|
Post by hockeyfarsan on Mar 2, 2014 19:32:20 GMT 1
Jag har råd men väljer att inte köpa något kval kort ! Har haft samma plats sen arenan byggdes men av alla ekonomiska konstigheter har luften gått ur mig. Hur kan man mitt i en säsong börja sälja kort med olika priser ? hur kan en ordförande och kassör inte veta vad som har hänt med ekonomin när dom blev invalda för nästan ett år sedan? Hur var det när ordföranden var anställd i försäkringskassan? varför får man ingen ekonomi i kioskerna? och vilka event har kostat en massa pengar ?? och hur kunde det vara 3400 personer på enkronan? plus mycket annat som är konstigt i denna förening ! Tycker synd om grabbarna som ska göra ett så bra jobb som möjligt på isen ! Inte ett dugg märkligt att man när det ändå ska säljas en helt ny omgång biljetter passar på att differentiera och reducera priserna på de platser som riskerar gapa tomma för att förhoppningsvis locka några till att köpa kvalkortet. Förhoppningsvis gör man så även nästa (hela) säsong. Att inte mina platser blir reducerade får jag ta, jag sitter på klart bra platser. Den poängen missade du tycker jag. Att du har lackat ur av någon anledning är rätt tydligt, och det är ju bara tråkigt. Det verkar av dina funderingar att döma mest handla om negativa spekulationer och en negativ syn på de som styr skutan. Jag tror bara att de som gör det är bättre byxade att ta oss ur det här än den som satte oss i klistret. Sedan får vi bara hoppas att företagen känner så också och vill tro att det faktiskt kommer en förändrad syn på ekonomin. Då är svartmålning knappast något som hjälper någonting i rätt riktning, och riktigt trist för alla som sliter... Till sist, mer riktat till andra här inne, varför skulle inte klubben och laget satsa stenhårt på att vinna förkvalserien? En seger där skulle ju leda till ännu fler inkomstbringande hemmamatcher, häftigare motstånd och ännu mer mediasynlighet. Förkvalserien om något kan bli den tändning vi behöver nu, sedan slår vi ändå ur underläge med den formkurva vi har visat.
|
|
|
Post by matse on Mar 2, 2014 20:12:32 GMT 1
Vi har alla möjligheter i världen att vinna Playoff och gå till kvalserien. Förhoppningsvis får vi tillbaka lite nyckelspelare och då är vi lika bra som de andra. Jag ska köpa min gamla hederliga kvalplats i kväll. Den brukar funka fint. Och till min glädje så kostar den bara 600. Och det känns prisvärt.
|
|
|
Post by staun on Mar 2, 2014 20:12:37 GMT 1
Jag är oxå missnöjd med hur skutan har styrts, däremot agerar den nya skepparen och försöker få skutan på köl igen. Känns som dom är på väg åt rätt håll. Jag är riktigt missnöjd hur pengarna som man har betalat KHK hur illa det har sköts. Men jag som åskådare och supporter är jag där för att se ishockey. Hur illa ekonomin har sköts är jag sör för att se KHK lira ishockey, och nu ska vi göra det mot SHL. Att skita i det för att säga mina pengar ska inte gå till sura skulder.... Vilka pengar ska annars göra D? Är övertygad om att vi just nu har en handlingskraftigt styrelse som löser detta. Kan vi fylla hallen mot Skåre,Västervik, Kallinge m.m. Så borde ju ett SHL play off locka, annars är det sjukt märkligt.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 2, 2014 20:16:47 GMT 1
Jag sitter på en av dom platserna som dom flesta skulle vilja sitta på ..... i mitten ! Nu är det ju inte några spekulationer utan ren fakta vilka som styr skutan! Och att dom du tror är byxade att tro att ta oss ur det här är dom som satt oss i klistret !!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 20:58:32 GMT 1
Jag sitter på en av dom platserna som dom flesta skulle vilja sitta på ..... i mitten ! Nu är det ju inte några spekulationer utan ren fakta vilka som styr skutan! Och att dom du tror är byxade att tro att ta oss ur det här är dom som satt oss i klistret !!!! Nej så är det inte
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2014 21:03:50 GMT 1
jo, alla utom en...
|
|
|
Post by 31an on Mar 2, 2014 21:07:38 GMT 1
Mycket bra sagt "Staun"! Dessa matcher kommer bli sjukt spännande. Varje poäng kommer betyda hur mycket som helst och vi har mycket goda chanser att ta ks-platsen. Tycker vi var bättre än Bik senast nu, då var 3 toppspelare borta... Att vi inte gå för fullt är ju löjligt. Visst vi är inte mogna att gå upp och det lär vi inte göra heller. Men visst fan kommer laget ge allt i varje match ändå. Och det finns ju inget bättre än kvalmatcher, oavsett!
Jag tror också på att sittande styrelse kan reda upp det här. Och är det till de svarta hålen mina pengar går så ok. Inte kul men nödvändigt, för att sedan kunna ta nya tag nästa säsong. För ställer publik och sponsorer upp framöver som tidigare så har vi en väldigt ljus framtid.
...fast tyvärr tror jag att MJ-gate blev droppen för många...
|
|
|
Post by time on Mar 2, 2014 21:09:18 GMT 1
När vi kvalade till ettan snittade vi 3019 Nu ska vi kvala till SHL , två divisioner högre, då pratas det om lägre publiksiffror. Om så skulle bli fallet så undrar man ju hur det är ställt med hockeyintresset i staun ... Mkt lätt att svara på. Klubben "KAN" inte gå upp och jag tror inte ens den vill det, med nuvarande ekonomiska situation. Vi har inte (kunnat) satsat ett skit för att utmana "de stora", på vägen mot SHL, dvs det enda publiken ska komma och göra, är att hjälpa klubbens ekonomi. Jävla skillnad mot att satsa som fan för att gå upp ett steg. Tidigare har det bara varit satsning uppåt, medan det nu plötsligt dragits i handbromsen mitt i säsongen. Vad vill vi? Vad KAN vi? Tror fan att det spelar in negativt på publiksiffran. Inte minst som det dessutom är ännu dyrare enbart för att hjälpa klubbens ekonomi? Tja antar att man går dit för att se hockey på hög nivå också. Hur tror du det påverkar KHK's möjligheter nästa säsong, om de som tror att KHK är i princip chanslösa att nå SHL, inte kommer på matcherna i PO. Förmodligen skulle det innebära att vi inte ens kom upp i Panterns publiksiffror. Skulle innebära ett tapp på runt 2 millar. Men mer realistiskt om 1000 st. stannar hemma skulle innebära ett inkomstbortfall på runt 600000. Självklart innebär detta mindre möjligheter nästa säsong rent ekonomiskt. Dessutom skulle förmodligen luften gå ur många som jobbar med hockeyn i KHK. Skulle alla resonera på detta sätt hade väl 300 säsongskort sålts till denna säsong i HA. Ungefär så många kanske trodde på top7.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 2, 2014 21:16:52 GMT 1
Så ni anser fortfarande att det är den sittande styrelsens fel??? På vilket vis? Kom de till dukat bord tycker du? Ingen som helst tanke på att den ekonomiska spiralen redan pekade spikrakt neråt? I övrigt håller jag med Time (!) i det han skriver..att straffar man klubben straffar man sej själv
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2014 22:55:18 GMT 1
Mkt lätt att svara på. Klubben "KAN" inte gå upp och jag tror inte ens den vill det, med nuvarande ekonomiska situation. Vi har inte (kunnat) satsat ett skit för att utmana "de stora", på vägen mot SHL, dvs det enda publiken ska komma och göra, är att hjälpa klubbens ekonomi. Jävla skillnad mot att satsa som fan för att gå upp ett steg. Tidigare har det bara varit satsning uppåt, medan det nu plötsligt dragits i handbromsen mitt i säsongen. Vad vill vi? Vad KAN vi? Tror fan att det spelar in negativt på publiksiffran. Inte minst som det dessutom är ännu dyrare enbart för att hjälpa klubbens ekonomi? Tja antar att man går dit för att se hockey på hög nivå också. Hur tror du det påverkar KHK's möjligheter nästa säsong, om de som tror att KHK är i princip chanslösa att nå SHL, inte kommer på matcherna i PO. Förmodligen skulle det innebära att vi inte ens kom upp i Panterns publiksiffror. Skulle innebära ett tapp på runt 2 millar. Men mer realistiskt om 1000 st. stannar hemma skulle innebära ett inkomstbortfall på runt 600000. Självklart innebär detta mindre möjligheter nästa säsong rent ekonomiskt. Dessutom skulle förmodligen luften gå ur många som jobbar med hockeyn i KHK. Skulle alla resonera på detta sätt hade väl 300 säsongskort sålts till denna säsong i HA. Ungefär så många kanske trodde på top7. Jag har inte sagt att det är rätt, men jag tycker ändå att det är den enda förklaringen. Har du någon annan? Alla visste att allsvenskan var möjlig och alla ville dit. Och det satsades för det. Men det räcker att läsa här, för att se att många tycker att det är omöjligt med SHL redan. Det tycker väl jag också, men vissa av oss går på all hockey oavsett. Det gör inte alla. Vad är målet? Undvika kvalserien? Inte ens topp tre sattes som mål, trots att vi var där 40 omgångar. Delvis för att vi inte ens KUNDE satsa för det
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2014 22:58:33 GMT 1
Så ni anser fortfarande att det är den sittande styrelsens fel??? På vilket vis? Kom de till dukat bord tycker du? Ingen som helst tanke på att den ekonomiska spiralen redan pekade spikrakt neråt? I övrigt håller jag med Time (!) i det han skriver..att straffar man klubben straffar man sej själv Klart att den nya styrelsen inte är oskyldig efter flera månader vid rodret. Det är ju NU allt gått ovanligt åt skogen dessutom. Är de inte skyldiga från början, så är de ändå otroligt slarviga, om de inte haft bättre koll på ekonomin och handlat tidigare. Fortfarande otroligt tyst om de gör några framsteg f ö
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 3, 2014 7:39:35 GMT 1
Så ni anser fortfarande att det är den sittande styrelsens fel??? På vilket vis? Kom de till dukat bord tycker du? Ingen som helst tanke på att den ekonomiska spiralen redan pekade spikrakt neråt? I övrigt håller jag med Time (!) i det han skriver..att straffar man klubben straffar man sej själv Ibland tycker jag att det är mrQ som skulle ha titeln "KHK-trollet" och inte du. Även fast du gnällt mycket på KHK tidigare så är du inte sen att ändra dig när du tycker något är bra, till skillnad emot vissa andra som bara maler på som en gammal LP.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 3, 2014 8:14:00 GMT 1
Så ni anser fortfarande att det är den sittande styrelsens fel??? På vilket vis? Kom de till dukat bord tycker du? Ingen som helst tanke på att den ekonomiska spiralen redan pekade spikrakt neråt? I övrigt håller jag med Time (!) i det han skriver..att straffar man klubben straffar man sej själv Ibland tycker jag att det är mrQ som skulle ha titeln "KHK-trollet" och inte du. Även fast du gnällt mycket på KHK tidigare så är du inte sen att ändra dig när du tycker något är bra, till skillnad emot vissa andra som bara maler på som en gammal LP. Ska åtgärderna som görs vara långsiktiga så krävs det nedskärningar på kostnader, saker som man nämnt exempel på tidigare. Jag vet inte men misstänker att det inte bara är att riva upp ingångna avtal utan att det behöver kompenseras på något vis för det. Säger du upp någon så lär du inte bli av med den lönen från dag 1 t.ex., kanske snarare dag 90 typ. Andra saker kan du åka på att betala för att avsluta i förtid och det kanske vi inte har haft kassa nog för att göra just nu. Likviditetsproblemen var förutbestämda redan när Mats sparkades (han har ju för övrigt några månadslöner kvar att hämta ut, hoppas de håller länge på dem). Skulle man ha undvikit dem skulle man kanske behövt gå in och få till ackordsuppgörelser och det om något hade sargat förtroendet för klubben. Bättre då att kunna betala för det man är skyldig även om det gör ont ett bra tag. Sedan säger jag inte att allt har gått som styrelsen har hoppats på, det vet jag inget om. Allt jag säger är att jag har en förståelse för varför sådant här kan ta tid och att allt inte är så enkelt som en del vill tro. Och ja, jag ger dig rätt i en sak: Alla kan inte ha varit helt ovetande om hur saker har körts, och då på ett sätt som jag tror har suttit lite i väggarna några år under MJs tid. Däremot tycker jag inte att den nya styrelsen har varit handlingsförlamade precis. Lite lagom tid att sätta sig in i saker och ting innan de började agera. Sedan hoppas och tror jag att det inte var för sent. De/vi kommer att reda ut det här.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 3, 2014 8:15:27 GMT 1
Fem timmar till säljstopp! Inga hemmamatchdatum klara, inget kort till mig. Lär väl bli en å en annan lösbiljett (billigare) i stället, missar "my spot" bara, som Sheldon sagt. Kanske en trevlig ståplats. Uppleva en match från en ny nivå!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 3, 2014 10:07:27 GMT 1
Så ni anser fortfarande att det är den sittande styrelsens fel??? På vilket vis? Kom de till dukat bord tycker du? Ingen som helst tanke på att den ekonomiska spiralen redan pekade spikrakt neråt? I övrigt håller jag med Time (!) i det han skriver..att straffar man klubben straffar man sej själv Ibland tycker jag att det är mrQ som skulle ha titeln "KHK-trollet" och inte du. Även fast du gnällt mycket på KHK tidigare så är du inte sen att ändra dig när du tycker något är bra, till skillnad emot vissa andra som bara maler på som en gammal LP. Tackar ödmjukast Såklart man både ska risa och rosa!
|
|