|
Post by time on Mar 4, 2014 9:31:10 GMT 1
|
|
|
Post by time on Mar 4, 2014 9:38:03 GMT 1
Jättetråkigt om det skulle bli dåliga publiksiffror nu när festen börjar. 1617 PO-kort är verkligen ingen bra siffra. Men vi får hoppas att det säljs desto mer lösbiljetter när spelschemat nu klarnat.
Har FULL respekt om folk avstår av ekonomiska skäl. Lite trist bara om man tänker ett steg längre. Om vi någon gång skulle nå SHL. Vilka ska då sitta på läktaren?
Blir kanske som i Växjö där du kan sitta bakom målet för 6000 eller i hörnorna för 7000:-. På långsidorna kan du inte ens boka såvida du inte sponsrar Lakers.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 5, 2014 10:08:15 GMT 1
Rolf va verkligen inte nöjd med antalet sålda kort. Klubben gjorde ju en ansträngning att sälja tidiga kvalpaket mot företag/sponsorer. Gjorde man tillräckligt?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 5, 2014 10:10:58 GMT 1
satte man rätt pris?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 5, 2014 10:21:45 GMT 1
satte man rätt pris? Förmodligen inte, dyrast som vanligt. Precis samma linje som alltid alltså. Man borde kanske satsat på att fylla arenan istället?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 10:26:08 GMT 1
Rolf va verkligen inte nöjd med antalet sålda kort. Klubben gjorde ju en ansträngning att sälja tidiga kvalpaket mot företag/sponsorer. Gjorde man tillräckligt? Har du koll på vad som gjordes? Och om du har de..vad kunde man gjort mer?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 10:30:39 GMT 1
satte man rätt pris? Förmodligen inte, dyrast som vanligt. Precis samma linje som alltid alltså. Man borde kanske satsat på att fylla arenan istället? Läs min uträkning på sidan innan..inget vetenskapligt bevisat men ändå. Har hört jättemånga som säger att de ska köpa lösbiljetter så kanske kan bli bra till slut? Vore väldigt märkligt om man sänkte priset inför ett positivt kval.. Betala om ni kan/vill , vill ni inte så stanna hemma..så svårt är det.. Men folk biter sej själva i röven om de stannar hemma för att straffa klubben!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 5, 2014 10:35:29 GMT 1
Rolf va verkligen inte nöjd med antalet sålda kort. Klubben gjorde ju en ansträngning att sälja tidiga kvalpaket mot företag/sponsorer. Gjorde man tillräckligt? Har du koll på vad som gjordes? Och om du har de..vad kunde man gjort mer? Jag har inte mer koll än det som Rolf sagt i intervjuer. Men uppenbarligen är man inte nöjda med antalet sålda kort.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 5, 2014 10:49:46 GMT 1
Förmodligen inte, dyrast som vanligt. Precis samma linje som alltid alltså. Man borde kanske satsat på att fylla arenan istället? Läs min uträkning på sidan innan..inget vetenskapligt bevisat men ändå. Har hört jättemånga som säger att de ska köpa lösbiljetter så kanske kan bli bra till slut? Vore väldigt märkligt om man sänkte priset inför ett positivt kval.. Betala om ni kan/vill , vill ni inte så stanna hemma..så svårt är det.. Men folk biter sej själva i röven om de stannar hemma för att straffa klubben! Din uträkning visar kanske inte på mer vinst, men mer folk, vilket ändå hade gjort lägre pris bättre. Det verkar aldrig finnas något som heter marknadsanalys...."som läget är just nu, vad kan folk tänka sig att betala?". Hade inte all skit hänt, så tror jag vi hade sålt mer. Vi har inga riktiga mål utsatta...vi har inget lag som ska kunna utmnana på riktigt osv. Och kanske den största boven; det gick för bra tidigare. Ett lag på väg ner, lockar givetvis mindre, än ett som fightats uppåt och behållit nerven hela tiden. Tråkigt, men sant. Ekonomin kom också som en chock och många la helt enkelt ner denna säsongen. Förklaringar finns det många och jag förstår inte riktigt varför ledningen är så förvånad
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 10:54:27 GMT 1
Men det är väl lite konstigt att vi alltid ska vara dyrast? KHK 700kr Mora 575 kr Rögle 550 kr BIK 580 kr
Jag hade löst kort ändå om jag hade haft råd, men lite konstigt tycker jag ändå att det är.. Hade priset varit runt 500 så hade de säkert sålt fler kort, men det hade genererat mindre pengar. De väljer pengarna framför stödet.. vilket kanske är rätt när vi är i det läget vi är i.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 11:14:07 GMT 1
För att fortsätta med mitt resonemang.. om vi jämför oss med BIK, ett lag som har klart större ambitioner än oss så betalar man 3.500 för säsongskort och 580 för playoffkort. Totalt 4.080 kr, vi betalar totalt 5.600kr! Och då har vi ett större publiksnitt! Kan inte fatta våran prisbild överhuvudtaget.. känns som vi har och alltid haft ett stort svart hål som pengarna dyker ner i..
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 11:35:11 GMT 1
Läs min uträkning på sidan innan..inget vetenskapligt bevisat men ändå. Har hört jättemånga som säger att de ska köpa lösbiljetter så kanske kan bli bra till slut? Vore väldigt märkligt om man sänkte priset inför ett positivt kval.. Betala om ni kan/vill , vill ni inte så stanna hemma..så svårt är det.. Men folk biter sej själva i röven om de stannar hemma för att straffa klubben! Din uträkning visar kanske inte på mer vinst, men mer folk, vilket ändå hade gjort lägre pris bättre. Det verkar aldrig finnas något som heter marknadsanalys...."som läget är just nu, vad kan folk tänka sig att betala?". Hade inte all skit hänt, så tror jag vi hade sålt mer. Vi har inga riktiga mål utsatta...vi har inget lag som ska kunna utmnana på riktigt osv. Och kanske den största boven; det gick för bra tidigare. Ett lag på väg ner, lockar givetvis mindre, än ett som fightats uppåt och behållit nerven hela tiden. Tråkigt, men sant. Ekonomin kom också som en chock och många la helt enkelt ner denna säsongen. Förklaringar finns det många och jag förstår inte riktigt varför ledningen är så förvånad Hur förklarar man då fjolåret? Då orkade publiken tydligen se ett förlorande lag OCH fylla hallen i kvalserien. Denna säsongen har vi varit ett vinnande lag (3/4 iaf) spelat mycket fin hockey , utmanat dom stora , ja allt som borde locka fullsatt hela tiden! Nä istället stannar folk hemma för att de kostar nån hundralapp extra att se KHK i sin BÄSTA säsong någonsin spela kval mot HÖGSTALIGAN..skandal!!! Och tycker de det är för lite nerv så ja..vad ska man säga..puckon! Men som sagt..tror det kommer 2800-3000 varje match ändå och kan ju bli utsålt mot RBK då de lär ha med sej bra med folk hit så nån katastrof lär de ju inte bli
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 11:37:08 GMT 1
Men det är väl lite konstigt att vi alltid ska vara dyrast? KHK 700kr Mora 575 kr Rögle 550 kr BIK 580 kr Jag hade löst kort ändå om jag hade haft råd, men lite konstigt tycker jag ändå att det är.. Hade priset varit runt 500 så hade de säkert sålt fler kort, men det hade genererat mindre pengar. De väljer pengarna framför stödet.. vilket kanske är rätt när vi är i det läget vi är i. Lag med större hallar kan ju ta mindre betalt. jag köpte heller inget kort men ska köpa lösbiljett på ståplats..de jag har råd med
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 5, 2014 11:57:34 GMT 1
Vissa gör läxan , andra inte...... Som vanligt.... Billigare mer folk =mer försäljning osv.... Alltid dyrast oav.
Förresten, fanns det ingen tjock grillad igår att förtära?
Kommer också på att mitt Viasat abonnemang blivit nästan gratis iår....
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 12:06:10 GMT 1
Men det är väl lite konstigt att vi alltid ska vara dyrast? KHK 700kr Mora 575 kr Rögle 550 kr BIK 580 kr Jag hade löst kort ändå om jag hade haft råd, men lite konstigt tycker jag ändå att det är.. Hade priset varit runt 500 så hade de säkert sålt fler kort, men det hade genererat mindre pengar. De väljer pengarna framför stödet.. vilket kanske är rätt när vi är i det läget vi är i. Lag med större hallar kan ju ta mindre betalt. jag köpte heller inget kort men ska köpa lösbiljett på ståplats..de jag har råd med Det resonemanget faller oxå tyvärr, då vi har det bästa publiksnittet av alla dessa inblandade lag..
|
|