|
Post by Sverker on Feb 28, 2014 11:21:09 GMT 1
Man ska göra som Växjö och även HV gjorde innan de gick upp. Ta det i lugn takt. Det viktiga är bara att supportrarna ser det på samma sätt. Jag är rädd för att så inte blir fallet i K-na, tyvärr.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 2, 2014 11:12:20 GMT 1
Rögle tar 550:- för dyraste kvalkort på sittplats. Mora tar 495:- Hittade inga priser hos Bik.
|
|
|
Post by vsn on Mar 2, 2014 11:21:39 GMT 1
och ändå har de där lagen högre målsättning med PO än KHK. =P
Men verkar rimligt att ta 200kr mer för att se laget spela av matcherna för att håva in de extra biljettpengarna.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 11:29:24 GMT 1
och ändå har de där lagen högre målsättning med PO än KHK. =P Men verkar rimligt att ta 200kr mer för att se laget spela av matcherna för att håva in de extra biljettpengarna. Något "spela av" lär det ju knappast bli frågan om..konstig inställning..
|
|
|
Post by vsn on Mar 2, 2014 11:40:23 GMT 1
och ändå har de där lagen högre målsättning med PO än KHK. =P Men verkar rimligt att ta 200kr mer för att se laget spela av matcherna för att håva in de extra biljettpengarna. Något "spela av" lär det ju knappast bli frågan om..konstig inställning.. Nej okej, inte "spela av" direkt. Men vi har en uttalad målsättning om att inte ta oss upp. Tror oavsett inte att KHK kommer klara sig genom PO i vilket fall, men högre biljettpriser brukar ju betyda att man satsar, eller att man lever på hypen runt laget. I KHKs fall undrar jag hur man motiverar en prissättning så långt över vad konkurrenterna tar, när man inte kan erbjuda/förvänta sig en motsvarande satsning på det sportsliga. 550-600kr hade jag eventuellt kunnat tänka mig, men med en prissättning på 700kr så känns det bara som att klubben försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt ur supportrarna innan säsongen tar slut. Senaste rapporten visade 1414 sålda PO-kort, och om priserna på säsongskorten sätts lika högt nästa år, så tror jag inte att det blir så många fler än 1500 kort då heller. Men men, det finns alltid något att klaga på.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2014 11:48:35 GMT 1
vad förvånad man blir...fortsätter leva in sin bubbla, utan koll på omvärlden. År ut och år in...prissättning lika oföränderligt som annan ekonomisk hantering. Oavsett handhavande personer
|
|
|
Post by Zäta on Mar 2, 2014 13:05:06 GMT 1
Går det inte trögt med försäljningen? Det är ju nu matcher gäller som mest!!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 13:27:12 GMT 1
Något "spela av" lär det ju knappast bli frågan om..konstig inställning.. Nej okej, inte "spela av" direkt. Men vi har en uttalad målsättning om att inte ta oss upp. Tror oavsett inte att KHK kommer klara sig genom PO i vilket fall, men högre biljettpriser brukar ju betyda att man satsar, eller att man lever på hypen runt laget. I KHKs fall undrar jag hur man motiverar en prissättning så långt över vad konkurrenterna tar, när man inte kan erbjuda/förvänta sig en motsvarande satsning på det sportsliga. 550-600kr hade jag eventuellt kunnat tänka mig, men med en prissättning på 700kr så känns det bara som att klubben försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt ur supportrarna innan säsongen tar slut. Senaste rapporten visade 1414 sålda PO-kort, och om priserna på säsongskorten sätts lika högt nästa år, så tror jag inte att det blir så många fler än 1500 kort då heller. Men men, det finns alltid något att klaga på. Mej veterligen har jag inte hört någon inom klubben säga att vi inte ska föraöka ta oss upp? Killarna är vinnarskallar och kommer försöka sen om de möter för dagen bättre lag är en sak..men lägga sej ner och dö lär de inte bli tal om! Kan tom tänka mej att underdogstämpeln lär passa laget. Angående priserna så är det ju 700 de hade kostat att köpa lösbiljetter till tre vanliga matcher med. Tom nån krona billigare va? Är ett steg framåt att de nu iaf gör skillnad på sittplats och sittplats. Hade jag haft råd hade jag inte brytt mej men nu kvittar de för hade inte haft eåd med 500:- heller
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 13:29:59 GMT 1
vad förvånad man blir...fortsätter leva in sin bubbla, utan koll på omvärlden. År ut och år in...prissättning lika oföränderligt som annan ekonomisk hantering. Oavsett handhavande personer Varför ska man sänka biljettpriserna i PO? Som sagt..det är vad tre matcher kostat hela säsongen! Faktum är ju att det blir billigare för de med sämre plats och det är väl något du lipat om i många år??!! Som vanligt är allt nattsvart när du skriver..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2014 16:08:32 GMT 1
felet är ju att det alltid är dyrast från början...det är det det handlar om. Att för alltid ta publiken för givet och aldrig jämföra med andra. Vilket tycker du är bäst? Mycket folk eller höga priser? Du själv har inte råd...och säkert MÅNGA, som skulle betala 500, men skiter i det för 700. Dock fantastiskt bra att äntligen ha olika priser. Får verkligen hoppas att det gäller nästa säsong också
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 17:04:16 GMT 1
felet är ju att det alltid är dyrast från början...det är det det handlar om. Att för alltid ta publiken för givet och aldrig jämföra med andra. Vilket tycker du är bäst? Mycket folk eller höga priser? Du själv har inte råd...och säkert MÅNGA, som skulle betala 500, men skiter i det för 700. Dock fantastiskt bra att äntligen ha olika priser. Får verkligen hoppas att det gäller nästa säsong också Mm fast de lagen ni referar till i detta fallet ( Rögle, Bik , Mora) har ju större hallar men har lägre procentuell beläggning mot vad vi har och det ger dem ju annat spelrum. Jag tror att vi i PO, lite beroende på hur det går i första matchen, kommer att ha mellan 2800-3100 per match..mer potential finns inte just nu i stan. Då är de ju korkat med tanke på ekonomin att inte ta lite "extra" eller hur? Vi fick ju de billigare förra säsongen när de klantat sej..det kan man ju inte räkna med när de går bra. Håller med om att det har varit dyrt och att det är korkat med samma pris överallt men där vi sitter du och jag så är det väl någorlunda skäligt
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 2, 2014 17:16:44 GMT 1
Jag har råd men väljer att inte köpa något kval kort ! Har haft samma plats sen arenan byggdes men av alla ekonomiska konstigheter har luften gått ur mig. Hur kan man mitt i en säsong börja sälja kort med olika priser ? hur kan en ordförande och kassör inte veta vad som har hänt med ekonomin när dom blev invalda för nästan ett år sedan? Hur var det när ordföranden var anställd i försäkringskassan? varför får man ingen ekonomi i kioskerna? och vilka event har kostat en massa pengar ?? och hur kunde det vara 3400 personer på enkronan? plus mycket annat som är konstigt i denna förening ! Tycker synd om grabbarna som ska göra ett så bra jobb som möjligt på isen !
|
|
|
Post by time on Mar 2, 2014 17:34:24 GMT 1
felet är ju att det alltid är dyrast från början...det är det det handlar om. Att för alltid ta publiken för givet och aldrig jämföra med andra. Vilket tycker du är bäst? Mycket folk eller höga priser? Du själv har inte råd...och säkert MÅNGA, som skulle betala 500, men skiter i det för 700. Dock fantastiskt bra att äntligen ha olika priser. Får verkligen hoppas att det gäller nästa säsong också Mm fast de lagen ni referar till i detta fallet ( Rögle, Bik , Mora) har ju större hallar men har lägre procentuell beläggning mot vad vi har och det ger dem ju annat spelrum. Jag tror att vi i PO, lite beroende på hur det går i första matchen, kommer att ha mellan 2800-3100 per match..mer potential finns inte just nu i stan. Då är de ju korkat med tanke på ekonomin att inte ta lite "extra" eller hur? Vi fick ju de billigare förra säsongen när de klantat sej..det kan man ju inte räkna med när de går bra. Håller med om att det har varit dyrt och att det är korkat med samma pris överallt men där vi sitter du och jag så är det väl någorlunda skäligt När vi kvalade till ettan snittade vi 3019 Nu ska vi kvala till SHL , två divisioner högre, då pratas det om lägre publiksiffror. Om så skulle bli fallet så undrar man ju hur det är ställt med hockeyintresset i staun ...
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 17:46:28 GMT 1
Välkommen tillbaka, Time Ja det kan man undra..vet inte vad som hänt..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2014 18:45:35 GMT 1
Mm fast de lagen ni referar till i detta fallet ( Rögle, Bik , Mora) har ju större hallar men har lägre procentuell beläggning mot vad vi har och det ger dem ju annat spelrum. Jag tror att vi i PO, lite beroende på hur det går i första matchen, kommer att ha mellan 2800-3100 per match..mer potential finns inte just nu i stan. Då är de ju korkat med tanke på ekonomin att inte ta lite "extra" eller hur? Vi fick ju de billigare förra säsongen när de klantat sej..det kan man ju inte räkna med när de går bra. Håller med om att det har varit dyrt och att det är korkat med samma pris överallt men där vi sitter du och jag så är det väl någorlunda skäligt När vi kvalade till ettan snittade vi 3019 Nu ska vi kvala till SHL , två divisioner högre, då pratas det om lägre publiksiffror. Om så skulle bli fallet så undrar man ju hur det är ställt med hockeyintresset i staun ... Mkt lätt att svara på. Klubben "KAN" inte gå upp och jag tror inte ens den vill det, med nuvarande ekonomiska situation. Vi har inte (kunnat) satsat ett skit för att utmana "de stora", på vägen mot SHL, dvs det enda publiken ska komma och göra, är att hjälpa klubbens ekonomi. Jävla skillnad mot att satsa som fan för att gå upp ett steg. Tidigare har det bara varit satsning uppåt, medan det nu plötsligt dragits i handbromsen mitt i säsongen. Vad vill vi? Vad KAN vi? Tror fan att det spelar in negativt på publiksiffran. Inte minst som det dessutom är ännu dyrare
|
|