|
Post by gloriel64 on May 13, 2014 6:44:00 GMT 1
Vet inte riktigt vad det har med saken att göra.. Men var kanske inte lika roligt att tänka till lite istället för att skriva inlägg efter inlägg om hur dåligt allting är. För att jag tycker mycket är dåligt? Är väl upp till honom och klubben att bevisa mej fel? Eller kan man bemöta alla människor med respekt tills de har bevisat motsatsen.
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 7:00:15 GMT 1
För att jag tycker mycket är dåligt? Är väl upp till honom och klubben att bevisa mej fel? Eller kan man bemöta alla människor med respekt tills de har bevisat motsatsen. Vilket var respektlöst? Respekt är något man förtjänar kan jag tycka och inget man får bara sådär..
|
|
|
Post by gloriel64 on May 13, 2014 8:05:00 GMT 1
Eller kan man bemöta alla människor med respekt tills de har bevisat motsatsen. Vilket var respektlöst? Respekt är något man förtjänar kan jag tycka och inget man får bara sådär.. Där skiljer sig vi oss åt, jag respekterar alla människor, det har jag fått genom min uppfostran, att man skall bemöta alla människor med respekt och ödmjukhet, men alla är vi olika.
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 11:19:10 GMT 1
Vilket var respektlöst? Respekt är något man förtjänar kan jag tycka och inget man får bara sådär.. Där skiljer sig vi oss åt, jag respekterar alla människor, det har jag fått genom min uppfostran, att man skall bemöta alla människor med respekt och ödmjukhet, men alla är vi olika. Det gör vi definitivt! Vilket var respektlöst?
|
|
|
Post by veteran on May 13, 2014 13:32:44 GMT 1
Där skiljer sig vi oss åt, jag respekterar alla människor, det har jag fått genom min uppfostran, att man skall bemöta alla människor med respekt och ödmjukhet, men alla är vi olika. Det gör vi definitivt! Vilket var respektlöst? Att raljera över någons tro anses väldigt opassande i mångas ögon.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 13, 2014 13:49:17 GMT 1
Det gör vi definitivt! Vilket var respektlöst? Att raljera över någons tro anses väldigt opassande i mångas ögon. Bland annat
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 15:24:10 GMT 1
Oj..en öm tå? Jag kan säga direkt att religösa människor inte äger min respekt och jag förbehåller mej rätten att raljera över vad jag vill så länge de inte är olagligheter. OCH jag finner det hur roande som helst när en livets ord medlem pratar om hur positiva alla ska va osv..
|
|
|
Post by veteran on May 13, 2014 15:55:01 GMT 1
Jag är inte heller det minsta religiös och tycker det är sunt att kunna diskutera olika sorters religioner och livsstilar. Att däremot klumpa ihop alla som har en speciell tro eller ser ut på ett annorlunda sätt tycker jag inte är okej.
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 16:03:49 GMT 1
Jag är inte heller det minsta religiös och tycker det är sunt att kunna diskutera olika sorters religioner och livsstilar. Att däremot klumpa ihop alla som har en speciell tro eller ser ut på ett annorlunda sätt tycker jag inte är okej. Om man är aktiv inom något, tex socialdemokraterna, så skriver man ju under på deras manifest och därmed går det alldeles utmärkt att klumpa ihop folk. Är man medlem och aktiv i Livets Ord så tror man ju på deras trosriktning. Gör man det så är det enligt mej något som saknas "där uppe"..all religion är så fruktansvärt motsägelsefull så man undrar ju verkligen hur tankebanorna går! Ofta utnyttjar dessa organisationer folk som är lite svaga pga en livkris, droger eller tex mobbing..tragiskt!
|
|
|
Post by Zäta on May 13, 2014 16:29:44 GMT 1
Jag är inte heller det minsta religiös och tycker det är sunt att kunna diskutera olika sorters religioner och livsstilar. Att däremot klumpa ihop alla som har en speciell tro eller ser ut på ett annorlunda sätt tycker jag inte är okej. Om man är aktiv inom något, tex socialdemokraterna, så skriver man ju under på deras manifest och därmed går det alldeles utmärkt att klumpa ihop folk. Är man medlem och aktiv i Livets Ord så tror man ju på deras trosriktning. Gör man det så är det enligt mej något som saknas "där uppe"..all religion är så fruktansvärt motsägelsefull så man undrar ju verkligen hur tankebanorna går! Ofta utnyttjar dessa organisationer folk som är lite svaga pga en livkris, droger eller tex mobbing..tragiskt! Vet du om han fortfarande är aktiv? Eller ens fortfarande medlem?
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 16:33:40 GMT 1
Om man är aktiv inom något, tex socialdemokraterna, så skriver man ju under på deras manifest och därmed går det alldeles utmärkt att klumpa ihop folk. Är man medlem och aktiv i Livets Ord så tror man ju på deras trosriktning. Gör man det så är det enligt mej något som saknas "där uppe"..all religion är så fruktansvärt motsägelsefull så man undrar ju verkligen hur tankebanorna går! Ofta utnyttjar dessa organisationer folk som är lite svaga pga en livkris, droger eller tex mobbing..tragiskt! Vet du om han fortfarande är aktiv? Eller ens fortfarande medlem? Det är egentligen inte så viktigt då mitt första inlägg var postat med en STOR portion ironi men jag tycker fortfarande det är kul att Per uttryckte sej som han gjorde.
|
|
|
Post by Sverker on May 13, 2014 16:37:34 GMT 1
Måste erkänna att jag tycker khkkrille verkligen har sunda åsikter om det mesta, han har bara haft fel gällande Jesper Jensens kvalité. Trevligt att läsa hans inlägg, blir däremot frågande till alla här som ser allt KHK gör som positivt.
|
|
|
Post by veteran on May 13, 2014 17:35:02 GMT 1
Hm så på detta hockeyforum är det helt okej att utrycka sig "rasistiskt" om folk enbart baserat på deras tro eller politiska tillhörighet?
|
|
|
Post by Sverker on May 13, 2014 18:03:08 GMT 1
Hm så på detta hockeyforum är det helt okej att utrycka sig "rasistiskt" om folk enbart baserat på deras tro eller politiska tillhörighet? Har du läst alla hans inlägg? Jag har gjort det och kan inte se att han gjort det. Största problemet här är att man absolut inte får ifrågasätta ngt KHK gör, det är inte bra!
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 18:42:51 GMT 1
Hm så på detta hockeyforum är det helt okej att utrycka sig "rasistiskt" om folk enbart baserat på deras tro eller politiska tillhörighet? Vilket är rasistiskt? Förresten slå upp de ordet är du snäll så du lär dej att använda det rätt Hur hade de varit om Per varit SDmedlem eller nazist? Hade det varit ok att fälla nån ironisk kommentar då? Eller gäller det bara viss religös och politisk uppfattning som så på många andra håll i samhället? Och vart har moraltanterna hållit hus när det kastats skit och antytts saker om MJ och JK? Mycket märkligt är de!
|
|