|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 12:26:01 GMT 1
om så är fallet, ska han då få spela mer hos KHK? Om du lyssnar på klubben så säger de att det måste varit agenten som bjudit ut honom. Stämmer det så är det ju inte pga ekonomin utan pga vantrivsel..övertygad om att han blir kvar nu Tror också han blir kvar, för ingen är beredd att betala honom 160 000 kr/mån i 2 säsonger. Tror ingen sportchef är så dum att han betalar det, skulle vara Luleå då där verkar allt kunna hända. Däremot tror jag inte det beror på att Pelle fått sparken. Spekulation igen, varken du eller jag vet. Han har väl fått massor av speltid, alltid i PP. Du har själv sagt att han trivs med vårt spelsätt. Vad kan Pelle gjort fel mot honom?
|
|
|
Post by noll1 on Feb 7, 2017 12:30:11 GMT 1
Jag tror tvärtom att starten räddade kvar honom längre. Nu har vi inget att förlora, vi har varit i fritt fall ett bra tag och har redan 11(!) raka förluster. Efter matchen mot Örebro var det hur tydligt som helst att något verkligen inte står rätt till och förändring behövdes. ?? Nu kommer ju du med helt andra förutsättningar, för det är inte så time skriver. Varför fick han inte sparken förra säsongen? Det hade väl varit lättare att motivera? Hade poängen varit 'normalt' fördelade så hade man inte ändrat ngt. Hade det varit en uppåtgående trend hade man inte ändrat ngt. Nu är det en starkt nedåtgående trend och Hånberg har inte vänt den sen december. Om vi hade startat säsongen med 6-7 förluster så hade kanske Hånberg rykt redan då. Och ja, hade ekonomin eller kontraktet gjort det möjligt så borde Hånberg fått gå under eller efter förra säsongen. Obs, jag har faktiskt hela tiden hoppats att han skulle vända på detta då jag hela tiden gillat Hånberg och hans modernare ledarstil.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 7, 2017 12:44:05 GMT 1
Vill du ex se Viklund, Söder i PP? Eller vad menar du att han kunde gjort? En sak tycker jag, Jönsson borde fått stå fler matcher. Är det bra att spela iskalla spelare som Bergström och cruseman med Kellman? Varför inte testat att väcka de båda förstnämnda genom att peta ner dem i hierarkin en match eller två? Honken har en jättestor fördel jämfört med Jönsson och det är spelet runt kassen. Den säkerheten har definitivt hjälpt vår defensiv när den agerade mur. Håller med, eller rättare sagt spelet med klubban är Honken mycket säkrare på.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2017 13:03:08 GMT 1
Jönsson HAR varit sämre än Honken på senare tid, så här har jag inga synpunkter. Däremot begriper inte jag heller varför Kellman-linan måste vara intakt. Guter är väl definitivt ett alternativ och "t o m" larsson har varit bättre än Bergström. Tyvärr är Paulsson stelopererad...och skulle väl t o m dra ner tempot ännu mer i förstalinan
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 13:47:06 GMT 1
Jönsson 1,92 insläppt i snitt Honken 2,42 insläppt i snitt
Tycker ni Honken var grym mot Växjö?
Fler här som verkar tillhöra BIF maffian (OBS ironi).
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 7, 2017 15:01:54 GMT 1
Jag tror Honken har stått mot de bättre lagen, rätta mig om jag har fel?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 15:09:20 GMT 1
Läste ett bra inlägg om detta på en Blogg: För några veckor sedan bytte Örebro tränare och nu var det dags för Karlskrona och Luleå att följa efter. Det är inget ovanligt med tränarbyten och ibland är det nödvändigt. Både Luleå och Örebro har underpresterat, så det kom inte som någon överraskning. Karlskrona har överraskande tagit fler poäng än väntat och redan säkrat kontraktet. Hade de räknat med att vara topp sex? De måste ha fått hybris och överskattat truppen. Det är inte fel att ha höga målsättningar men ibland är det bra att vara realist.
Det mest anmärkningsvärda är att assisterande tränarna tar över i Luleå och Karlskrona. De har väl haft möjlighet att påverka hela tiden. Hur tänker dessa assisterande som gärna hoppar in och tar över när deras " kompis" får lämna? Finns det ingen lojalitet?
För att ett tränarbyte skall bli effektivt måste hela bordet rensas !!
Det är alltid enklast att sparka huvudtränare. De som har anställt tränarna har inte de något ansvar eller sportchefen som ordnat truppen?
IBLAND ÄR DET BRA ATT STÄDA TRAPPAN UPPIFRÅN ! !
Skriver under på allt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2017 15:18:10 GMT 1
Klart att alla skulle gått, om det varit ekonomiskt möjligt.
Målvaktsprocenten säger inget om nuläget. Jönsson var bättre tidigare, nu är han det inte. Skulle nästan säga att Honken var bättre mot Växjö, än Jönsson var mot Örebro. Han har inte heller gjort en avgörande insats på länge. Och Honkens spel runt kassen var grymt mot Växjö. Jag är ingen BIF-maffia...innan tyckte jag Jönsson var bättre, men inte för tillfället
|
|
|
Post by time on Feb 7, 2017 15:46:40 GMT 1
Runt kassen är Honken klart bättre. I kassen är Jönsson bättre
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 17:11:37 GMT 1
Sverker/ misstänker att man vill kolla lite vd Molin går för också. Man skulle inte förlänga med Pelle efter denna säsongen utan troligtvis skulle Molin tagit över ändå..lite som de va mellan Karlsson och Hallam
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2017 17:29:57 GMT 1
Som Madhawk också skrev. Utmärkt tillfälle att testa Molin... Och nu ska Sundlöv antagligen till MoDo...we are sinking...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 17:32:18 GMT 1
Jag tycker ändå man har agerat fel mot Pelle.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2017 17:41:58 GMT 1
Som Madhawk också skrev. Utmärkt tillfälle att testa Molin... Och nu ska Sundlöv antagligen till MoDo...we are sinking... Du har väl inte rosat så mycket som Sundlöv gjort?
|
|
|
Post by nns on Feb 7, 2017 17:48:44 GMT 1
På senaste matchen hade Molin slips. Det hade han inte haft på många matcher. Jag ser det som ett tecken på att tronskifte var pågång.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2017 19:15:50 GMT 1
Sundlöv ja..om han lämnar, då försvinner vår själ och röda tråden som är viktig att ha. Kanske kan ta hit Loob? 😊
|
|