|
Post by khkkrille on Nov 7, 2016 21:13:50 GMT 1
SMACK!! Kellman och Cruseman skriver 3 nya år. Hoppas det uppmärksammas innan matchen mot Frölunda. Såg att ngt lag lät spelarna "skriva på" ute på isen och mottaga publikens hyllningar. Vore trevligt tycker jag. Hade vart kul,ja!
|
|
|
Post by Zäta on Nov 20, 2016 16:21:00 GMT 1
Två mål på 15(!) perioder. Hur är det ens möjligt med spelare som Guter, Berget, Kellman, Cruseman och Paulsson i truppen? Undrar hur Sundlövs funderingar går...... Bud Holloway är tydligen på marknaden med fem-sex intressenter från SHL. Lär med allra största sannolikhet inte vara aktuell för en förening med vår plånbok. Men det vore en våt dröm i detta läget.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 21, 2016 17:45:36 GMT 1
Ja, det är verkligen synd att det är så extremt. Synd då vi inte ens nu släpper in mål. Minsta målskörd hade ju inneburit fortsatta poäng. ETT mål mot Örebro hade givit tre pinnar...Två mot Brynäs och Leksand hade räckt till en. Med tanke på att vi har nästan samma forwardsbesättning som förra säsongen, så är väl detta mer normalt, än inledningens sjuka utdelning. Folk hade rätt...baksmällan skulle komma. Madsen visste vi väl inte skulle göra mål och Paulsson har i mina ögon varit bedrövlig i förhållande till vad han borde uträtta (200000 i månaden??). Kan inte tänka mig att Sundlöv är särskilt nöjd
|
|
|
Post by chriande on Dec 18, 2016 22:55:54 GMT 1
Blir det första gången som KHK inte förstärker från Jul och framåt innan fönstret stänger? Vad tror ni?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 19, 2016 0:14:50 GMT 1
Känns så...tyvärr. Känns inte som det blir så många fler segrar med detta anfall. Max två mål per match...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 19, 2016 9:37:18 GMT 1
Blir det första gången som KHK inte förstärker från Jul och framåt innan fönstret stänger? Vad tror ni? Jag tror inte att vi ska vänta oss någon förstärkning. Möjlig breddning utav truppen kommer nog att ske i form utav juniorer om det behövs. Än så länge håller ju klubbens målsättning....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 19, 2016 14:12:52 GMT 1
ja, men raset sista tiden är ju totalt...och på en vecka kan vi vara under målsättningen. Just nu känns det som noll chans på 10:e platsen
|
|
|
Post by chriande on Dec 19, 2016 18:25:25 GMT 1
ja, men raset sista tiden är ju totalt...och på en vecka kan vi vara under målsättningen. Just nu känns det som noll chans på 10:e platsen Jag tror vi kan få svårt att klara 10;e platsen, dels på grund av tunn trupp om det blir fler skador, juniorerna är ju inga spetsspelare utan ren utfyllnad. Cruse och Paulsson har spelat runt hälften av matcherna, många av de andra spelarna är inga poängmaskiner. En del spelare har underpresterat eller räcker inte riktigt till i anfallsspelet,En annan orsak är att efter förra uppehållet ändrade samtliga lag sin taktik mot KHK, lösa nedlägg från mittlinjen ned i hörnen och sedan hög fart med press som KHK inte klarar av att komma ur. En del byte varade runt 2 min i egen zon och efter detta orkade de inte anfalla, där av den futtiga skottstatistiken i flera av matcherna. Fortfarande svaga i tekningarna, en förlorad tekning gör att puckinnehavet minskar med ca 10 sek eller mer varje byte, att jaga pucken tar mer energi än puckinnehav och chansen att göra mål minskar dramatiskt. Det fantastiska målvaktsspelet är ju det som räddat oss från fler förluster. Det hade varit mycket roligare om KHK tittar uppåt i tabellen än neråt, det skiljer bara 3p till 3;platsen, vilket jag hoppas att KHK gör, annars blir det tunnsått på läktarna efter nyår, tyvärr.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 21, 2016 10:00:42 GMT 1
Jag är förvånad att vi faktiskt har den spets vi har i truppen. Bergström, Kellman och Paulsson är en mycket bra spets framåt. Kolan, Gunnarsson och Arell får väl med räknas som spets även dom den inte är så offensivt inriktad. Bakåt har vi ju två spetsar.
Inte så illa pissat att kunna ha dessa spelarna knutna till sig efter vår säsong förra året.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 21, 2016 11:35:11 GMT 1
Jag är förvånad över att Paulsson inte skapar mer målchanser. I matchen mot Brynäs senast syntes han bara när han petade in returen från stolpen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 21, 2016 13:19:10 GMT 1
Såg honom ramla på sig själv ett på gånger. Att kalla honom spets...inte i min värld. Hur många förstalinor i shl hade han gått on i? Vad producerar han? Varit skadad...men om man såg en tabell med poängsnitt per match, så hade han nog legat i "källaren" bland tilltänkta stjärnor. Största problemet är ju att han inte har någon speed
|
|
|
Post by Zäta on Dec 21, 2016 13:24:17 GMT 1
Jag tycker han påbörjar många bra saker, men alltför sällan blir det något utav det. Mer än en gång per match tycker jag att han ser frustrerad ut när han åker och byter. Han har ju inte spelat i ngn drömlina innan direkt. När han blixtrar till så är han briljant. Även om det är lite för få gånger och korta stunder.
Sen ska man ha klart för sig att han spelar i ett extremt målsnålt lag som prioriterar defensiven.
|
|
|
Post by chriande on Dec 22, 2016 20:49:37 GMT 1
Såg honom ramla på sig själv ett på gånger. Att kalla honom spets...inte i min värld. Hur många förstalinor i shl hade han gått on i? Vad producerar han? Varit skadad...men om man såg en tabell med poängsnitt per match, så hade han nog legat i "källaren" bland tilltänkta stjärnor. Största problemet är ju att han inte har någon speed Visst har han spetskompetens, näst högst skott% efter Guter. Vi har kanske bara 3 med hög spets i det offensiva spelet 10-22-31, med 49 0ch 17 som bubblare. Det som saknas är Centrar som är riktigt skickliga offensivt, då hade de bäddat för nämnda spelare på ett helt annat sätt än som det ser ut nu i matcherna. Defensiven har ju högsta prioritet som laget ser ut nu, hitintills har det funkat. Det blir ganska hackigt när nyckelspelare är borta för skador och annat,svårt att hitta rytmen i olika spelformer. Mot Brynäs blev det inget PP heller. Snittet i PP ligger nu på 80min, KHK har bara 55 min en nästan osannolik stor skillnad efter halva serien spelad.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 23, 2016 8:38:06 GMT 1
Man hamnar aldrig i de situationerna ju..man får fler utvisningar med sej i offensiv zon än i defensiv
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 23, 2016 9:52:40 GMT 1
Jo...men har inte Leksand fått med sig mängder mer? Tillbringar de mest tid i offensiv? Överlag är det väldigt lite utvisningar i våra matcher. Är det vi som är lama?
|
|