter igår för att KHK skulle få upp siffran p.g.a. enkronan. Men ändå gått in själva, med andra ord betalat för 2-3 platser men utnyttjat en. Man räknar väl sålda biljetter. Jag o sonen köpte 7 istället för att gå med i 10 öringen, vi har även säs kort
|
|
|
Post by 31an on Feb 27, 2014 12:56:21 GMT 1
Håller i princip med Sverker här. Det är jätteviktigt att man är tydlig vad som gäller. Ska vi bli professionella på alla punkter och behålla (?) vår seriositet kan man inte göra såhär. Sen kan jag tycka att det räckt att ta det med klubben.
(Vi köpte biljett till hela familjen 5 pers, bara två gick.)
|
|
|
Post by ksoze on Feb 27, 2014 13:21:11 GMT 1
Håller i princip med Sverker här. Det är jätteviktigt att man är tydlig vad som gäller. Ska vi bli professionella på alla punkter och behålla (?) vår seriositet kan man inte göra såhär. Sen kan jag tycka att det räckt att ta det med klubben. (Vi köpte biljett till hela familjen 5 pers, bara två gick.) Å andra sidan så scannas väl biljetterna så de som inte går borde ju inte komma med i räkningen? Eller? Pratade med en bänkgranne och deras företag hade oxå fått fakturan på 3400 kr redan innan Timrå matchen.. kan tycka att detta inte är okey. I det långa loppet så lär man förlora på detta.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 27, 2014 13:25:20 GMT 1
Håller i princip med Sverker här. Det är jätteviktigt att man är tydlig vad som gäller. Ska vi bli professionella på alla punkter och behålla (?) vår seriositet kan man inte göra såhär. Sen kan jag tycka att det räckt att ta det med klubben. (Vi köpte biljett till hela familjen 5 pers, bara två gick.) Å andra sidan så scannas väl biljetterna så de som inte går borde ju inte komma med i räkningen? Eller? Pratade med en bänkgranne och deras företag hade oxå fått fakturan på 3400 kr redan innan Timrå matchen.. kan tycka att detta inte är okey. I det långa loppet så lär man förlora på detta. Exakt min åsikt!
|
|