|
Post by time on Sept 4, 2016 9:55:12 GMT 1
Skadeläget just nu:
Jimmy, Lundberg, Deilert o Aronsson.
Truppen är för tunn på fw-sidan
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 4, 2016 17:31:23 GMT 1
Det är den på backsidan med!
|
|
|
Post by veteran on Sept 4, 2016 19:18:35 GMT 1
Tycker att centersidan oroar mest + för lite spets. Centrarna ska hålla ihop femman och spetsen avgöra. Korttids vikarierande 12-13:e forwards och 7:e backar borde vi kunna hitta i J20 vid det här laget.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2016 20:12:34 GMT 1
Någon som läst Plus...?
|
|
|
Post by veteran on Sept 5, 2016 21:27:09 GMT 1
VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT 3+ Starkt ändå att locka till sig både Paulsson och Mattias Karlsson samt att förlänga med Johan Holmqvist. Av de som lämnat var det väl egentligen bara Jesper Olofsson man verkligen ville behålla. DET BEHÖVS En bra center, som kan gå direkt in i förstakedjan. Genombrottet: Jag tror en hel del på Joel Kellman. Mycket som var intressant redan förra säsongen. Floppen: David Printz är tillbaka i SHL efter några år i Tyskland. Hinner han verkligen med?
Poängkungen: Mattias Guter. 32 poäng förra säsongen och nu i en bättre omgivning. *************************************** Sammanfattning ovan.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 5, 2016 22:04:48 GMT 1
Instämmer på #17 som årets genombrott. Tror han blir riktigt bra i år.
|
|
|
Post by veteran on Sept 6, 2016 18:17:18 GMT 1
Hoppas också mycket på Kellman såklart. Bör fått rutin och kunnat förbereda sig bättre mha förra årets erfarenheter. Nu kommer han dessutom från en ganska misslyckad säsong, så allt kan ju bara bli bättre. Till skillnad från förra året där succén byttes mot en kollektiv höstkollaps som raserade all energi/självförtroende. Lite synd bara att han teoretiskt inte fått bättre stöttning i centerrollen i år heller...
|
|
|
Post by time on Sept 16, 2016 12:11:30 GMT 1
Honken var en av de som räddade oss kvar i SHL.
Men att vara vass över en hel SHL-serie är en HELT annan sak.
|
|
|
Post by vsn on Sept 29, 2016 11:28:38 GMT 1
Jag undrar var man ska placera Guter om Rohdin ska spela med Paulsson och Madsen även i fortsättningen? Passar han bäst med Larsson och Andersson eller borde man bryta upp andrakedjan och flytta ner Bergström?
(Nu utgår jag enbart från naturlig position, altså rockad bland RW)
|
|
|
Post by Zäta on Sept 29, 2016 11:50:07 GMT 1
Jag undrar var man ska placera Guter om Rohdin ska spela med Paulsson och Madsen även i fortsättningen? Passar han bäst med Larsson och Andersson eller borde man bryta upp andrakedjan och flytta ner Bergström? (Nu utgår jag enbart från naturlig position, altså rockad bland RW) Det ska nog mycket till för att man ska splittra #49 #17 #22. Vore vansinne i mina ögon. Fungerade bra förra säsongen och börjat bra denna. I mina ögon vår ledande lina.
|
|
|
Post by veteran on Sept 29, 2016 13:45:47 GMT 1
Tror nog att det funkar bäst som senast. Guter får sätta puckarna i PP och på straff. Tyvärr har vi ingen förstecenter som ger understöd, passningar mm så att våra 2 bästa offensiva kan spela tillsammans. Rohdin bidrar ju med en jäkla fart och tyngd vilket ger Paulsson lite mer utrymme iaf. Sitter dock fortfarande och hoppas på en transatlantkanon på artistkontrakt, men det lär ju inte hända..
|
|
|
Post by Zäta on Sept 29, 2016 13:52:20 GMT 1
Nu vet inte jag hur klubbens tankar går kring Henrion. Eller hur han själv tänker för den delen. Men visst borde han vara ett hett ämne för ett antal allsvenska klubbar. VIK och Björklöven bland andra. Klart att en transkanon vore härligt att få in. Men då vill man nog göra sig av med sin ickeproducerande transa först.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 29, 2016 15:03:56 GMT 1
Jäkligt synd på Henrion kan jag tycka, kom som hela laget fel in i de ifjol och denna säsongen har väl inte chansen kommit riktigt..att spela med söder och viklund borgar ju inte för så mycket uträttat framåt. Nu funkade Rohdin bra i kedjan han kom i men skulle de gå grus i de så kanske Henrion är ett alternativ? Bra skott och Paulsson har ett bra spelsinne
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 29, 2016 15:51:46 GMT 1
ja, det är synd om honom nu. Verkar seriös och han har inte fått många chanser mer bra medspelare. Hade ingen framspelare förra säsongen, men nu kanske.... Hade man gett upp honom på förhand, så skulle han givetvis skeppats direkt
|
|
|
Post by Zäta on Nov 7, 2016 21:04:03 GMT 1
SMACK!! Kellman och Cruseman skriver 3 nya år. Hoppas det uppmärksammas innan matchen mot Frölunda. Såg att ngt lag lät spelarna "skriva på" ute på isen och mottaga publikens hyllningar. Vore trevligt tycker jag.
|
|