|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 12:21:27 GMT 1
Faller hur? De med större hallar ligger ju lägre med priserna för att få en högre beläggning! Plus att de har fler valmöjligheter.. När ska vi sluta jämföra oss med andra klubbar? Ingen klubb är den andre lik när de kommer till förutsättningar
|
|
|
Post by time on Mar 5, 2014 12:48:43 GMT 1
Vissa gör läxan , andra inte...... Som vanligt.... Billigare mer folk =mer försäljning osv.... Alltid dyrast oav. Förresten, fanns det ingen tjock grillad igår att förtära? Kommer också på att mitt Viasat abonnemang blivit nästan gratis iår.... Hur mycket får man ta i entre för att du ska gå på allsvensk hockey? Längtar du till trean?
|
|
|
Post by time on Mar 5, 2014 12:52:01 GMT 1
Hoppas nu att alla hockeyälskare köper detta kort. Även de som inte har så stora förhoppningar på resultaten i PO-serien. Varje sålt kort innebär ett viktigt tillskott till innevarande säsongs ekonomi och inte minst förbättras förutsättningarna inför nästa säsongTror nog man kan säga att detta blir en bra värdemätare av hur stort hockeyintresset är i stan. Citerar starten på denna tråd med tillägget att i slutändan är det ju antalet betalande på matchen inkl lösbiljetter som blir avgörande.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 12:52:39 GMT 1
Storleken på hallen spelar väl ingen roll om du inte säljer ut den? Hade köpt ditt resonemang om tex BIK har 5000 platser och hade sålt ut dem, då hade man kunnat ha ett lägre pris, men nu är ju så inte fallet. Vi har ett högre snitt än alla de andra lagen i PO..
Du tycker inte det är konstigt alls att vi har de överlägset dyraste biljetterna? Är det så konstigt om man inte säljer ut arenan då? Man kan inte tro att alla ställer upp blint i ur och skur för KHK, för många är det en typ av underhållning.. en väldigt dyr sådan.
|
|
|
Post by time on Mar 5, 2014 13:10:53 GMT 1
Du tycker inte det är konstigt alls att vi har de överlägset dyraste biljetterna? Är vi överlägset dyrare än Rögle? Skulle jag boka motsvarande plats hos dem i matchen på lördag, som jag har i TAK så kostar den mer i Ängelholm.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 13:36:53 GMT 1
Nä överlägset dyrare var nog fel uttryckt av mig.. ja, detta är en diskussion vi kan tjata om i evigheter..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 5, 2014 13:39:54 GMT 1
enl Bäverns blogg är ståplatskortet nästan dubbelt så dyrt som Rögles...
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 5, 2014 13:44:03 GMT 1
Vissa gör läxan , andra inte...... Som vanligt.... Billigare mer folk =mer försäljning osv.... Alltid dyrast oav. Förresten, fanns det ingen tjock grillad igår att förtära? Kommer också på att mitt Viasat abonnemang blivit nästan gratis iår.... Hur mycket får man ta i entre för att du ska gå på allsvensk hockey? Längtar du till trean? Ibland faktiskt......
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 13:47:04 GMT 1
Storleken på hallen spelar väl ingen roll om du inte säljer ut den? Hade köpt ditt resonemang om tex BIK har 5000 platser och hade sålt ut dem, då hade man kunnat ha ett lägre pris, men nu är ju så inte fallet. Vi har ett högre snitt än alla de andra lagen i PO.. Du tycker inte det är konstigt alls att vi har de överlägset dyraste biljetterna? Är det så konstigt om man inte säljer ut arenan då? Man kan inte tro att alla ställer upp blint i ur och skur för KHK, för många är det en typ av underhållning.. en väldigt dyr sådan. Det är väl när man INTE säljer ut en stor hall som det är befogat med lägre pris??!! BIK vill locka fler för att få så stor beläggning som möjligt! Vi har ju redan innan matchdag över halv beläggning!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 5, 2014 13:55:48 GMT 1
Hur som helst är detta ett misslyckande för klubben. Man har inte lyckats sälja sin produkt. Mycket tråkigt tycker jag.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 13:57:33 GMT 1
Och vi som har en liten hall säljer ju inte ut ens den.. 1600 kort visar ju tydligt att det är för dyrt, när flera hundra som redan har lagt 5000 spänn inte är villiga att betala mer.. pris/efterfrågan..
Karlskrona är en liten stad, och de ca 2000-3000 personer som går på khk är nog i stor utsträckning samma personer hela tiden, avstår då ett par hundra så är det svårt och hitta några andra hundratalet personer som är intressrade att lägga 700 spänn på tre matcher..
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 14:18:05 GMT 1
Och vi som har en liten hall säljer ju inte ut ens den.. 1600 kort visar ju tydligt att det är för dyrt, när flera hundra som redan har lagt 5000 spänn inte är villiga att betala mer.. pris/efterfrågan.. Karlskrona är en liten stad, och de ca 2000-3000 personer som går på khk är nog i stor utsträckning samma personer hela tiden, avstår då ett par hundra så är det svårt och hitta några andra hundratalet personer som är intressrade att lägga 700 spänn på tre matcher.. Svara på varför man ska sälja billigare biljetter till ett positivt kval? Logiskt? Nä knappast. Låter på dig och några till som att det kommer komma 1600 för det är de som köpt kort..så är det naturligtvis inte! Vi kommer komma upp i siffror på 2800-3000 på Torsdag..om det är ett misslyckande så vet jag inte vad det är att lyckas! Är man inte beredd att betala mer än de 5000får man nog aldrig se ett kval för är ganska övertygad om att man inte släpper in folk gratis... HERREGUD säger jag bara
|
|
|
Post by Zäta on Mar 5, 2014 15:06:37 GMT 1
Imorgon säljer Bik kvalkort för 400 riksdaler.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 5, 2014 15:34:12 GMT 1
Och vi som har en liten hall säljer ju inte ut ens den.. 1600 kort visar ju tydligt att det är för dyrt, när flera hundra som redan har lagt 5000 spänn inte är villiga att betala mer.. pris/efterfrågan.. Karlskrona är en liten stad, och de ca 2000-3000 personer som går på khk är nog i stor utsträckning samma personer hela tiden, avstår då ett par hundra så är det svårt och hitta några andra hundratalet personer som är intressrade att lägga 700 spänn på tre matcher.. Svara på varför man ska sälja billigare biljetter till ett positivt kval? Logiskt? Nä knappast. Låter på dig och några till som att det kommer komma 1600 för det är de som köpt kort..så är det naturligtvis inte! Vi kommer komma upp i siffror på 2800-3000 på Torsdag..om det är ett misslyckande så vet jag inte vad det är att lyckas! Är man inte beredd att betala mer än de 5000får man nog aldrig se ett kval för är ganska övertygad om att man inte släpper in folk gratis... HERREGUD säger jag bara Nu är du ju bara dum.. det är väl inte någon som har sagt att de ska släppa in någon gratis! Men 1600 sålda kort skvallrar väl om något.. ELLER??
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 5, 2014 15:47:47 GMT 1
Sa du inte "flera hundra som inte vill betala mer än 5000"? Är inte det samma sak som att de då vill ha de gratis?? Jo det skvallrar om att folk antingen har ont om pengar, som du och jag , eller är korkade då de inte vill stötta laget i de viktigaste matcherna i klubbens historia! Med förra säsongen i färskt minne så borde folk snyta sej lite!
|
|