|
Post by Zäta on Mar 12, 2015 9:52:31 GMT 1
Jag funderar på om ngn i truppen har gällande kontrakt angående SHL spel?
#49 skrev ju nytt kontrakt, men det gäller tydligen inte vid avancemang. Inte alls konstigt. Inte heller konstigt att vissa spelare skriver på för ett år men att det vid uppgång gäller säsongen efter.
Men spännande att se om det är NÅGON som är bunden till sina kontrakt? Någon som vet något om det?
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 12, 2015 10:06:51 GMT 1
Jag funderar på om ngn i truppen har gällande kontrakt angående SHL spel? #49 skrev ju nytt kontrakt, men det gäller tydligen inte vid avancemang. Inte alls konstigt. Inte heller konstigt att vissa spelare skriver på för ett år men att det vid uppgång gäller säsongen efter. Men spännande att se om det är NÅGON som är bunden till sina kontrakt? Någon som vet något om det? KHK räknas som ett allsvenskt lag fram till 1 maj, vilket innebär att skulle någon få ett förslag ifrån SHL så har de rätt att bryta sitt kontrakt om de har SHL klausul inskrivet, som Joel Kellman och #49.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 11:21:53 GMT 1
Joel sa väl dock igår att han kommer vara i KHK även nästa säsong.. Jag tror ju inte när kontrakten skrevs att man hade ens en liten tanke på att vi säsongen 15/16 skulle lira SHL så därför tror jag inte att sådana klausuler finns. #49 hoppas jag f.ö få se här nästa säsong!
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 12, 2015 13:46:58 GMT 1
FPW ifrån Färjestad har fått kicken, riktigt bra målis
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 14:12:56 GMT 1
FPW ifrån Färjestad har fått kicken, riktigt bra målis Helt ok för oss som ska etablera oss..varför fick han gå?
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 12, 2015 14:15:46 GMT 1
FPW ifrån Färjestad har fått kicken, riktigt bra målis Helt ok för oss som ska etablera oss..varför fick han gå? De har värvat en annan
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 14:18:04 GMT 1
Ok Ja bara att hugga på en så pass etablerad målvakt! Låt den posten få kosta lite extra..de har vi igen sen
|
|
|
Post by Zäta on Mar 12, 2015 18:23:58 GMT 1
Maksim har sajnat för nästa säsong.
|
|
|
Post by time on Mar 12, 2015 20:28:57 GMT 1
Ok Ja bara att hugga på en så pass etablerad målvakt! Låt den posten få kosta lite extra..de har vi igen sen Fanns en option på ett år. Men FBK valde att inte förlänga.
|
|
|
Post by time on Mar 12, 2015 20:30:02 GMT 1
Maksim har sajnat för nästa säsong. Hade tydligen en klausul som med automatik ger en annan lön vid SHL-spel
|
|
|
Post by time on Mar 12, 2015 20:33:17 GMT 1
De flesta spelare med längre kontrakt än en säsong har ju en klausul att de har rätt att bryta mellan säsongerna om de får erbjudande från klubb i högre serie.
I KHK hade säkert de flesta en SHL-klausul. När KHK nu gick upp så borde väl inte den vara giltig? Dvs man borde inte kunna gå till ex HV
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 12, 2015 21:22:35 GMT 1
De flesta spelare med längre kontrakt än en säsong har ju en klausul att de har rätt att bryta mellan säsongerna om de får erbjudande från klubb i högre serie. I KHK hade säkert de flesta en SHL-klausul. När KHK nu gick upp så borde väl inte den vara giltig? Dvs man borde inte kunna gå till ex HV KHK räksnas som ett SHL lag ifrån 1 maj, så innan de kan de gå fritt, trots kontrakt.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 21:44:57 GMT 1
Maksim har sajnat för nästa säsong. Kul!! Pågränsenspelare för mig men har gjort en grym säsong och kan kanske ta ytterligare steg?
|
|
|
Post by time on Mar 12, 2015 21:54:29 GMT 1
De flesta spelare med längre kontrakt än en säsong har ju en klausul att de har rätt att bryta mellan säsongerna om de får erbjudande från klubb i högre serie. I KHK hade säkert de flesta en SHL-klausul. När KHK nu gick upp så borde väl inte den vara giltig? Dvs man borde inte kunna gå till ex HV KHK räksnas som ett SHL lag ifrån 1 maj, så innan de kan de gå fritt, trots kontrakt. Hmm. Är det så illa?
|
|
|
Post by veteran on Mar 12, 2015 22:02:55 GMT 1
Maksim har sajnat för nästa säsong. Kul!! Pågränsenspelare för mig men har gjort en grym säsong och kan kanske ta ytterligare steg? Tror han kan ta ett steg till under Miros vingar. Bättra på snabbheten 3 första skären och lite mer styrka. Tror och hoppas han insett vad som krävs nu, dessutom har han ju bra spelsinne och Hånbergs förtroende. Nog så viktigt.
|
|