|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 11:02:34 GMT 1
Se gärna intervjun med Pelle på AB, så ska ni nog inse att det inte är någon spelarrevolt iaf. Ett mynt har två sidor , Sverker. Har fått klara indikationer från väldigt bra håll att allt inte riktigt är som media och Pelle lagt fram det. En mysgubben utåt men tydligen inte inåt. Har väl inte varit läge att ha en mysgubbe inåt, som spelet varit på slutet, eller? Det är spekulationer hit och dit. Du har dina indikationer om förtroendet från spelarna, nån annan om att han inte kom överens med de andra tränarna osv. Jag har hört saker också som iaf motsäger att det inte handlade om förtroendet från spelarna. Vem som har rätt eller fel, får vi nog inte reda på. Det som förvånar mig om nu spelarna itappat förtroendet för honom, är att han vill träffa dom! Att de ringer honom!
|
|
|
Post by time on Feb 7, 2017 11:08:26 GMT 1
Inför säsongen gick klubben ut med målsättningen att man skulle ha 4 lag bakom sig. Jag tyckte sett till trupperna att det var bara Leksand som på papperet såg svagare ut. Det tyckte alla sk. experter också. Så också spelbolagen. Jag tippade KHK 12a och då var det hjärtat som gjorde att jag placerade oss före Rögle.
Sen hade vi en period med sanslös poängutdelning i början.
Vad hade hänt om KHK's nu inspelade poäng fördelats ut jämt under säsongen? Hade Pelle fått gå för att vi inte uppfyllde målet med tillräckligt stor marginal? Nej jag tror faktiskt att den sanslösa starten blev Pelles fall.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 11:15:50 GMT 1
Inför säsongen gick klubben ut med målsättningen att man skulle ha 4 lag bakom sig. Jag tyckte sett till trupperna att det var bara Leksand som på papperet såg svagare ut. Det tyckte alla sk. experter också. Så också spelbolagen. Jag tippade KHK 12a och då var det hjärtat som gjorde att jag placerade oss före Rögle. Sen hade vi en period med sanslös poängutdelning i början. Vad hade hänt om KHK's nu inspelade poäng fördelats ut jämt under säsongen? Hade Pelle fått gå för att vi inte uppfyllde målet med tillräckligt stor marginal? Nej jag tror faktiskt att den sanslösa starten blev Pelles fall. Helt överens med dig och det är det jag tycker är helt åt helvete! Som du skrev innan, är ju Molin som verkar ha styrt det mesta i båset hela tiden. Sundlövs kompis!
|
|
|
Post by noll1 on Feb 7, 2017 11:29:16 GMT 1
Jag tror tvärtom att starten räddade kvar honom längre. Nu har vi inget att förlora, vi har varit i fritt fall ett bra tag och har redan 11(!) raka förluster.
Efter matchen mot Örebro var det hur tydligt som helst att något verkligen inte står rätt till och förändring behövdes.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 11:37:22 GMT 1
Jag tror tvärtom att starten räddade kvar honom längre. Nu har vi inget att förlora, vi har varit i fritt fall ett bra tag och har redan 11(!) raka förluster. Efter matchen mot Örebro var det hur tydligt som helst att något verkligen inte står rätt till och förändring behövdes. ?? Nu kommer ju du med helt andra förutsättningar, för det är inte så time skriver. Varför fick han inte sparken förra säsongen? Det hade väl varit lättare att motivera?
|
|
|
Post by time on Feb 7, 2017 11:41:53 GMT 1
Ett mynt har två sidor , Sverker. Har fått klara indikationer från väldigt bra håll att allt inte riktigt är som media och Pelle lagt fram det. En mysgubben utåt men tydligen inte inåt. Har väl inte varit läge att ha en mysgubbe inåt, som spelet varit på slutet, eller? Det är spekulationer hit och dit. Du har dina indikationer om förtroendet från spelarna, nån annan om att han inte kom överens med de andra tränarna osv. Jag har hört saker också som iaf motsäger att det inte handlade om förtroendet från spelarna. Vem som har rätt eller fel, får vi nog inte reda på. Det som förvånar mig om nu spelarna itappat förtroendet för honom, är att han vill träffa dom! Att de ringer honom! Finns ingen tränare som har ALLA spelares fulla förtroende. (/det tror jag inte Sverker menade heller) De som överlever har dock en klar majoritet bakom sig.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2017 11:55:49 GMT 1
Jag tror tvärtom att starten räddade kvar honom längre. Nu har vi inget att förlora, vi har varit i fritt fall ett bra tag och har redan 11(!) raka förluster. Efter matchen mot Örebro var det hur tydligt som helst att något verkligen inte står rätt till och förändring behövdes. Man kan säga att han i början bevisade att denna trupp KAN uträtta under! Då SKA det inte behöva bli 11 förluster, utan konsekvenser för någon. SÅ dåliga ska vi plötsligt inte vara. På så sätt har time lite rätt, tror jag. F ö kunde det varit ännu fler förluster i rad, då matchen mot jumbon, Rögle, också var kass och inte ens vanns under ordinarie tid. Fallet har varat ännu längre än de 11 raka... Förlusterna mot topplagen hade kanske Sundlöv accepterat, men jag tror katastrofen mot Örebro var den definitiva droppen. Så dålig att publiken t o m buade
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 12:04:11 GMT 1
Plötsliga vilja?? Vad säger att han bjöds ut direkt efter tillkännagivandet av Pelles avsked och inte innan?? Då får du en annan bild, eller hur? Och den ligger betydligt närmre sanningen,tro mej Så du menar att han bjudits ut innan igår? Men att media avslöja det först igår? Det är jag övertygad om ja..
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 12:05:37 GMT 1
Så bra som det gick i början, så bra är inte laget! Även truppen har tunnats ur, finns inga ändringar att göra mer än skifta folk i kedjorna. Alla får spela, ingen konkurrens. Är det Pelles fel?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 12:07:07 GMT 1
Jag tror tvärtom att starten räddade kvar honom längre. Nu har vi inget att förlora, vi har varit i fritt fall ett bra tag och har redan 11(!) raka förluster. Efter matchen mot Örebro var det hur tydligt som helst att något verkligen inte står rätt till och förändring behövdes. ?? Nu kommer ju du med helt andra förutsättningar, för det är inte så time skriver. Varför fick han inte sparken förra säsongen? Det hade väl varit lättare att motivera? Nej, det hade blivit ett förödande ekonomiskt drag att sparka han ifjol!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 12:07:50 GMT 1
Så du menar att han bjudits ut innan igår? Men att media avslöja det först igår? Det är jag övertygad om ja.. om så är fallet, ska han då få spela mer hos KHK?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 12:09:05 GMT 1
Så bra som det gick i början, så bra är inte laget! Även truppen har tunnats ur, finns inga ändringar att göra mer än skifta folk i kedjorna. Alla får spela, ingen konkurrens. Är det Pelles fel? Har han ens gjort de ändringar han kunnat göra?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 12:13:00 GMT 1
Så bra som det gick i början, så bra är inte laget! Även truppen har tunnats ur, finns inga ändringar att göra mer än skifta folk i kedjorna. Alla får spela, ingen konkurrens. Är det Pelles fel? Har han ens gjort de ändringar han kunnat göra? Vill du ex se Viklund, Söder i PP? Eller vad menar du att han kunde gjort? En sak tycker jag, Jönsson borde fått stå fler matcher.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 12:15:58 GMT 1
Det är jag övertygad om ja.. om så är fallet, ska han då få spela mer hos KHK? Om du lyssnar på klubben så säger de att det måste varit agenten som bjudit ut honom. Stämmer det så är det ju inte pga ekonomin utan pga vantrivsel..övertygad om att han blir kvar nu
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 12:19:25 GMT 1
Har han ens gjort de ändringar han kunnat göra? Vill du ex se Viklund, Söder i PP? Eller vad menar du att han kunde gjort? En sak tycker jag, Jönsson borde fått stå fler matcher. Är det bra att spela iskalla spelare som Bergström och cruseman med Kellman? Varför inte testat att väcka de båda förstnämnda genom att peta ner dem i hierarkin en match eller två? Honken har en jättestor fördel jämfört med Jönsson och det är spelet runt kassen. Den säkerheten har definitivt hjälpt vår defensiv när den agerade mur.
|
|