|
Post by khkkrille on May 13, 2014 18:43:44 GMT 1
Måste erkänna att jag tycker khkkrille verkligen har sunda åsikter om det mesta, han har bara haft fel gällande Jesper Jensens kvalité. Trevligt att läsa hans inlägg, blir däremot frågande till alla här som ser allt KHK gör som positivt. Är ganska nöjd med 99%
|
|
|
Post by veteran on May 13, 2014 19:06:38 GMT 1
Hm så på detta hockeyforum är det helt okej att utrycka sig "rasistiskt" om folk enbart baserat på deras tro eller politiska tillhörighet? Vilket är rasistiskt? Förresten slå upp de ordet är du snäll så du lär dej att använda det rätt Hur hade de varit om Per varit SDmedlem eller nazist? Hade det varit ok att fälla nån ironisk kommentar då? Eller gäller det bara viss religös och politisk uppfattning som så på många andra håll i samhället? Och vart har moraltanterna hållit hus när det kastats skit och antytts saker om MJ och JK? Mycket märkligt är de! Äh vi lägger ner nu, du ser att "rasistiskt" är inom cituationstecken va? Jag tycker dessutom att det är mer naturligt att man får flytta om man pökar vid sidan om, än att man blir oduglig som klubbledare eller coach pga politisk eller religiös tro.
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 19:48:12 GMT 1
Vilket är rasistiskt? Förresten slå upp de ordet är du snäll så du lär dej att använda det rätt Hur hade de varit om Per varit SDmedlem eller nazist? Hade det varit ok att fälla nån ironisk kommentar då? Eller gäller det bara viss religös och politisk uppfattning som så på många andra håll i samhället? Och vart har moraltanterna hållit hus när det kastats skit och antytts saker om MJ och JK? Mycket märkligt är de! Äh vi lägger ner nu, du ser att "rasistiskt" är inom cituationstecken va? Jag tycker dessutom att det är mer naturligt att man får flytta om man pökar vid sidan om, än att man blir oduglig som klubbledare eller coach pga politisk eller religiös tro. Det kan vi göra om du vill.. Såg att de var citationstecken där ja men ändå ett märkligt ordval som tyvärr kommit på modet och används både nu och då. Jag har inte sagt att han blir oduglig pga de utan tyckte bara det var ett ganska roligt uttalande han kom med pga hans religiösa tro..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 13, 2014 20:52:51 GMT 1
Enligt khkkrille får man alltså inte vara positiv om man är med i Livets Ord, jag gissar att han sov på religionslektionerna i skolan. Eller är det bara Carolas "spådom" för fyra år sedan om att jorden är på väg att gå under som fortfarande är färskt i minnet?
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2014 21:13:36 GMT 1
Enligt khkkrille får man alltså inte vara positiv om man är med i Livets Ord, jag gissar att han sov på religionslektionerna i skolan. Eller är det bara Carolas "spådom" för fyra år sedan om att jorden är på väg att gå under som fortfarande är färskt i minnet? När sa jag att man inte fick det? Tyckte bara de va kul att han sa att vi ska vara positiva fast han själv stödjer en organisation som inte direkt ser saker så positivt.. Ungefär lika kul som om en sosse sa att han ville sänka skatten fast Löfven sagt att han vill höja den..typ
|
|
|
Post by kaffe on May 13, 2014 22:27:03 GMT 1
Om man inte får skämta om religionstillhörighet så är det väldigt illa tycker jag.
|
|
|
Post by veteran on May 14, 2014 19:51:48 GMT 1
Om man inte får skämta om religionstillhörighet så är det väldigt illa tycker jag. Det kan man tycka, men tyvärr ser ju världen annorlunda ut. Politik och religion är såklart sunt att diskutera ( fast kanske inte på hockeyforum? ). Men jag tycker det är förfärligt att generalisera över okända individer p.g.a. etnicitet/tro mm. Varje individ är unik och respekterad tills annat bevisats.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2014 20:27:39 GMT 1
självklart får inte religionstillhörighet spela någon roll. Sedan är givetvis Livets Ord i mina ögon också fullständigt sjukt... Sedan huruvida Hånberg är aktiv där eller inte, skiter jag i, så länge han inte beter sig som Runar. Det är ju när det går för långt, man inte kan acceptera det
|
|
|
Post by gloriel64 on May 15, 2014 5:23:19 GMT 1
självklart får inte religionstillhörighet spela någon roll. Sedan är givetvis Livets Ord i mina ögon också fullständigt sjukt... Sedan huruvida Hånberg är aktiv där eller inte, skiter jag i, så länge han inte beter sig som Runar. Det är ju när det går för långt, man inte kan acceptera det Lovar er, otroligt populär här i Norrköping , på och utanför isen. Aktiv i båset, helt enkelt en bra tränare.
|
|
|
Post by vsn on Oct 11, 2014 10:51:08 GMT 1
Hånberg fortsätter öka sitt förtroende i mina ögon, känns skönt att läsa saker som:
"Naturligtvis så hade vi studerat Hästen där vi hade hittat flera mönster i Hästens powerplay och visste vilka typer av ”vapen” och specialiteter de skulle ta fram, så visst hade vi läst sönder dem och kunde dra nytta av detta idag. Vi tränare hade tillsammans med laget gjort vår hemläxa bra med andra ord."
Lite mer detaljerat än "Vi försökte spela vårat spel", även om det de facto betyder samma sak, så är det trevligt att läsa att de förberett sig så pass väl taktiskt sett.
|
|
|
Post by matse on Oct 11, 2014 12:28:04 GMT 1
Han har gjort det riktigt bra, med den trupp han har att spela med.
|
|
|
Post by gloriel64 on Oct 11, 2014 14:50:56 GMT 1
Jag tycker han är bättre än Janne Karlsson....
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 11, 2014 15:34:40 GMT 1
Jag tycker han är bättre än Janne Karlsson.... På vilket vis??
|
|
|
Post by wodmatte on Oct 11, 2014 16:05:41 GMT 1
viner med ett sämre lag utan sjärnor är väl ett ganska bra fasit
|
|
|
Post by gloriel64 on Oct 11, 2014 16:25:57 GMT 1
Jag tycker han är bättre än Janne Karlsson.... På vilket vis?? Coachar den trupp han har på ett bättre sätt, får mer ut av spelarna.
|
|