|
Post by Sverker on Feb 13, 2015 18:32:23 GMT 1
En av de bästa spelarna och bästa skridskoåkaren i HA enl Lückner. Hade han även kunnat tackla och nåpon gång då och då våga ställa sig i skottlinjen (avsiktligt) hade han sluppit harva i HA. Ska alla göra det du efterlyser? Hur många skott täckte ex Gretzky? Hur många tacklingar delade han ut? Finns det inte utrymme för olika spelartyper i dagens hockey? Om ej blir iaf jag orolig. Ska alla hockeyspelare vara som ex Viklund? Då blir det ingen hockey som tilltalar mej i längden. Risken är att det blir så att man måste kunna åk skridskor, täck skott, tackla för att passa in i dagens hockey. Är väl därför mitt intresse för hockeyn avtagit med åren. Jag älskar att se lirare och dom är tyvärr inte många idag.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2015 18:33:53 GMT 1
Snabb kontra bra/fin skridskoåkning är väl inte samma sak?
|
|
|
Post by wodmatte on Feb 13, 2015 18:34:23 GMT 1
mins inte vad spelaren hette mnen hadde vi inte en som bara spelade en borta mach mot växsjö så han aldrig spelade nån hemma mach som var vansinig på rören norman eller engelasman ha jag för mig det var
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2015 19:36:56 GMT 1
En av de bästa spelarna och bästa skridskoåkaren i HA enl Lückner. Hade han även kunnat tackla och nåpon gång då och då våga ställa sig i skottlinjen (avsiktligt) hade han sluppit harva i HA. Ojdå ;-) Förstår inte varför man inte kan va lirare och kunna tacklas lite eller ställa sig i vägen för puckar?? Om jag är snickare, förväntas jag inte både kunna hamra och såga då?..
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2015 20:08:12 GMT 1
Hade han även kunnat tackla och nåpon gång då och då våga ställa sig i skottlinjen (avsiktligt) hade han sluppit harva i HA. Ojdå ;-) Förstår inte varför man inte kan va lirare och kunna tacklas lite eller ställa sig i vägen för puckar?? Om jag är snickare, förväntas jag inte både kunna hamra och såga då?.. Vad vill du ha sagt med detta inlägg? Att Jensen är dålig? Varför svarar du inte på mitt inlägg?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2015 21:08:52 GMT 1
Inte att han är dålig men du vill ju ha de till att är man lirare så behöver man inte kunna tacklas eller stå iväg för en puck då o då. Varför utesluter de ena de andra? Om jag anställer en snickare vill jag att han både ska kunna spika i en spik och såga av en bräda..kan man bara spika i spik så kommer man inte så långt som man kunnat gjort om man kunde få för sej att även såga en bräda då o då. Förstår du metaforen?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2015 22:02:13 GMT 1
Inte att han är dålig men du vill ju ha de till att är man lirare så behöver man inte kunna tacklas eller stå iväg för en puck då o då. Varför utesluter de ena de andra? Om jag anställer en snickare vill jag att han både ska kunna spika i en spik och såga av en bräda..kan man bara spika i spik så kommer man inte så långt som man kunnat gjort om man kunde få för sej att även såga en bräda då o då. Förstår du metaforen? Enligt mej en löjlig jämförelse. Men du kan väl inte bättre.
|
|
|
Post by vsn on Feb 13, 2015 22:22:57 GMT 1
Inte att han är dålig men du vill ju ha de till att är man lirare så behöver man inte kunna tacklas eller stå iväg för en puck då o då. Varför utesluter de ena de andra? Om jag anställer en snickare vill jag att han både ska kunna spika i en spik och såga av en bräda..kan man bara spika i spik så kommer man inte så långt som man kunnat gjort om man kunde få för sej att även såga en bräda då o då. Förstår du metaforen? Nja, skulle nog säga att spika i en spik och såga av en bräda faller under samma kategori. Jag skulle säga att du kan inte förvänta dig att en snickare ska kunna något om svagströmsinstallationer, men kan han det så är det en bonus som gör honom mer användbar i flera situationer.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2015 22:26:26 GMT 1
Inte att han är dålig men du vill ju ha de till att är man lirare så behöver man inte kunna tacklas eller stå iväg för en puck då o då. Varför utesluter de ena de andra? Om jag anställer en snickare vill jag att han både ska kunna spika i en spik och såga av en bräda..kan man bara spika i spik så kommer man inte så långt som man kunnat gjort om man kunde få för sej att även såga en bräda då o då. Förstår du metaforen? Enligt mej en löjlig jämförelse. Men du kan väl inte bättre. Varför en löjlig jämförelse?
|
|
|
Post by veteran on Feb 13, 2015 23:34:24 GMT 1
Tycker Krilles metafor var hyfsat slagfärdig. Vsn:s bättre. Det enda som är riktigt löjligt i diskussionen är jämförelsen mellan Gretzky och Jensen.
|
|
|
Post by time on Feb 13, 2015 23:46:41 GMT 1
Hade han även kunnat tackla och nåpon gång då och då våga ställa sig i skottlinjen (avsiktligt) hade han sluppit harva i HA. Ska alla göra det du efterlyser? Hur många skott täckte ex Gretzky? Hur många tacklingar delade han ut? Finns det inte utrymme för olika spelartyper i dagens hockey? Om ej blir iaf jag orolig. Ska alla hockeyspelare vara som ex Viklund? Då blir det ingen hockey som tilltalar mej i längden. Risken är att det blir så att man måste kunna åk skridskor, täck skott, tackla för att passa in i dagens hockey. Är väl därför mitt intresse för hockeyn avtagit med åren. Jag älskar att se lirare och dom är tyvärr inte många idag. men stå i skottlinjen borde man väl kunna begära i alla fall ?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 14, 2015 13:16:22 GMT 1
Tycker Krilles metafor var hyfsat slagfärdig. Vsn:s bättre. Det enda som är riktigt löjligt i diskussionen är jämförelsen mellan Gretzky och Jensen. Vem har jämfört dom båda?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 14, 2015 14:30:30 GMT 1
Ska alla göra det du efterlyser? Hur många skott täckte ex Gretzky? Hur många tacklingar delade han ut? Finns det inte utrymme för olika spelartyper i dagens hockey? Om ej blir iaf jag orolig. Ska alla hockeyspelare vara som ex Viklund? Då blir det ingen hockey som tilltalar mej i längden. Risken är att det blir så att man måste kunna åk skridskor, täck skott, tackla för att passa in i dagens hockey. Är väl därför mitt intresse för hockeyn avtagit med åren. Jag älskar att se lirare och dom är tyvärr inte många idag. men stå i skottlinjen borde man väl kunna begära i alla fall ? Det är det minsta man kan begära av en spelare..något alla klara av oavsett andra kvalitéer..om man vill ta en för laget vill säga. Väldigt nöjd med årets lag där alla kämpar och sliter över hela banan och där vi har spelare som verkligen går i bräschen typ Lihagen och Bergström. Ingen som gömmer sej och kliver undan.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 14, 2015 14:40:43 GMT 1
Så ni menar att Jensen aldrig varit i skottlinjen? För mej är det då mycket märkligt att han får spela BP i Rögle och att han fick spela det här också. Vad tror ni det beror på? Att hans tränare begriper hockey bättre än er, eller är det nåt annat?
|
|
|
Post by veteran on Feb 14, 2015 16:25:27 GMT 1
Tycker Krilles metafor var hyfsat slagfärdig. Vsn:s bättre. Det enda som är riktigt löjligt i diskussionen är jämförelsen mellan Gretzky och Jensen. Vem har jämfört dom båda? Du har gjort det mer eller mindre medvetet. Så sluta tjafsa hela tiden, du gör dig bara dryg.
|
|