|
Post by Sverker on Feb 27, 2014 13:50:48 GMT 1
Sen kan jag tycka att det räckt att ta det med klubben. Varför då? Så man kan fortsätta "luras"? För mig är trovärdighet viktigt. Jag har pratat om detta med Elofsson, vi hade väl inte samma åsikt gällande antalet åskådare. Allt är dock utrett. Förhoppningsvis informerar man på annat sätt till nästa gång det är Enkronan. Tack till time, Benderman och pålle som var villiga att stå för mellanskillnaden, men ni behöver inte det. Det är personer med riktig Klubbkänsla! För Klubbkänsla har man tydligen bara om man ger pengar till KHK utan protest. Själv köpte jag säsongskort 4900 kr, har av olika anledningar bara kunnat se 18 matcher. Det blir ett biljettpris på 272 kr, dvs 52 kr mer än ordinarie pris. 50/50 lotter började jag köpa 2 st varje match när MJ fick gå. Korv, läsk m.m köper jag också i stort sett varje match.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 27, 2014 14:37:16 GMT 1
Är samtalet med Elofsson något du vill återge?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 27, 2014 15:12:19 GMT 1
Är samtalet med Elofsson något du vill återge? Nä inget jag vill basunera ut här. Detta är över för mej nu.
|
|
|
Post by 31an on Feb 27, 2014 15:23:38 GMT 1
Håller i princip med Sverker här. Det är jätteviktigt att man är tydlig vad som gäller. Ska vi bli professionella på alla punkter och behålla (?) vår seriositet kan man inte göra såhär. Sen kan jag tycka att det räckt att ta det med klubben. (Vi köpte biljett till hela familjen 5 pers, bara två gick.) Å andra sidan så scannas väl biljetterna så de som inte går borde ju inte komma med i räkningen? Eller? Pratade med en bänkgranne och deras företag hade oxå fått fakturan på 3400 kr redan innan Timrå matchen.. kan tycka att detta inte är okey. I det långa loppet så lär man förlora på detta. Det mest logiska tycker jag vore det nu när det scannas. Men det var nån som blev "knäppt på näsan" av Björklövens speaker tillika Tre Kronor speaker ang detta igår. Antal sålda biljetter är det som gäller. "Stefan Lindgren @matchspeakern 8 tim folk borde lärt sig nu att dagens publiksiffra innebär antalet sålda biljetter. INTE besökare i hallen...". Annars håller jag absolut med dig
|
|
|
Post by time on Feb 27, 2014 15:28:18 GMT 1
Å andra sidan så scannas väl biljetterna så de som inte går borde ju inte komma med i räkningen? Eller? Pratade med en bänkgranne och deras företag hade oxå fått fakturan på 3400 kr redan innan Timrå matchen.. kan tycka att detta inte är okey. I det långa loppet så lär man förlora på detta. Det mest logiska tycker jag vore det nu när det scannas. Men det var nån som blev "knäppt på näsan" av Björklövens speaker tillika Tre Kronor speaker ang detta igår. Antal sålda biljetter är det som gäller. "Stefan Lindgren @matchspeakern 8 tim folk borde lärt sig nu att dagens publiksiffra innebär antalet sålda biljetter. INTE besökare i hallen...". Annars håller jag absolut med dig Jag vet inte hur det normalt räknas nu. Men något år tillbaka så räknade man väl alltid antal sålda biljetter. I annat fall kommer nog aldrig någon arena vara fullsatt då alla inte lånar ut sina säsongskort vid förhinder.
|
|
|
Post by Rocket on Feb 28, 2014 9:08:20 GMT 1
Vet att den här diskussionen mer eller mindre är över gällande en-kronanmatchen mot Djurgården. En intressant reflektion dock. Jag var nere och förlängde sönernas kort igår och pratade med Leif Ottosson om just detta. Jag reagerade liksom de flesta här på publikantalet i onsdags. Han förklarade då att alla sålda biljetter (inkl. säsongskort ) räknas, därför kan stolar vara tomma i arenan. Så långt kan jag köpa i detta fall. Alla sponsorer som har rätt till vip-restaurangen har säsongskort i arenan vars platser de sällan använder enligt Leif. De hänger i VIP-avdelningen istället. Så långt var jag med även här Tydligen så hade man fått ett utökat tillstånd att vistas fler i VIP-avdelningen just för DIF-matchen. Alla sponsorer som tar med sig gäster/anställda på deras företag måste betala för en biljett och detta fall blir det tydligen ståplatsbiljett. I vip-avdelningen var man tydligen över 250 personer och i hallen närmare 3200. Har dessutom som någon skrev här köpt fler platser så kan detta vara en del av förklaringen och att man kanske till och med hade sålt fler än 3400 stycken Om detta är en efterkonstruktion eller inte vågar jag inte svara på, men Leif Ottosson tycker jag gav ett svar som skulle kunna vara riktigt. Det som talar emot det är som Sverker skrev förfaktureringen innan match. KHK kanske iskallt räknande med fullsatt ändå
|
|
|
Post by time on Feb 28, 2014 9:34:09 GMT 1
Vet att den här diskussionen mer eller mindre är över gällande en-kronanmatchen mot Djurgården. En intressant reflektion dock. Jag var nere och förlängde sönernas kort igår och pratade med Leif Ottosson om just detta. Jag reagerade liksom de flesta här på publikantalet i onsdags. Han förklarade då att alla sålda biljetter (inkl. säsongskort ) räknas, därför kan stolar vara tomma i arenan. Så långt kan jag köpa i detta fall. Alla sponsorer som har rätt till vip-restaurangen har säsongskort i arenan vars platser de sällan använder enligt Leif. De hänger i VIP-avdelningen istället. Så långt var jag med även här Tydligen så hade man fått ett utökat tillstånd att vistas fler i VIP-avdelningen just för DIF-matchen. Alla sponsorer som tar med sig gäster/anställda på deras företag måste betala för en biljett och detta fall blir det tydligen ståplatsbiljett. I vip-avdelningen var man tydligen över 250 personer och i hallen närmare 3200. Har dessutom som någon skrev här köpt fler platser så kan detta vara en del av förklaringen och att man kanske till och med hade sålt fler än 3400 stycken Om detta är en efterkonstruktion eller inte vågar jag inte svara på, men Leif Ottosson tycker jag gav ett svar som skulle kunna vara riktigt. Det som talar emot det är som Sverker skrev förfaktureringen innan match. KHK kanske iskallt räknande med fullsatt ändå Tack för bra info. Detta förklarar en hel del. När det gäller att 3400 fakturerades i förskott tror jag precis som du och Stefan Bengtzen när han undrade lite över att publiken svek i matcherna innan "denna match ska var slutsåld 8 dar i veckan"
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 10:42:32 GMT 1
Vet att den här diskussionen mer eller mindre är över gällande en-kronanmatchen mot Djurgården. En intressant reflektion dock. Jag var nere och förlängde sönernas kort igår och pratade med Leif Ottosson om just detta. Jag reagerade liksom de flesta här på publikantalet i onsdags. Han förklarade då att alla sålda biljetter (inkl. säsongskort ) räknas, därför kan stolar vara tomma i arenan. Så långt kan jag köpa i detta fall. Alla sponsorer som har rätt till vip-restaurangen har säsongskort i arenan vars platser de sällan använder enligt Leif. De hänger i VIP-avdelningen istället. Så långt var jag med även här Tydligen så hade man fått ett utökat tillstånd att vistas fler i VIP-avdelningen just för DIF-matchen. Alla sponsorer som tar med sig gäster/anställda på deras företag måste betala för en biljett och detta fall blir det tydligen ståplatsbiljett. I vip-avdelningen var man tydligen över 250 personer och i hallen närmare 3200. Har dessutom som någon skrev här köpt fler platser så kan detta vara en del av förklaringen och att man kanske till och med hade sålt fler än 3400 stycken Om detta är en efterkonstruktion eller inte vågar jag inte svara på, men Leif Ottosson tycker jag gav ett svar som skulle kunna vara riktigt. Det som talar emot det är som Sverker skrev förfaktureringen innan match. KHK kanske iskallt räknande med fullsatt ändå Jag vet folk som var i Vipen och några 250 personer var det inte där enligt dom iaf. Vad ska dom säga? När det gäller förfaktureringen förklarade Elofsson hur den gick till och det han sa kan jag köpa. Intressant också att det var 3450 i en hall som får ta 3400, för Vipen räknas väl in där, eller får vi ta in 3650?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 10:44:47 GMT 1
Vet att den här diskussionen mer eller mindre är över gällande en-kronanmatchen mot Djurgården. En intressant reflektion dock. Jag var nere och förlängde sönernas kort igår och pratade med Leif Ottosson om just detta. Jag reagerade liksom de flesta här på publikantalet i onsdags. Han förklarade då att alla sålda biljetter (inkl. säsongskort ) räknas, därför kan stolar vara tomma i arenan. Så långt kan jag köpa i detta fall. Alla sponsorer som har rätt till vip-restaurangen har säsongskort i arenan vars platser de sällan använder enligt Leif. De hänger i VIP-avdelningen istället. Så långt var jag med även här Tydligen så hade man fått ett utökat tillstånd att vistas fler i VIP-avdelningen just för DIF-matchen. Alla sponsorer som tar med sig gäster/anställda på deras företag måste betala för en biljett och detta fall blir det tydligen ståplatsbiljett. I vip-avdelningen var man tydligen över 250 personer och i hallen närmare 3200. Har dessutom som någon skrev här köpt fler platser så kan detta vara en del av förklaringen och att man kanske till och med hade sålt fler än 3400 stycken Om detta är en efterkonstruktion eller inte vågar jag inte svara på, men Leif Ottosson tycker jag gav ett svar som skulle kunna vara riktigt. Det som talar emot det är som Sverker skrev förfaktureringen innan match. KHK kanske iskallt räknande med fullsatt ändå När det gäller att 3400 fakturerades i förskott tror jag precis som du och Stefan Bengtzen när han undrade lite över att publiken svek i matcherna innan "denna match ska var slutsåld 8 dar i veckan" Visst bör det vara så, men det är väl inte likhetstecken att det var så? Jo det var det ju, förlåt!
|
|
|
Post by time on Feb 28, 2014 11:30:32 GMT 1
Vet att den här diskussionen mer eller mindre är över gällande en-kronanmatchen mot Djurgården. En intressant reflektion dock. Jag var nere och förlängde sönernas kort igår och pratade med Leif Ottosson om just detta. Jag reagerade liksom de flesta här på publikantalet i onsdags. Han förklarade då att alla sålda biljetter (inkl. säsongskort ) räknas, därför kan stolar vara tomma i arenan. Så långt kan jag köpa i detta fall. Alla sponsorer som har rätt till vip-restaurangen har säsongskort i arenan vars platser de sällan använder enligt Leif. De hänger i VIP-avdelningen istället. Så långt var jag med även här Tydligen så hade man fått ett utökat tillstånd att vistas fler i VIP-avdelningen just för DIF-matchen. Alla sponsorer som tar med sig gäster/anställda på deras företag måste betala för en biljett och detta fall blir det tydligen ståplatsbiljett. I vip-avdelningen var man tydligen över 250 personer och i hallen närmare 3200. Har dessutom som någon skrev här köpt fler platser så kan detta vara en del av förklaringen och att man kanske till och med hade sålt fler än 3400 stycken Om detta är en efterkonstruktion eller inte vågar jag inte svara på, men Leif Ottosson tycker jag gav ett svar som skulle kunna vara riktigt. Det som talar emot det är som Sverker skrev förfaktureringen innan match. KHK kanske iskallt räknande med fullsatt ändå Jag vet folk som var i Vipen och några 250 personer var det inte där enligt dom iaf. Vad ska dom säga? När det gäller förfaktureringen förklarade Elofsson hur den gick till och det han sa kan jag köpa. Intressant också att det var 3450 i en hall som får ta 3400, för Vipen räknas väl in där, eller får vi ta in 3650? Jag respekterar självklart om du inte vill berätta vad Elofsson sa. Men samtidigt om du köpte vad han sa så måste det ju vara långt ifrån det lurendrejeri som genomsyrat denna tråd förut.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 14:09:37 GMT 1
Jag vet folk som var i Vipen och några 250 personer var det inte där enligt dom iaf. Vad ska dom säga? När det gäller förfaktureringen förklarade Elofsson hur den gick till och det han sa kan jag köpa. Intressant också att det var 3450 i en hall som får ta 3400, för Vipen räknas väl in där, eller får vi ta in 3650? Men samtidigt om du köpte vad han sa så måste det ju vara långt ifrån det lurendrejeri som genomsyrat denna tråd förut. Varför då? Det var väl bara en sak jag skrev att "det kan jag köpa", eller har du fått det till fler saker? Calle H kanske kan berätta för dej vad han sa och vad jag sa. Vad är det som gör att du "gillar" Rockets förklaring? Passar den in i din syn på KHK? Allt dom gör går rätt till? Får vi ta in 3650 i hallen med Vipen inräknad?
|
|
|
Post by time on Feb 28, 2014 14:20:10 GMT 1
Men samtidigt om du köpte vad han sa så måste det ju vara långt ifrån det lurendrejeri som genomsyrat denna tråd förut. Varför då? Det var väl bara en sak jag skrev att "det kan jag köpa", eller har du fått det till fler saker? Calle H kanske kan berätta för dej vad han sa och vad jag sa. Vad är det som gör att du "gillar" Rockets förklaring? Passar den in i din syn på KHK? Allt dom gör går rätt till? Får vi ta in 3650 i hallen med Vipen inräknad? Tänker absolut inte fråga Höök vad ni pratade om. Tycker Rockets inlägg förklarade en del hur det kunde vara tunnsått på ståplats med 3400. Eller vad tycker du? Jag har ingen aning om hur många man får ta in? Borde du inte frågat nån i KHK's organisation typ Elofsson det?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 14:50:27 GMT 1
Varför då? Det var väl bara en sak jag skrev att "det kan jag köpa", eller har du fått det till fler saker? Calle H kanske kan berätta för dej vad han sa och vad jag sa. Vad är det som gör att du "gillar" Rockets förklaring? Passar den in i din syn på KHK? Allt dom gör går rätt till? Får vi ta in 3650 i hallen med Vipen inräknad? Tänker absolut inte fråga Höök vad ni pratade om. Tycker Rockets inlägg förklarade en del hur det kunde vara tunnsått på ståplats med 3400. Eller vad tycker du? Jag har ingen aning om hur många man får ta in? Borde du inte frågat nån i KHK's organisation typ Elofsson det? Tänk efter själv nu: Hur ofta är det folk på ståplats som hamnar i Vipen istället för på ståplats? Behöver inte fråga hur många man får ta in, för det är 3400. Enligt den bra förklaring (enligt dej) Rocket skriver så var det ju 3450 i hallen och det köper du rakt av. Troligtvis av den anledningen allt KHK gör är rätt, eller? Därför är det intressant att veta om vi får ta in 250 i Vipen även om de inte ryms där och 3400 i hallen, då är vi 3650 personer i en hall som får ta 3400, tycker inte du det är konstigt? Jag har varit på matcher där det verkligen varit fullsatt i hallen och man har då sagt det också alltså 3400 åskadare idag, varför räknar man inte med Vipen då? Dax att vakna!
|
|
|
Post by time on Feb 28, 2014 15:29:29 GMT 1
OK vad bra det är alltså 3400 man får ta in inkl VIPen?
När du uppskattade, Låt säga (som EXEMPEL) att det var 3100 på läktarna. 180 i VIPen, 100 (som precis som du inte går på alla matcher) och 20 som var på toaletten/alternativt handlade i en kiosk.
Var skrev jag att jag köper detta rakt av? Läs innantill vad jag skrev.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 16:42:24 GMT 1
OK vad bra det är alltså 3400 man får ta in inkl VIPen? När du uppskattade, Låt säga (som EXEMPEL) att det var 3100 på läktarna. 180 i VIPen, 100 (som precis som du inte går på alla matcher) och 20 som var på toaletten/alternativt handlade i en kiosk. Var skrev jag att jag köper detta rakt av? Läs innantill vad jag skrev. Har du inget vettigare att skriva eller svara på frågor du får, kan du väl ge fan i att skriva över huvudtaget! Jag förstår att du tycker allt KHK gör är rätt och bra. Där är vi inte överens, trots det har jag Klubbkänsla. Over and out!
|
|